Skip to main content

Nieuwe jaar, zelfde dip?

• 14 februari 2025
  • 2 reacties
  • 69 × bekeken

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 79 reacties

De eerste twee maanden van het nieuwe jaar vallen voor veel mensen vaak wat zwaar. Het is koud, de dagen zijn nog steeds kort, en overal om je heen lijkt iedereen ziek te worden. De feestdagen liggen achter ons, maar de lente voelt nog ver weg. Misschien merk je dat je minder energie hebt, sneller overprikkeld raakt of gewoon even niet zo lekker in je vel zit.

Ik merk dit aan andere maar ook aan mezelf. Ik ben de laatste tijd snel moe en weet niet zo goed waar ik met mijn gedachte op moet focussen. Zo wil ik bijvoorbeeld nieuwe dingen doen maar heb ik hier simpelweg niet de tijd of energie voor. Ergens niet de tijd of energie voor hebben is natuurlijk niet erg, maar toch merk ik dat ik ermee zit.

Nu ben ik benieuwd naar wie dit nog meer zo ervaart. Zo ja, wat helpt jou dan hierbij?

2 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Socializer
  • 5 reacties
  • 14 februari 2025

Deze maanden zijn inderdaad zwaar.

Ik werk fulltime bij AH, daarbij ben ik verantwoordelijk voor de AGF afdeling. Brengt veel verantwoordelijkheden met zich mee, actieplan maken, commercieel overleg, vullen, veel op de afdeling zijn, veel tillen. Bla bla bla en bla. Ik leef echt van weekend naar weekend eigenlijk. En wanneer ik thuis ben drink ik om te kunnen ontspannen. Lekker, maar niet goed.

Een lekker glaasje cognac, en dan nog en vodcaatje. Enzovoort.

Die winterdip qua slechte weer enzo in combinatie met het zware werk, je wordt er niet vrolijk van, en dan die collega's die dan nog gaan grappen maken ook. En dan maar moeten mee lachen, terwijl je er geen zin in heb. 

Ik had er eerder nooit zo last van, ik ben een winter mens, ik hield van kou en mooie winterse zonsondergangen enzo, maar dat ligt de afgelopen winter heel anders, de afgelopen maanden regelmatig echt depressieve gedachten gehad. 

Gek om te hebben eigenlijk en dat nooit te hebben gehad.

Hopelijk gauw voorjaar! 

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Moderator
  • 79 reacties
  • 14 februari 2025

Ik begrijp wat je bedoelt. De ene keer ben je in een bepaalde periode altijd vrolijk en ineens is dat omgeslagen. Helaas is dat iets wat we niet altijd kunnen controleren. Ik denk dat het belangrijk is om vooral nog meer tijd voor jezelf te nemen zodat je niet alleen maar bezig bent met werk. Dit kan echter soms lastig zijn, maar wie weet vind je iets waardoor je deze maanden toch weer wat vrolijker wordt. Belangrijk is ook dat je er wel over blijft praten, vooral als je depressieve gedachtes hebt. Voor nu hoop ik in ieder geval ook dat het zonnetje snel weer wat meer gaat schijnen 😆

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen