Skip to main content
Jojo Chryst
Legend
January 25, 2022

Jojo's verhalen

• January 25, 2022
  • 21 reacties
  • 436 × bekeken

Voordat je dit topic gaat lezen is het belangrijk om het volgende te weten. Dit topic gaat over o.a. psychoses. Heb je hier ook last van? Denk er dan goed over na of je het wil lezen. 

Meer informatie over bijvoorbeeld psychoses vind je op Psychosenet en Indigo.

Ik heb al 3 jaar een beste vriend waar ik 2 jaar verliefd op was ik wilde geen relatie omdat hij teveel red flags had maar hij gaf me de liefde en aandacht waarnaar ik verlangde. Ik heb 3 psychoses gehad in het afgelopen jaar en elke keer nam hij afstand, liet hij mij in de steek en gaf aan dat hij geen interesse meer in mij had dat hij mij niet wilde zien en dat hij mij raar en eng vond. Wat ik vreemd vond omdat toen we elkaar ontmoette en ik depressie had hij er wel voor mij wilde zijn. En ik vergaf hem de eerste paar keer en na een tijdje begon hij altijd weer met mij te praten. We zijn on en off friends with benefits geweest maar hij heeft vaak duidelijk gemaakt dat hij geen relatie met mij wilde. Toen hij na mijn 3e psychose weer afstand nam verbrak ik onze vriendschap. Maar na een tijdje voelde ik mij weer eenzaam en begonnen we weer te praten want ik had niemand anders. Hij gaf toen aan dat hij mijn ziekte eng vond maar toch om mij gaf en daarom na een tijdje weer contact op zocht. Ik besloot hem nog een laatste kans te geven puur vriendschappelijk dit keer en hij leek te zijn verandert we praten elke dag de hele dag en ik hielp hem door een moeilijke tijd heen en hij herhaalde continu hoeveel hij mij waardeerde. Hij ging door een moeilijke break up heen en gaf aan het vreemd te vinden dat na een maand hij haar nog steeds niet uit zijn hoofd kon zetten. Ik reageerde daarop dat ik het snapte omdat toen ik verliefd was ik continu aan de ander dacht en het net een virus in je brein is waar je niet vanaf kunt. Hij vroeg mij op wie ik verliefd was geweest ik werd toen pissig omdat ik maar 1x verliefd ben geweest en dat was op hem en ik had in het verleden meerdere keren mijn liefde verklaard. Hij bleef doen alsof hij echt niet wist wie het was uiteindelijk zei ik tegen hem dat hij het was. Hij beweerde dat ik hem had gezegd dat ik nooit echt verliefd op hem was, dat het niet meer was dan een crush en dat ik alleen spelletjes met hem speelde. Wat ik nooit gedaan of gezegd had. Hij bleef bij zijn standpunt dat ik t wel gezegd had. Ik vertelde hem dat hij aan het gaslighten was en dat hij toxic is. Toen blokkeerde ik hem. Ben ik 3 jaar gemanipuleerd geweest door hem?

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

21 reacties

Jojo Chryst
Legend
February 18, 2022

Sleep paralysis:

ik lag te slapen met een serie op de achtergrond en ik hoorde alles en had er m’n eigen beeld bij. Toen stopte de serie en ik dacht nog zal ik het verder spelen of gewoon echt in slaap vallen en ik besloot te slapen terwijl ik eigenlijk al in slaap was. Ik hoorde al de geluiden om me heen en zag een bepaald beeld van hoe alles eruitzag al had ik m’n ogen gesloten. Toen realiseerde ik me dat ik niet kon bewegen. Daarna voelde het alsof ik in een nachtmerrie was. Het voelde alsof mijn lichaam gecontroleerd werd door wat anders en ik heel snel naar voren zoefde ik veranderde niet van plaats maar voelde alsof ik hard zoefde. Ik zag m’n kamer en dat ik steeds van m’n bed af werd gegooid. Als ik eenmaal weer op m’n bed was geklommen kon ik me niet meer bewegen en schaamde ik me. Ik hoorde steeds de stem van m’n halfbroertje :” I miss you” en ik kreeg allemaal nare gedachtes en hoorde ook andere stemmen maar die herinner ik niet precies. Twas heel creepy vooral ook om de stem van m’n halfbroertje te horen o.a omdat ik m’n contact met hem vermindert had omdat ik mensen wantrouwde en ik hem eng was gaan vinden en omdat ik bewust was dat ik sleep paralysis had maar niet wist dat je dan ook stemmen kunt horen. Ik zat de hele tijd in angst. Daarna kon ik eindelijk m’n ogen openen maar ik was zo moe dat ik besloot om weer verder te slapen en ja hoor meteen weer sleep paralysis. Dit keer was het minder eng maar nog steeds heel vervelend in feite waren m’n ogen dicht en soms half open maar het leek alsof m’n ogen helemaal open waren omdat ik een beeld van m’n kamer zag. Ik probeerde steeds op te staan en iets te pakken maar elke keer halverwege realiseerde ik dat ik niet echt wakker was maar dat mijn attempts om op te staan gedroomd waren. ik probeerde van alles om wakker te worden ik schreeuwde zelfs om hulp maar er kwam geen geluid uit. Soms zag ik ook vreemde beelden, fantasieën kun je zeggen. Dat ik dan bijv met dubbelstenen over m’n broek wreef of dat ik op de grond zat en m’n broertje in mijn bed verscheen en verdween of dat m’n zusje dingen zei. Ik was al een paar x eerder in sleep paralysis geweest en ik merkte dat als iemand in het echt wat zei of geluid maakte ik daarvan wakker kon worden. Dus zodra m’n zusje haar deur opende probeerde ik m’n ogen te openen en het lukte en ik zei: ik heb lucid dreams maar dan dat ik me niet kan bewegen. Oh zegt ze je bedoelt sleep paralysis dat heeft een vriendin van mij elke week. Ik was nog zo moe dat ik mn ogen sloot maar zodra ik ze sloot kon ik ze niet meer openen. Na een tijdje liet ik t maar allemaal over me heen komen en lag ik daar machteloos. Om de zoveel tijd probeerde ik m’n ogen te openen en uiteindelijk lukte het. Ik was nog steeds heel moe maar besloot om met m’n ogen weid open te blijven liggen.

Dit was mijn 4e ervaring met sleep paralysis.