Skip to main content

Onrust en stress

• 8 januari 2025
  • 6 reacties
  • 153 × bekeken

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5

Hallo iedereen,

Even iets persoonlijks vanuit mij. De laatste paar maanden ervaar ik best wel wat onrust en stress, en dan met name omtrent school, aantal vervelende situaties, paniekaanvallen en rugklachten. Hier door zit ik niet altijd erg lekker in mijn vel. Ik heb over het algemeen ook best wel drukke weken, ik heb iedere dag wel wat gepland staan, met betrekking tot school, werk, hockey, sportschool en noem maar op. Met regelmaat word het me wat te veel en dat weet ik van mezelf. 

Ik praat er wel is over met aantal mensen om me heen, ga met regelmaat sporten en kijk hier en daar wel eens Netflix, verder weet ik niet bepaald hoe er mee om te gaan. 

Wel merk ik de sinds een klein tijdje, dat ik er ook sneller hoofdpijn bij krijg en sneller moe ben dan normaal, dit is best vervelend. Ik weet dat het weer over gaat en het een normale reactie is. 

Mijn vraag aan jullie, herkennen jullie dit of hebben jullie? En heb je een trucje(s) die je gebruikt, die voor jouw helpen?

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

6 reacties

Raji
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 41 reacties
  • 8 januari 2025

Hee annemarie wat vervelend dat je hier last van hebt. Zelf kan ik me hierin wel vinden omdat ik ook wel een drukke planning heb en in het verleden ook last had van stress en hoofdpijn. Wat mij heel erg heeft geholpen is door veel water te blijven drinken en tussen alle momenten door iets te doen waardoor je weer rust in je hoofd kan krijgen. Bij mij helpt het bijv tussen alle afspraken door muziek te luisteren dit zorgt er bij mij voor dat ik weer rust creëer en me kan voorbereiden op me volgende bezigheid.

Hopelijk vind je iets waardoor je die rust ook kan vinden mocht je nog iets willen weten of vragen hebben dan kan je me altijd een berichtje sturen.

Groetjes Raj 

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Hero
  • 59 reacties
  • 9 januari 2025

Hallo ​@Raji,

Fijn om te lezen dat je nu wat meer rust hebt kunnen vinden tussen je afspraken door, door middel van onder andere muziek te gaan luisteren. Naar wat voor muziek(genre) luister je tussen jouw afspraken door?

Groetjes,

Annemarie

Forum|alt.badge.img+5

Hey Annemarie,

Wat knap en goed dat je dit durft te delen. Zelf persoonlijk probeer ik mezelf af te leiden of helpende gedachtes in mijn hoofd te zetten. Als ik dus stress heb, of bijvoorbeeld angst zet hier ik hier tegen over een sterke mening in mijn hoofd. Zo probeer ik die na te streven en focus te behouden. Hopelijk is dit een tip waar je iets mee kan.

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Hero
  • 59 reacties
  • 10 januari 2025

Hi ​@BramStudentAvans,

Bedankt voor de tip, zal het eens uit gaan proberen. 

Theusv
Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • 17 reacties
  • 10 januari 2025

Hey Annemarie,

Ik stuggle zelf ook wel eens met stress door verschillende dingen. 

Een paar dingen die mij geholpen hebben zijn muziek luisteren, een film kijken of even een online spelletje te gaan spelen. Hierdoor haal ik even de focussen van de stressvolle dingen af.

Wat mij de laatste tijd ook heel erg helpt is een moment te zoeken waarin ik even een groot rondje kan lopen. Dan laat ik alles achter en ben ik even onbereikbaar voor de grote wereld.

​​​Hopelijk helpt jou dit ook en mocht je ooit nog iemand zoeken om even mee te praten kun je me ook een privéberichtje sturen. 

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Hero
  • 59 reacties
  • 11 januari 2025

Hallo ​@Theusv,

Dat is wel vervelend om te horen dat je er ook wel eens mee aan het strugglen bent. 

Ik kijk inderdaad ook wel eens films, luister muziek en ga ook sporten om de stress beter te kunnen reguleren. Als het me echt te veel word, ga ik inderdaad ook wel eens (grote) ronde wandelen, ik neem dan wel mijn telefoon mee en mijn airpods om muziek te luisteren ondertussen. 

Bedankt voor de tip, vooral om tijdens het wandelen alles achter te laten/thuis te laten liggen. Ik ga het is uitproberen!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen