Ik wil even wat kwijt, wat mij al best een tijd dwars zit qua gevoel.
Tijdje terug had ik een topic geplaatst betreft HDCC. Niemand die er echt op reageerde op een paar enkelingen na. Kijk ik naar een ander, recent topic over echt precies hetzelfde topic met precies hetzelfde voorstel; meerdere reacties. Denk bij mezelf dan '’heb ik geen goed genoeg voorstel gedaan?? Hadden mensen meer info nodig van hoe of wat? Klinkt mijn topic niet enthousiast genoeg? Ben ik niet goed of interessant genoeg om überhaupt te leren kennen? Had ik het eerder moeten voorstellen?'’ Wat ik al best vroeg deed, midden mei zelfs al. Zag dat mensen er wel naar keken maar een daadwerkelijke reactie bleef nogal uit, op diegene die wel reageerde op het topic zelf of via een privé bericht na. Waarom? Ik zou het niet weten.
Binnen meerdere Discord groepen en een Whatsapp groep met Join Us Community leden zelfs nog gevraagd of mensen zich bij mij wilde aansluiten maar echt weken geen reactie gehad tot vandaag. Nu snap ik goed dat mensen druk kunnen zijn met van alles en nog wat en dat ze misschien niet in een keer de stap durven te zetten zich aan te sluiten bij iemand die ze nog niet zo goed kennen op een cosplay con maar ik had het wel fijn gevonden als iemand op zijn minst had gereageerd, ook al zou het zijn met '’Nee sorry ik kan niet'’.
In plaats daarvan leek ik geghost te worden, dat is hoe ik het beleefde vanuit mijn oogpunt althans.
Kreeg te horen dat iemand al met vrienden ging. Verder geen voorstel gehad van '’wil je je misschien bij ons aansluiten?'’ jammer maar helaas.
Wil je je alsnog aansluiten bij mij dan vind ik dat prima en gezellig. Hou er wel rekening mee dat ik al een ticket heb (want nauwelijks reactie op mijn topic dus heb ik op een gegeven moment gewoon maar de knoop doorgehakt qua dag), dat je voor je eigen ticket zult moeten zorgen en dat ik op vrijdag ga want tja, ik ga voor het eerst cosplayen. Dus ik wil het wel wat rustiger oppakken, vooral het cosplayen zo de eerste keer.
Ik vind het heel eerlijk gezegd een beetje (nou ja eigenlijk best) jammer dat ik nauwelijks reacties heb gehad en dat blijf ik zeggen.
Wellicht dat de moderators hierin eventueel kunnen helpen wanneer een topic geen reacties krijgt terwijl iemand toch echt een topic plaats om iets in beweging te brengen zoals een vriendschap opbouwen, iets leuks doen. Ik weet het niet, het is maar een voorstel he.
Nu gaat mijn jongere zus er ook heen maar die gaat er al heen met d'r vriend en mijn jongere broer doet er niet aan.
Ik snap dat mensen zeggen '’ga er heen als je er heen wilt'’ en dat wil ik ook. Heel graag zelfs. Maar het is wel een beetje zuur dat ik er dus alleen heen ga nu, mits iemand nog aangeeft dat diegene zich bij mij aan wilt sluiten. Aan de andere kant begrijp ik ook dat ik mensen niet kan forceren, dat wil ik absoluut ook niet.
Maar ik had het wel fijn gevonden als er wat meer reactie voortvloeide uit mijn voorstel, zo van '’Goh je gaat naar HDCC? Ik zou het best leuk vinden om mij bij je aan te sluiten!'’ en dat mensen zich hiervoor wat meer openstelde, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn.
Soms vraag ik mij echt weleens af wat ik nog op de Join Us Community doe deze dagen sinds dat ik hier ben en dat zijn al wat jaartjes na 21, bijna 22 jaren aan eenzaamheid voordat ik Join Us leerde kennen, die nog altijd voort duurt eigenlijk.
Maar goed ik hou het hierbij en ga hier verder geen energie meer aan verspillen met hoe ik mij momenteel voel, dit zijn middernacht ramblings en ik merk bij mezelf dat mijn ogen waterig zijn, dik beginnen te worden en onderhand beginnen te prikken na het opschrjven van dit gevoel.