Skip to main content

LIFE

• 20 februari 2022
  • 8 reacties
  • 201 × bekeken

Quinty
Forum|alt.badge.img+10

Puur uit interesse aantal life vragen:

Wat is de rede dat je elke dag opstaat?

Wat maakt jou leven speciaal?

Wat maakt jou leven het zelfde als andere?

Wat doe je nu in je (dagelijks) leven?

Wat wil je willen doen in het (dagelijks) leven?

Wat wil je bereiken in het (langere termijn) leven?

Wat ben je leren? (ook non school/werk gerelateerd zijn)

hoe zie je, je zelf over 5 jaar?

Wat betekend Join us tot nu toe voor jou?

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

8 reacties

Alain
Forum|alt.badge.img+4
  • Hero
  • 62 reacties
  • 6 maart 2022

Zal ik dan maar reageren😄 

ik werk doordeweeks als automonteur en zit in mijn laatste studiejaar als monteur 

Melissa
Forum|alt.badge.img+9
  • Genius
  • 227 reacties
  • 11 maart 2022

Aangezien ik nu even rust heb en tijd heb om te reageren vind ik het wel leuk om alsnog te reageren haha, wou eigenlijk al reageren toen ik je berichtje zat maar nogal druk geweest 😅

Hmm goede vraag eigenlijk wel, nooit echt bij stil gestaan. Denk toch voornamelijk omdat het moet haha.

Hmm niet per se speciaal, maar wel iets wat mijn leven waardevol maakt en dat is dat mensen eigenlijk vanaf de middelbare best gemakkelijk met mij praten. Wat dus betekent dat ik ook met best wel random diepe gesprekken heb kunnen hebben. Vindt het altijd erg prettig als mensen mij in vertrouwen durven te nemen, en als ik dan iets voor ze kan betekenen.

Nou ik ben ook maar gewoon een mens, als ieder ander 😂

Op dit moment studeer ik farmacie, wat erg veel tijd en energie van me vraagt. Doordeweeks ben ik dus eigenlijk altijd wel bezig met mijn studie. In de weekenden ga ik vaak naar mijn vriend, en dan probeer ik ook gewoon lekker uit te rusten :)

Ik zou het wel fijn vinden als ik naast mijn studie wat meer andere dingen zou kunnen doen. Denk aan afspreken met mensen, of gewoon wat hobbies. Dat ik mijn energie wat beter kan verdelen over de leuke dingen, en de dingen die gewoon moeten.

Voor nu wil ik gewoon graag mijn studie afmaken. Tja en verder 🤔 Geen idee eigenlijk, weet namelijk niet zo goed wat ik na mijn studie wil doen, en wat er allemaal mogelijk is.

Naast mijn studie probeer ik ook nog wat Duits te leren, maar dat gaat niet zo heel soepel om eerlijk te zijn haha. En voor de rest ben ik nu ook vooral bezig met mezelf te leren kennen, en te leren hoe ik mijn leven het beste kan gaan inrichten.

Dan hoop ik al te werken, en het liefst ook samen te wonen met mn vriend. Oh en ook dat ik dan een manier heb gevonden hoe ik het beste om kan gaan met mijn energie. Hoe ik er voor kan zorgen dat ik naast de verplichte dingen, nog genoeg energie over heb om ook leuke dingen te doen :)

Ik heb dat online traject gevolgd, en dat is echt heel prettig en helpend geweest. Heb daar voor mijn gevoel stappen gezet die ik met individuele therapie niet had kunnen zetten, en zeker niet in zo'n korte tijd. En voor de rest, vind ik Join Us ook gewoon een top organisatie met leuke mensen, en hoop ik nog een hoop leuke mensen te leren kennen!

Het waren wel lastige vragen hoor 😂🙈 maar ook wel echt leuk om te beantwoorden :) Ben nu ook wel benieuwd wat je zelf zou antwoorden

emmagroskamp
Forum|alt.badge.img+1
  • Supercharger
  • 16 reacties
  • 8 april 2022

Omdat ik nu even tijd heb om hier oprecht antwoord op te geven, reageer ik ook maar even haha. 

Hoewel ik merk dat ik het tegenwoordig erg lastig vind om op te staan, vooral tijdens zo genoemde ‘oranje’ dagen, is de grootste reden dat ik opsta vooral dat ik er moet zijn voor mijn moeder of dat ik een afspraak heb waar ik toch echt heen moet. Andere redenen zijn ook mijn honden die moeten eten, uit willen, knuffels en liefde willen en mijn vissen die natuurlijk ook eten nodig hebben of een schoon aquarium. 

Wat mijn leven speciaal maakt… Goeie vraag… 

Voornamelijk mijn honden, zonder hun zou ik echt mijn dag niet doorkomen. Vooral de mindere dagen niet. Niet alleen mijn honden spelen een grote rol in het speciaal maken van mijn leven, maar ook mijn vrienden, wie ik voor geen goud zou willen missen. 

Ik denk wat mijn leven hetzelfde als andere maakt is dat ik ook struggle met sommige dingen in het leven. Het leven is niet alleen maar ‘regenbogen en zonneschijn’. Er kunnen ook ‘stormen’ of ‘regenbuien’ ontstaan. Iedereen heeft wel iets waar zij moeite mee hebben, iedereen heeft zijn eigen obstakels. Dat is wat iedereens leven hetzelfde maakt als andere. 

In het dagelijks leven werk ik vooral of wandel ik met mijn honden. Ik heb op dit moment namelijk een tussenjaar, waardoor ik wat meer tijd heb om te werken en in beweging te blijven. Ik ben ook sinds kort begonnen aan het sporten in de sportschool. Niet zozeer voor een speciale wens om af te vallen, maar gewoon om fit te blijven en lekker in beweging te blijven. Ook is het heel fijn om gesport te hebben, het geeft toch een fijn gevoel als je je doelen voor die dag weer behaald hebt!

Ik zou heel graag weer terug naar school gaan en natuurlijk tijd blijven houden voor zowel vrienden als de sportschool. Gelukkig ga ik eind augustus weer aan een nieuwe opleiding beginnen, dus dat gaat in ieder geval zeker goedkomen! 

Wat ik later wil bereiken weet ik nog niet 100% zeker. Wel weet ik dat ik na mijn nieuwe opleiding terug naar het HBO wil gaan om door te leren en het beste uit mij te halen. Het is een soort van ‘droom’ van mij om naar het HBO te gaan en alles op alles te zetten om mijn propedeuse te halen. 

Ook omdat ik aangeraden werd door een docent van mijn nieuwe opleiding, om toch door te blijven leren. Omdat het werkveld (Software Developer) waar ik in kom heel snel veranderd en je up-to-date moet blijven. 

Hoe cliché het misschien ook klinkt… Op dit moment ben ik bezig met het leren van het volgende: 

• Wie ik ben
  • Wat mijn grenzen zijn
  • Wat ik leuk vind

Ook ben ik bezig met het blijven leren van de programmeertalen Python, C# en HTML en CSS.

Hoe zie je jezelf over 5 jaar? 

Hoewel ik dit niet zeker weet, omdat mijn huidige beeld van ‘over 5 jaar’ compleet veranderd is met toen ik het voor het eerst beantwoorden, denk ik dat ik als alles goed gaat ik over 5 jaar in mijn 1e of 2e jaar van de HBO opleiding ‘Informatica’ zit. Ik heb dan mijn propedeuse gehaald en sta sterker in mijn schoenen. Ook gaat het mentaal wat beter met mij, waardoor ik minder snel twijfels heb over mijzelf of wat ik doe. En heb ik vrienden gemaakt op mijn opleiding. 

Voor ik besloot mij in te schrijven bij Join-us wist ik niet helemaal zeker wat ik kon verwachten. Tuurlijk wist ik wel wat de bedoeling was van Join-us en wat ik eruit wilde halen, maar ik was erg bang dat de groep misschien wel helemaal niet aardig zou zijn. Dat ik hierna geen contact meer zou hebben met mensen van Join-us en dat ik mij voor niks had aangemeld. Gelukkig bleek dit allemaal echt mee te vallen en dankzij Join-us heb ik ook enorm veel lessen geleerd die ik nu nog in het dagelijks leven gebruik of tegen mijzelf zeg wanneer ik merk dat ik weer aan het twijfelen of aan het ‘invullen’ ben. 

• 0 reacties
  • 10 april 2022

Hoi Quinty,

Late reactie van mijn kant op dit bericht. Ik zou het ook vooral leuk vinden om hier in gesprek over te gaan met een ander. 

Als je een keertje een kort gesprekje daarover zou willen aangaan. Stuur mij een privéberichtje. Ik leer erg ook van de ervaringen van anderen. 

En het helpt om wat meer te connecten door echt het gesprek hierover aan te gaan. 

Wel vet dat je deze vragen zo in dit forum gooit. Zegt ook veel denk ik over jou dat je bij dit soort vragen stilstaat. 

Groetjes,

Michael

Quinty
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Myth
  • 649 reacties
  • 22 april 2022

@Michael1994 stuur maat een dm

Forum|alt.badge.img+5
  • Hero
  • 36 reacties
  • 24 april 2022

@Quinty Interessante vragen, ze zetten mij aan het denken, dus dankjewel daarvoor! ;)

Wat is de rede dat je elke dag opstaat?                                                                                                                   Elke dag heb ik de kans om iets goeds uit de dag te halen.

Wat maakt jou leven speciaal?                                                                                                                           Mijn pad is voor mij alleen(Tabitha fans hier?) en ondanks lastige tijden kom ik er altijd op een positieve manier uit, weet ik altijd mijn draai te vinden ook al verandert mijn koers.

Wat maakt jou leven het zelfde als andere?                                                                                                           Het leven bestaat uit pieken en dalen en ik denk dat niemand daar aan ontkomt!

Wat doe je nu in je (dagelijks) leven?                                                                                                                   Ik doe de opleiding onderwijsassistent. Zit nu in het eerste jaar. Ben ook een arme student die wel wilt feesten maar het niet kan betalen haha.

Wat wil je willen doen in het (dagelijks) leven?                                                                                                     Leuke herinneringen maken met vrienden/familie.

Wat wil je bereiken in het (langere termijn) leven?                                                                                             Een fijne partner vinden waar ik mijn leven mee kan delen. Ook wil ik nieuwe dingen blijven proberen en vaker uit mijn comfortzone stappen.

Wat ben je leren? (ook non school/werk gerelateerd zijn)                                                                                  Ik wil leren om wat milder naar mezelf toe te zijn. Selfcare tot de max dus haha. 

hoe zie je, je zelf over 5 jaar?                                                                                                                                  Ik woon op mezelf(alleen of samen) en ik heb een baan die mij bevalt en ik doe dingen die ik heel tof vind. Bijvoorbeeld reizen maken en concerten bezoeken.

Wat betekend Join us tot nu toe voor jou?                                                                                                             Het idee dat je nooit de enige bent in dingen, bied mij steun en kracht.

Quinty
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Myth
  • 649 reacties
  • 29 april 2022

• Tbh geen idee (daarom was ik zo benieuwd naar andere)

• hmm ik ben gewoon mezelf met een bijzonder verhaal 

• Haha ik denk dat mijn leven niet echt lijkt op die van andere
  •  

• Ik doe wat klusjes op een mange 

• Naar school (dat kan ik op moment niet)

• Een school diploma, leuk werk een Tiny house 

• Ik zou het leuk vinden om nog beter te leren bouwen omdat ik mijn eigen ‘van’ busje en Tiny houd wil bouwen.

• Ik hoop dat ik het leven kan accepteren hoe het is op dat moment. 

ik wil namelijk ontzettend veel op moment. De vraag die er nu speelt “wat is haalbaar?” daar heb ik nu nog geen antwoordt op. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Niet meer actief
  • 15 reacties
  • 17 juni 2022
Minte schreef:
Quinty schreef:

Puur uit interesse aantal life vragen:

Omdat ik weet dat alles goed komt. Misschien niet nu maar ooit.

Mijn vrienden en familie en mijn passies zijn mijn leven

Dat ik ook gewoon een mens ben en dat dingen best vaak verkeerd gaan. Ik ben heel chaotisch 

Schrijven, zingen, dansen, op de Join Us Forum zitten

Leren piano spelen, vloeiend Spaans en Engels spreken, afspreken met vrienden en 's avonds iets te doen hebben

Ik zou willen leren om een beter mens te zijn. Te leren om anderen te vergeven vsn fouten en mezelf ook. Om met anderen te leven op de manier van liefde en respect voor anderen.

Als je dat kan volhouden!

Ik leer mezelf gitaar spelen aan. Ik ben linkshandig dus weer dat gedoe met snaren wisselen en akkoorden om moeten draaien. 

Over vijf jaar hoop ik een sterke vrouw te zijn die voor haarzelf kan opkomen als het moet.

Een vrouw die mensen respecteert en vergeeft en boeken schrijft.

Waarschijnlijk nog steeds chaotisch maar veel mensen hebben daar geen problemen mee.

Een plek om nooit alleen te hoeven zijn.

Een plek waar je je verhaal kwijt kan.

En bij elke activiteit die je leuk lijkt kan delen en vrienden kan maken.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen