Skip to main content

Ik wil even wat kwijt betreft mijn HDCC topic

• May 28, 2025
  • 13 reacties
  • 215 × bekeken

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+12

Ik wil even wat kwijt, wat mij al best een tijd dwars zit qua gevoel.

Tijdje terug had ik een topic geplaatst betreft HDCC. Niemand die er echt op reageerde op een paar enkelingen na. Kijk ik naar een ander, recent topic over echt precies hetzelfde topic met precies hetzelfde voorstel; meerdere reacties. Denk bij mezelf dan '’heb ik geen goed genoeg voorstel gedaan?? Hadden mensen meer info nodig van hoe of wat? Klinkt mijn topic niet enthousiast genoeg? Ben ik niet goed of interessant genoeg om überhaupt te leren kennen? Had ik het eerder moeten voorstellen?'’ Wat ik al best vroeg deed, midden mei zelfs al. Zag dat mensen er wel naar keken maar een daadwerkelijke reactie bleef nogal uit, op diegene die wel reageerde op het topic zelf of via een privé bericht na. Waarom? Ik zou het niet weten.

Binnen meerdere Discord groepen en een Whatsapp groep met Join Us Community leden zelfs nog gevraagd of mensen zich bij mij wilde aansluiten maar echt weken geen reactie gehad tot vandaag. Nu snap ik goed dat mensen druk kunnen zijn met van alles en nog wat en dat ze misschien niet in een keer de stap durven te zetten zich aan te sluiten bij iemand die ze nog niet zo goed kennen op een cosplay con maar ik had het wel fijn gevonden als iemand op zijn minst had gereageerd, ook al zou het zijn met '’Nee sorry ik kan niet'’.

In plaats daarvan leek ik geghost te worden, dat is hoe ik het beleefde vanuit mijn oogpunt althans.

Kreeg te horen dat iemand al met vrienden ging. Verder geen voorstel gehad van '’wil je je misschien bij ons aansluiten?'’ jammer maar helaas. 

Wil je je alsnog aansluiten bij mij dan vind ik dat prima en gezellig. Hou er wel rekening mee dat ik al een ticket heb (want nauwelijks reactie op mijn topic dus heb ik op een gegeven moment gewoon maar de knoop doorgehakt qua dag), dat je voor je eigen ticket zult moeten zorgen en dat ik op vrijdag ga want tja, ik ga voor het eerst cosplayen. Dus ik wil het wel wat rustiger oppakken, vooral het cosplayen zo de eerste keer.

Ik vind het heel eerlijk gezegd een beetje (nou ja eigenlijk best) jammer dat ik nauwelijks reacties heb gehad en dat blijf ik zeggen.

Wellicht dat de moderators hierin eventueel kunnen helpen wanneer een topic geen reacties krijgt terwijl iemand toch echt een topic plaats om iets in beweging te brengen zoals een vriendschap opbouwen, iets leuks doen. Ik weet het niet, het is maar een voorstel he. 

Nu gaat mijn jongere zus er ook heen maar die gaat er al heen met d'r vriend en mijn jongere broer doet er niet aan.

Ik snap dat mensen zeggen '’ga er heen als je er heen wilt'’ en dat wil ik ook. Heel graag zelfs. Maar het is wel een beetje zuur dat ik er dus alleen heen ga nu, mits iemand nog aangeeft dat diegene zich bij mij aan wilt sluiten. Aan de andere kant begrijp ik ook dat ik mensen niet kan forceren, dat wil ik absoluut ook niet.

Maar ik had het wel fijn gevonden als er wat meer reactie voortvloeide uit mijn voorstel, zo van '’Goh je gaat naar HDCC? Ik zou het best leuk vinden om mij bij je aan te sluiten!'’ en dat mensen zich hiervoor wat meer openstelde, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn.

Soms vraag ik mij echt weleens af wat ik nog op de Join Us Community doe deze dagen sinds dat ik hier ben en dat zijn al wat jaartjes na 21, bijna 22 jaren aan eenzaamheid voordat ik Join Us leerde kennen, die nog altijd voort duurt eigenlijk.

Maar goed ik hou het hierbij en ga hier verder geen energie meer aan verspillen met hoe ik mij momenteel voel, dit zijn middernacht ramblings en ik merk bij mezelf dat mijn ogen waterig zijn, dik beginnen te worden en onderhand beginnen te prikken na het opschrjven van dit gevoel.

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

13 reacties

SpionHond
Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • May 29, 2025

'hug' ik snap je gevoel. Heb je post nog niet gezien. Zit hier sinds gisteren. Je zei dat je vrijdag ging en als iemand van twisted wonderland. Wat ik toevalig ook gespeeld heb. Hopelijk word je eenzaame gevoel beter 😊

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+12

'hug' ik snap je gevoel. Heb je post nog niet gezien. Zit hier sinds gisteren. Je zei dat je vrijdag ging en als iemand van twisted wonderland. Wat ik toevalig ook gespeeld heb. Hopelijk word je eenzaame gevoel beter 😊

Dankje voor je reactie ​@SpionHond en dat je mijn Heroes Dutch Comic Con voorstel post nog niet hebt gezien is begrijpelijk, aangezien je aangeeft dat je hier past sinds gisteren zit. Ja klopt! Ik ga vrijdag 20 juni naar HDCC als Ruggie Bucchi van Disney Twisted Wonderland's Savanaclaw slaapzaal. Het is alleen nog wachten op de cosplay zelf, samen met de oren en staart. Props en de pruik heb ik al ruimschoots van tevoren binnen gelukkig. Daarnaast heb ik ontiegelijk veel fanmerch van Disney Twisted Wonderland en krijg ik binnenkort enkele officiële merch vanuit Japan (Malleus Draconia drakenpluche vanaf juli dit jaar en dan het 1/8 scale standbeeld van hem volgend jaar juni met pre-order bonus erbij). Ik heb sinds gisteren officiele Twisted Wonderland stickers. Ze kwamen in een doosje met pakketjes van 20 met 45 verschillende designs die je dan kon krijgen maar ik heb ze uiteindelijk alle 45 en sommige dubbel. Het was het laatste doosje aan stickers dat beschikbaar was. Het zijn net pokemonkaarten maar dan beter en schattiger.

Speel je de game toevallig nog steeds en zo ja, op welke server zit je dan? Kan ik je toevoegen als vriend als je dat leuk vindt. Ikzelf zit op de Engelse server van Twisted Wonderland.

Dat je de moeite neemt om te reageren laat mij al een stukje beter voelen, dankjewel.

SpionHond
Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • May 29, 2025

@The Ineffable Bookworm Nee helaas speel ik het niet meer wel mijn favorite huis. Met knappe Leona.

Ik ga helaas zaterdag naar comiccon anders kon ik wel even hoi zeggen :)

Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • May 29, 2025

Hoi ineffable bookworm,

Ik weet niet wanneer je die post had geplaatst, maar ik ben sws nog maar sinds een paar maanden echt weer meer actief hierop en pas sinds kort onderneem ik ook echt wat meer met mensen..ik snap je gevoel, maar ik denk dat veel mensen het niet bedoelden zoals jij het nu ervaart. Ik zou graag met je meegaan, maar op de vrijdag werk ik altijd helaas en denk niet dat ik op zo'n korte termijn vrij kan vragen.

Hug,

Revan

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+12

@The Ineffable Bookworm Nee helaas speel ik het niet meer wel mijn favorite huis. Met knappe Leona.

Ik ga helaas zaterdag naar comiccon anders kon ik wel even hoi zeggen :)

Ah oké ​@SpionHond, ikzelf speel het nog altijd. Leuk dat Savanaclaw je favoriete huis is en ja, Leona is knap. Dat vind ik zelf ook haha.

Mijn favoriete huis is Diasomnia met de knappe Malleus (Lillia Vanrouge is ook leuk), gevolgd door Savanaclaw (voornamelijk door Ruggie Bucchi maar ook Leona, al is Jack Howl ook best leuk) en Hartslabyul (Cater Diamond vind ik daarvan de leukste al is Riddle Rosehearts ook best lachen met hoe boos hij wordt). Al moet ik zeggen dat Floyd Leech ook een leuk personage is. Oh en Che'nya, da's het enige Royal Sword Academy personage dat ik enorm leuk vind.

Ja dat had ik gelezen, jammer maar wel leuk dat jij ook naar HDCC gaat!

Wellicht dat we iets af kunnen spreken in de toekomst met de wintereditie van HDCC?

Afhankelijk van wanneer dat is wil ik daar ook graag heen, maar dan als Lillia Vanrouge (met mijn officiële Malleus drakenpluche tegen die tijd die ik voorzichtig ga gebruiken als prop, moet nog even kijken of het Lillia's slaapzaal uniform gaat worden of niet) of Che'nya, als cosplay. Mocht het op een dag zijn dat ik moet werken dan ga ik er vrij voor proberen te vragen. 

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+12

Hoi ineffable bookworm,

Ik weet niet wanneer je die post had geplaatst, maar ik ben sws nog maar sinds een paar maanden echt weer meer actief hierop en pas sinds kort onderneem ik ook echt wat meer met mensen..ik snap je gevoel, maar ik denk dat veel mensen het niet bedoelden zoals jij het nu ervaart. Ik zou graag met je meegaan, maar op de vrijdag werk ik altijd helaas en denk niet dat ik op zo'n korte termijn vrij kan vragen.

Hug,

Revan

Het topic betreft mijn voorstel met Heroes Dutch Comic Con had ik volgens mij rond midden mei geplaatst, maar kijkend naar wat je zegt is het logisch dat je dat waarschijnlijk nog niet hebt gezien, ook logisch dat je op zo'n korte termijn moeilijk vrij kan vragen.

Betreft dat mensen het niet bedoelde zoals ik het nu ervaar kan ik mij ook best in vinden. Desondanks blijf ik het wel nogal jammer vinden nauwelijks een reactie te hebben gekregen op mijn HDCC voorsteltopic momenteel, terwijl ik 'm best vroeg had geplaatst voor mijn gevoel.

Dankjewel voor je reactie ​@Revan!

DylQuest
Forum|alt.badge.img+4
  • Hero
  • May 29, 2025

Ik herken je probleem niet alleen bij jou eigen topic. Mensen starten vaak eerder een eigen topic zonder eerst te zoeken of er al zoiets bestaat. Het zelfde is bij bijvoorbeeld vrienden zoeken, dan precies in dezelfde provincie/omgeving openen ze dan hun eigen topic ipv eerst te zoeken. Het ligt dus voor het oprapen in dit geval maar daar kiest men dan niet voor. Zoals je hoort ingewikkeld en soms onbegrijpelijk.

Nu is HDCC natuurlijk een heel groot evenement en het zou super zijn als je daar niet in je uppie naar toe gaat. Het zal zeker niet aan jou liggen maar aan de mentaliteit van de ander.

KitCat
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • May 29, 2025

Hoi ​@The Ineffable Bookworm, wat vervelend dat je je zo voelt. Ik had je comic con topic wel gelezen, toch had ik er niet op gereageerd aangezien ik al met andere mensen ga. Echter ga ik wel in cosplay waarschijnlijk. Heb ik de afgelopen 3x ook gedaan. Wat vind jij zo leuk aan cosplay? Ik hou van het even iemand anders kunnen zijn. 

Over het voorstel dat moderatoren topics helpen qua meer reacties te krijgen. Dit is over het algemeen het werk van onze social boosters. Niet perse van de moderatoren zelf. 😊 Maar mocht je hier nog vragen over hebben. Voel je vrij om ze te stellen in m’n privé berichten.

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+12

Hoi ​@The Ineffable Bookworm, wat vervelend dat je je zo voelt. Ik had je comic con topic wel gelezen, toch had ik er niet op gereageerd aangezien ik al met andere mensen ga. Echter ga ik wel in cosplay waarschijnlijk. Heb ik de afgelopen 3x ook gedaan. Wat vind jij zo leuk aan cosplay? Ik hou van het even iemand anders kunnen zijn. 

Over het voorstel dat moderatoren topics helpen qua meer reacties te krijgen. Dit is over het algemeen het werk van onze social boosters. Niet perse van de moderatoren zelf. 😊 Maar mocht je hier nog vragen over hebben. Voel je vrij om ze te stellen in m’n privé berichten.

Ah oké ​@KitCat. Hetgeen wat ik leuk vind aan cosplay is dat je, zoals jijzelf al zegt even iemand anders kan zijn. Daarnaast kan je je favoriete karakters laten zien aan andere mensen doormiddel van cosplay en is naar mijn mening, iedereen gelijk gedurende een comic con, ongeacht wat voor cosplay je draagt etc. Ik wilde echt al jarenlang cosplayen en heb besloten het dus dit jaar voor het eerst te gaan doen. Mijn jongere zus doet dit al een tijdje en ik wilde het zelf dus ook gaan doen. Ik ga ook in cosplay; Ruggie Bucchi van de Japanse mobiele game Disney Twisted Wonderland.

Vince
  • Master
  • May 29, 2025

Hey Ineffable Bookworm,

Ik wil even zeggen dat ik je bericht echt voel, en het raakt me hoe open en eerlijk je bent geweest over je ervaring. Het is ontzettend rot om je zo genegeerd te voelen, zeker als je zoveel moeite doet om contact te leggen en iets leuks te organiseren. Je voorstel was absoluut niet verkeerd, soms is het helaas echt puur toeval of mensen je topic net op het verkeerde moment voorbijscrollen, en dat is heel frustrerend, zeker als je je al kwetsbaar opstelt.

Ik had je heel graag even gedag willen zeggen op Comic Con en het lijkt me supertof dat je gaat cosplayen – en dan ook nog voor het eerst! Alleen ben ik die dagen helaas op vakantie, anders had ik het echt gezellig gevonden om even aan te haken. En als ik in cosplay was gegaan, dan was het waarschijnlijk als Shizuo Heiwajima van Durarara!! geweest 😅

Laat je gevoel vooral toe, ook al voelt het zwaar nu. Het zegt juist hoe belangrijk vriendschap en verbinding voor je zijn. En dat verdient erkenning, geen stilte. Je bent zeker goed en interessant genoeg – je post laat dat al zien.

Ik hoop oprecht dat er alsnog mensen reageren en zich bij je aansluiten, want jij verdient een mooie ervaring daar. 💙

Veel sterkte en alvast superveel plezier op HDCC – ik weet zeker dat je gaat stralen in je cosplay!

Big Comic Con hugs,

Vince

Forum|alt.badge.img+2

Hoi The Ineffable Bookworm,

Zelf ben ik niet zo actief op Join Us en heb je berichtje pas gelezen toen je vertelde dat je op de vrijdag gaat. Zelf ga ik het weekend samen met vrienden en familie en daarom wist ik niet zeker of je het bericht van mij wel wilde lezen. We gaan namelijk op andere dagen.

Twisted wonderland is zeker een hele leuke serie en ruggie is ook één van mijn favoriete karakters. Als je goed zoekt op comic con, kom je best wel veel merch tegen, het is namelijk best wel populair aan het worden. Ik heb zelf op comic con een figurine van Malleus gekocht. 

Hopelijk krijg je het toch naar je zin op comic con, want het is heel erg leuk en gezellig.

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+12

Hey Ineffable Bookworm,

Ik wil even zeggen dat ik je bericht echt voel, en het raakt me hoe open en eerlijk je bent geweest over je ervaring. Het is ontzettend rot om je zo genegeerd te voelen, zeker als je zoveel moeite doet om contact te leggen en iets leuks te organiseren. Je voorstel was absoluut niet verkeerd, soms is het helaas echt puur toeval of mensen je topic net op het verkeerde moment voorbijscrollen, en dat is heel frustrerend, zeker als je je al kwetsbaar opstelt.

Ik had je heel graag even gedag willen zeggen op Comic Con en het lijkt me supertof dat je gaat cosplayen – en dan ook nog voor het eerst! Alleen ben ik die dagen helaas op vakantie, anders had ik het echt gezellig gevonden om even aan te haken. En als ik in cosplay was gegaan, dan was het waarschijnlijk als Shizuo Heiwajima van Durarara!! geweest 😅

Laat je gevoel vooral toe, ook al voelt het zwaar nu. Het zegt juist hoe belangrijk vriendschap en verbinding voor je zijn. En dat verdient erkenning, geen stilte. Je bent zeker goed en interessant genoeg – je post laat dat al zien.

Ik hoop oprecht dat er alsnog mensen reageren en zich bij je aansluiten, want jij verdient een mooie ervaring daar. 💙

Veel sterkte en alvast superveel plezier op HDCC – ik weet zeker dat je gaat stralen in je cosplay!

Big Comic Con hugs,

Vince

Misschien dat ik iets te eerlijk ben geweest, maar op het moment van schrijven zat het best wel hoog bij mij. Ik wil mensen dan ook niet per ongeluk kwetsen met dit topic of iets, dat is niet mijn bedoeling. Ik moest het gewoon even kwijt.

Het is inderdaad rot dat ik mij genegeerd voelde na zo ontzettend veel moeite te hebben gedaan om iets leuks en gezelligs op poten te zetten. Ik vond het ook niet echt fijn met hoe het is gelopen en vroeg mij bijna constant af of ik het niet gewoon te laat had voorgesteld. 

Dankjewel voor de lieve reactie en opbeurende woorden ​@Vince!

Wellicht dat we misschien iets af kunnen spreken met elkaar voor de wintereditie van Heroes Dutch Comic Con later dit jaar? Afhankelijk van wanneer het is wil ik daar ook graag heen en ben ik zelfs bereid aan m'n werk te vragen of ik wat eerder vrij mag om erheen te gaan.

Wanneer ik naar de wintereditie ga is het plan om te gaan als Disney Twisted Wonderland's Che'nya (kan de officiële cosplay niet kopen want heb er niet de goede betaalmethode voor dus maak ik er nu maar een closet cosplay van en kijk ik wat Etsy voor mij kan betekenen hierin want zelf kan ik dus geen cosplays maken) of Lillia Vanrouge, de tweede slaapzaalleider van de Diasomnia slaapzaal (ik ga het dan wel echt ruim van tevoren bestellen op Aliexpress) ; ik zal dan ook mijn officiele Malleus Draconia babydraak pluche in een ei-pouch meenemen in m'n armen en voorzichtig gebruiken als prop. Want hij moet helemaal vanuit Japan komen in juli dit jaar. Hij was niet bepaald goedkoop maar zo het geld waard. Hetzelfde geldt voor mijn Malleus 1/8 scale standbeeld die ik volgend jaar juni verwacht.

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+12

Hoi The Ineffable Bookworm,

Zelf ben ik niet zo actief op Join Us en heb je berichtje pas gelezen toen je vertelde dat je op de vrijdag gaat. Zelf ga ik het weekend samen met vrienden en familie en daarom wist ik niet zeker of je het bericht van mij wel wilde lezen. We gaan namelijk op andere dagen.

Twisted wonderland is zeker een hele leuke serie en ruggie is ook één van mijn favoriete karakters. Als je goed zoekt op comic con, kom je best wel veel merch tegen, het is namelijk best wel populair aan het worden. Ik heb zelf op comic con een figurine van Malleus gekocht. 

Hopelijk krijg je het toch naar je zin op comic con, want het is heel erg leuk en gezellig.

Hee ​@MadHatterXIII (blijft een leuke gebruikersnaam), 

Ikzelf ben ook sinds kort pas echt weer wat actiever, dus dat je mijn berichtje pas las toen ik vertelde dat ik vrijdag ga is begrijpelijk.

Dat is het zeker, ik hoop echt dat de anime adaptatie van de manga reeks(en) wordt geglobaliseerd op Disney+ in oktober dit jaar en zich niet alleen gaat beperken tot Japan. Ik speel de mobiele game nog altijd (Engelse server, via de QooApp) sinds een tijd en Ruggie begroet mij dan momenteel nu ook via het startscherm waar je lessen en alles kunt volgen. Ik ben er al vijf jaar lang fan van maar wist dus niet, sinds dit jaar, dat ik via een achterdeurtje eindelijk ook de game kon spelen.

Dank je voor de tip! Ik heb namelijk al wat geld opzij gezet voor merch zodra ik op de con ben.

Fijn te horen dat het steeds populairder aan het worden is, ook hier.

Misschien een idee om, als je dat wilt en natuurlijk tijd hebt, iets af te spreken voor de wintereditie van Heroes Dutch Comic Con? Ben van plan om als Che'nya (met Mome Rath pluches) of Lillia Vanrouge (met officiële baby Malleus pluche) te gaan tegen die tijd. 

Hopelijk dat ik ook vrij kan vragen van werk voor de wintereditie, afhankelijk van wanneer die is.