Skip to main content

Leegte na een relatiebreuk

• July 29, 2025
  • 5 reacties
  • 183 × bekeken

Raven
Forum|alt.badge.img+3

Hoi allemaal,
Ik heb onlangs mijn relatie beëindigd, want ik ontdekte dat hij mij aan het bedriegen was. Nu, een paar dagen later, voel ik de drang om toch contact met hem op te nemen—ook al wil ik dat eigenlijk niet. Telkens als ik dat doe, val ik weer terug. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik het uitgemaakt heb.

Maar ik mis hem enorm. Ik mis het contact via appjes en het gevoel dat iemand aan je denkt. Mensen om me heen zeggen dat ik hem moet vergeten, want hij heeft me zo veel pijn gedaan… Waarom lukt dat dan zo slecht? Ik hoop altijd op het goede in mensen. Ben ik misschien te naïef als ik denk dat het alsnog goed kan komen?

Gelukkig heb ik lieve vriendinnen. Eén vriendin stelde voor dat ik in plaats van hem elke ochtend en avond berichtjes te sturen, een appje aan mezelf stuur. Met de vraag: “Hoe gaat het met mij?” Ik probeer dit nu, maar voel me soms verdrietig, want niemand antwoordt daadwerkelijk en dat geeft me een leeg gevoel. Hebben jullie ideeën om die leegte te vullen?

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

5 reacties

𝑩𝒓𝒊𝒕𝒕.𝒐𝒏.𝒕𝒐𝒖𝒓
Forum|alt.badge.img+8

Hoii!! ik snap dat het lastig kan zijn na het beëindigen van een relatie en dat het goed is dat je de stap hebt genomen om het uit te maken, zeker omdat de persoon je aan het bedriegen was. Wat je zou kunnen doen om je gevoel daarin te verbeteren is het eventueel opschrijven waar je last van hebt, dan zit het niet in je hoofd. Misschien kan je appjes sturen naar je vriendinnen in plaats van iemand waarmee je een relatie hebt. Of je kan afleiding zoeken, door bijvoorbeeld wat leuks te doen, samen met iemand. Bijvoorbeeld naar de stad, de bioscoop, op terras zitten  of thuis aan een puzzel zitten, even gamen of lezen. Zo ben je toch bezig met iets in plaats van aan het gemis te denken. Hopelijk zit hier iets tussen wat jou helpt!

Eden
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 30, 2025

Heey! Het is heel erg normaal om je zo te voelen na een relatie breuk! Je mist iemand die zo'n groot gedeelte van je leven was, het is een soort rouwproces waar je doorheen gaat! En dat is heel normaal. Zoals Britt hiervoor ook al zei, probeer afleiding te zoeken. Als je de drang voelt om weer contact op te nemen, ga een stukje wandelen, ga wat bakken, ga iets knutselen etc.! Zo heb je steeds minder de drang om hem te appen. Het word beter met de tijd!

Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 30, 2025

Hoi Raven,

Wat vervelend. Maar goed dat je het hebt uitgemaakt hebt. Iemand die je bedriegt is niet de juiste persoon voor je. Maar ik begrijp je verdriet.

Misschien dat je met die vriendin kan vragen of je haar een bericht mag sturen. Of dat juist je vriendin het aan jouw het bericht gaat sturen van hoe gaat het, dat het gaat helpen om even door die drang te helpen om geen bericht te sturen naar de persoon waar je het uit hebt gemaakt. Ik zou als ik jouw was ook met je vriendin ook over die gevoelens bespreken. Die vriendinnen zoals ik het hoor willen je ook graag helpen.

Ga leuke dingen doen voor jezelf en met je vriendinnen en familie. Zoals Eden het heeft gezegd om je leegte op te vullen

Succes!

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • August 1, 2025

Ik heb je een privéberichtje gestuurd:)

Pat
Forum|alt.badge.img+6
  • Hero
  • August 4, 2025

Goed dat je deze stappen wel neemt, ondanks dat het lastig is.

Heb zelf vergelijkbaar meegemaakt een tijd terug, het hielp mij veel om ontspanning/afleiding te zoeken en het van je af te schrijven.

mocht je het fijn vinden om er een keer over te sparren, stuur me gerust een berichtje!