Ik wil graag betere grenzen stellen, maar weet niet zo heel goed hoe...

  • 5 March 2024
  • 2 reacties
  • 51 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

De laatste tijd merk ik echt dat ik mezelf aan het irriteren ben... Aan mezelf. 

Waarom, omdat er iemand is die constant, echt constant aandacht wil en de dag met mij wil spenderen wanneer hij geen werk heeft.

Nu vind ik het helemaal niet erg om tijd met mensen te spenderen, maar dit is niet bepaald gezond?

Wanneer ik zeg dat ik tijd voor mezelf wil wordt deze persoon verdrietig/boos (persoon in kwestie is zwaar depressief) en ik weet niet zo goed hoe hier mee om te gaan. 

Ik zeg meestal ja is goed maar ondertussen cijfer ik mijzelf zo goed als volledig weg en gaat dit tegen mijzelf in. Het is gewoon niet leuk meer en ik merk ook dat, door dit te doen, ik beetje bij beetje verder verwijderd raak van mezelf.


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Hee,

Wat lastig zeg. Het is wel belangrijk om ook aan jezelf te denken en soms rust te pakken.

Snap dat dit heel lastig is maar als jij je niet goed voelt kan je ook niet voor de persoon zijn. 

Ik heb nu helaas niet andere tips als ik wat weet zie je het verschijnen.

Reputatie 4
Badge +4

De laatste tijd merk ik echt dat ik mezelf aan het irriteren ben... Aan mezelf. 

Waarom, omdat er iemand is die constant, echt constant aandacht wil en de dag met mij wil spenderen wanneer hij geen werk heeft.

Nu vind ik het helemaal niet erg om tijd met mensen te spenderen, maar dit is niet bepaald gezond?

Wanneer ik zeg dat ik tijd voor mezelf wil wordt deze persoon verdrietig/boos (persoon in kwestie is zwaar depressief) en ik weet niet zo goed hoe hier mee om te gaan. 

Ik zeg meestal ja is goed maar ondertussen cijfer ik mijzelf zo goed als volledig weg en gaat dit tegen mijzelf in. Het is gewoon niet leuk meer en ik merk ook dat, door dit te doen, ik beetje bij beetje verder verwijderd raak van mezelf.

Ik merk dit ook aan mezelf alleen heb ik helemaal geen vrienden/ contact met mensen had wel eerst goed contact met iemand die welis waar een transgender persoon was maar dat is misgelopen en nu helemaal niks meer en ja heb echt zero vrienden dusja ik herken mezelf in van wat je verteld alleen behalve dan van die vrienden/ deprisieve vrienden