Skip to main content

jaloezie

• July 24, 2025
  • 8 reacties
  • 124 × bekeken

Eden
Forum|alt.badge.img+3

Ken je dat gevoel? Je hebt een partner, of 1 goede vriend, en die hebben vele leuke vrienden waar ze dagelijks mee praten. En daar ben jij, eenzaam, je hebt geen (goede) vrienden, je staat bij niemand op nummer 1. Je bent nooit iemands eerste keuze geweest. En dan komt dat gevoel naar boven, jaloezie, jaloezie tegen je partner en/of goede vriend, jaloezie dat hun wél goede vrienden hebben, altijd op iemand kunnen steunen. En jij, jij zit daar, eenzaam. Nooit iemands eerste keuze, je bent alleen. Je ziet mensen om je heen, lachen met elkaar, leuke dingen doen samen. Dan voel je het weer, jaloezie. Je voelt jaloezie voor mensen die je niet kent, je hebt geen goede vrienden, je voelt je eenzaam. Zit je dan, op de bank, te scrollen. Op tiktok, Instagram, Facebook, misschien wel twitter. Daar zie je het weer, mensen die goede vrienden hebben, die leuke dingen doen samen. Dan voel je het weer, jaloezie. Je voelt jaloezie omdat je niemands eerste keuze bent, je bent eenzaam en het zit je dwars. Je wilt goede vrienden hebben, je wilt iemands eerste keuze zijn. Maar je weet niet hoe, het is je niet gegund. Je voelt jaloezie voor al die mensen die vrienden hebben waarop ze kunnen leunen en hun eerste keuze zijn. Je voelt je eenzaam, je voelt jaloezie. Je wilt zo graag, maar het lukt niet.... 

Ken je dat gevoel? Je bent niet alleen, duizenden mensen voelen zich zo, waaronder ik. Ik wou dit even van mij afschrijven omdat dit gevoel al een lange tijd er is en ik weet dat ik niet de enige ben

8 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • July 24, 2025

Het is het gevoel dat bij mij opkruipt wanneer ik weer eens in isolatie zit, wat maar al te vaak voorkomt, vooral wanneer ik mij dan buiten bevind in een druk centrum vol met mensen wie ik nog niet zomaar kan aanspreken vanwege risico's op mijn eigen veiligheid.

Eden
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Moderator
  • July 24, 2025

Het is het gevoel dat bij mij opkruipt wanneer ik weer eens in isolatie zit, wat maar al te vaak voorkomt, vooral wanneer ik mij dan buiten bevind in een druk centrum vol met mensen wie ik nog niet zomaar kan aanspreken vanwege risico's op mijn eigen veiligheid.

Ik snap je volledig!! En het is compleet normaal dat je je zo voelt, je bent niet alleen <3

Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • July 24, 2025

Ik snap je volledig!! En het is compleet normaal dat je je zo voelt, je bent niet alleen <3

Wat mij dwars zit is dat de belemmering niet van mijn kant komt en dus verbetering aan mijzelf de wachttijd niet zal versnellen tot ik ieder en elk kan aanspreken als dat ik zou wensen. Nog max. 7 maanden insha Allah tot ik begeleid wonen kan starten en mijzelf beter kan uiten zonder zorgen van thuis.

Eden
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Moderator
  • July 24, 2025

Wat mij dwars zit is dat de belemmering niet van mijn kant komt en dus verbetering aan mijzelf de wachttijd niet zal versnellen tot ik ieder en elk kan aanspreken als dat ik zou wensen. Nog max. 7 maanden insha Allah tot ik begeleid wonen kan starten en mijzelf beter kan uiten zonder zorgen van thuis.

Succes!!

Liona
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • July 25, 2025

Ik vind het knap dat je dit zo openlijk en realistisch kan typen. Ik heb dit ook zeker gevoeld en soms voel ik het nog. 

Eden
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Moderator
  • July 25, 2025

Ik vind het knap dat je dit zo openlijk en realistisch kan typen. Ik heb dit ook zeker gevoeld en soms voel ik het nog. 

Dankjewel!! Weet dat je niet alleen bent!

Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • July 28, 2025

Ik kan der goed over praten, ik heb een hartsvriendin die ook steeds minder zie omdat ze heel ver weg woont, Maar als ik haar op Instagram spot. Ik zie haar soms uitgaan of met haar vrienden chillen. 

Soms heb je dan echt zon naar gevoel van ik hoor dit niet te voelen en dat meid verdient het,

Maar ja het is een lelijke gevoel die heel soms toch wel een weg vind in me hart en brein. 

Meestal kijk dan ook wel met hele negatieve lens naar mezelf en probeer ik altijd de schuld bij mijn eigen te leggen terwel het zo niet is, Maar door trauma en gewoon ongezonde omgeving, weet ik wel waar het nu vandaan komt, Maar alsnog het is zeker vervelend, ik heb het ook als ik mensen op social media dingen zie ondernemen of gewoon met elkaar een klik hebben. echt ik kan me helaas der goed in plaatsen. 

Eden
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Moderator
  • July 28, 2025

Ik kan der goed over praten, ik heb een hartsvriendin die ook steeds minder zie omdat ze heel ver weg woont, Maar als ik haar op Instagram spot. Ik zie haar soms uitgaan of met haar vrienden chillen. 

Soms heb je dan echt zon naar gevoel van ik hoor dit niet te voelen en dat meid verdient het,

Maar ja het is een lelijke gevoel die heel soms toch wel een weg vind in me hart en brein. 

Meestal kijk dan ook wel met hele negatieve lens naar mezelf en probeer ik altijd de schuld bij mijn eigen te leggen terwel het zo niet is, Maar door trauma en gewoon ongezonde omgeving, weet ik wel waar het nu vandaan komt, Maar alsnog het is zeker vervelend, ik heb het ook als ik mensen op social media dingen zie ondernemen of gewoon met elkaar een klik hebben. echt ik kan me helaas der goed in plaatsen. 

Ah wat vervelend dat je dat zo ervaart! 🫶🏼 Wel fijn dat je weet waar het vandaan komt!