Tijdens het leven gebeuren er leuke en minder leuke dingen. Soms is het mischien wel zo zwaar dat het verlangen naar rust groeit. Ik heb vaak naar rust verlangd. De pijn, angst en onzekerheid leek voor mij ondraaglijk. Ik vroeg me meerdere malen af waarom er zulke nare dingen op mijn pad komen? Het aanhouden van die gedachte verergde mijn klachten (pijn, angst en onzekerheid) tot blokkades waarvan ik helemaal niet meer weet hoe ik ermee om moet gaan. Het was tijd voor verandering. Ik besefte me waar het fout gaat. Nooit mocht ik van mezelf boos zijn, huilen of mezelf naar anderen kwetsbaar opstellen, want dan ben je niet 'sterk'. Inmiddels weet ik wel beter. Als sterk persoon is het belangrijk om jezelf te laten zien en te doen waar jij achter staat. Het dragen van een masker draagt niet bij aan het worden van de beste versie van jezelf. Mijn masker valt beetje bij beetje steeds meer af en nee ik ben er nog niet helemaal en daar werk ik aan, maar wat ben ik al een eind gekomen. Een stijgende lijn dat is wat ik de laatste tijd zie. Eindelijk leef ik het leven waar ik achter sta en probeer ik bewust te handelen en continu te reflecteren. Komt mijn handelen overeen met mijn eigen waarden en normen en draagt mijn handelen bij aan het beeld dat ik aan de maatschappij wil uitstralen? Ik vraag me niet langer af waarom dingen op mijn pad komen, maar geloof dat alles met een goede reden gebeurd en dat ik op aarde ben om te leren van de zware en mooie lessen. Soms heb je bij die lessen hulp nodig en ik merk dat er veel mensen zijn die hulp weigeren of zich er niet voor open willen stellen en dat is jammer. Ik heb geleerd dat je samen zoveel meer kan bereiken dan wanneer je alles alleen wil doen en geloof mij maar wanneer ik zeg dat er in deze 'koude, afstandelijke' wereld heel veel mensen zijn die elkaar willen helpen! Het zou mooi zijn als de maatschappij wat minder van 'ikke, ikke en de rest mag stikken' laat zien en wat meer samen doet. Dat laatste is waar ik mij als sociaal werker voor inzet en wat mij motiveert. De drempel zo laag mogelijk maken waardoor mensen bereid zijn om aan zichzelf te werken.
Levenspad
Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.
Welkom op de Join Us community
Log in om actief deel te nemen aan de community!
Heb je nog geen account?
➔ Maak een account aan
Heb je wel al een account? Hieronder kun je direct inloggen:
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.