Skip to main content

Mensen van Aziatische afkomst, hoe gaan jullie om met racisme?

• March 20, 2026
  • 1 reactie
  • 33 × bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal, zelf ben ik van Aziatische afkomst en ik krijg nog dagelijks te maken met racisme. Zijn er mensen die tips hebben? Ik heb liever niet berichten als ‘Wat naar.’ ‘Het is maar vast bedoeld als een grapje.’ of ‘Dat zou niet mogen gebeuren.’ Ik weet namelijk dat dat het niet zou mogen gebeuren, maar het gebeurd toch.

1 reactie

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • March 20, 2026

Hey Sloan Girls,

Hoewel je in je bericht hebt gezet dat je niet zit te wachten op steun, vind ik het niet normaal dat racisme nog bestaat. Ik kan er ook echt boos om worden en ook daarom dat ik het knap vind hoe je daarmee omgaat 😊

Ik zat zelf even te denken over tips dat ik je kan meegeven en ik denk dat het ook een stukje te maken heeft met mindset. Je moet gewoon laten zien dat je boven het lage gedrag staat dan deze mensen. Dit geeft jezelf ook hopelijk een minder vervelend of onzeker gevoel 😉

Wanneer je het vervelend vind dat iemand bijvoorbeeld een bepaalde opmerking maakt dan mag je daar best wat van zeggen. Het is gewoon ‘niet oké'. Denk door om je heen te kijken op z’n moment en contact probeert te maken met andere dat je er zo op die manier er niet alleen voor staat. 

Er zijn ook bepaalde mensen die het juist leuk vinden als je een reactie gaat geven. Bij die mensen zou ik je aanraken om het gedrag gewoon te negeren. Hoe moeilijk dat misschien ook kan zijn soms. Het enige wat ze willen is een reactie van je en doordat niet te geven dan stopt het ook. Maar als ze echt te ver gaat dan moet je zeker voor jezelf opkomen.

Ik denk dat je voor jezelf even goed moet nadenken per keer dat je het opnieuw meemaakt (ik hoop zo min mogelijk) hoe je elke situatie dan weer opnieuw gaat aanvliegen. 

Ik wens je veel sterkte. Hopelijk kun je wat met mijn berichtje 🙏🏻

Groetjesssss