Skip to main content

Je bent niet alleen

• January 31, 2026
  • 2 reacties
  • 56 × bekeken
Eden
Forum|alt.badge.img+4

Eenzaam, eenzaam zijn is een begrip als je je alleen voelt. Alleen voelen doe ik mij vaak. Ik heb prachtige mensen om mij heen, maar niemand die mij écht kent. Ik voel mij vaak alleen. Ik heb niemand om leuke dingen mee te doen, niemand om tegen praten, niemand om mijn gevoelens, gedachten en mooie momenten mee te delen. Niemand die vraagt hoe het gaat. Niemand... Ik voel mij vaak eenzaam, ik voel me eenzaam dat ik er verdrietig en boos om voel. Waarom vraagt niemand hoe het gaat? Waarom geeft niemand om mij? Ben ik dan een slecht mens? Ben ik, ben ik niet goed genoeg? Maar, dat kan niet, want ik hoor van veel mensen dat ik fijn ben om mee te praten en ik krijg veel complimenten over mijn persoonlijkheid. Waarom voel ik me dan nog steeds zo eenzaam? Ik zal dan toch echt niet goed genoeg zijn... Ik kamp met eenzaamheid, en ik ben daar niet de enige in. Er zijn meer dan duizend jongeren in Nederland die zich eenzaam voelen. En ik ben daar 1 van. En toch, toch voelt het alsof ik de enige ben. De enige die eenzaam is, die niet ècht iemand heeft, de enige waar niemand naar om kijkt. Ik voel me alleen...

2 reacties

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+7
  • Master
  • February 1, 2026

@Eden bedankt voor het gedicht rondom eenzaamheid

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+7

Bedankt voor dit gedicht, je bewoording maakt het gevoel voor meerderen herkenbaar denk ik.