Ik hoor elke herfst en winter weer over seizoensdepressies, dat het kale, kille en kwalijk weer vaak mensen ongelukkiger maakt. Ik heb me hier nooit in kunnen leven, het geluid van suisende wind en tikkende van regen vind ik heerlijk, lekker dikke truien dragen, heerlijke groentes eten, lekker rustig in de straten en cafés. Nee die afgrijselijke lentes en zomers kan ik niet uitstaan, het plagende geluid van lachende kliekjes en euforische muziek, alle naakte kleding in velle kleuren, gebrek aan eetlust vervangen door enorme dorst en frequente toiletbezoeken, de volle terassen en winkelstraten. Het ergst is die onuitstabare hitte die soms de lichtste arbeid tot zwaarste last maakt. De warme maanden herinneren me als geen ander aan mijn grauwheid, mijn overvloed aan vrije tijd en vooral mijn sociale inferioriteit. Ik kom deze maanden jaarlijks moeilijk door. Is er iemand die dit herkent of weet hoe ik hiermee kampen kan?
Welkom op de Join Us community
Log in om actief deel te nemen aan de community!
Heb je nog geen account?
➔ Maak een account aan
Heb je wel al een account? Hieronder kun je direct inloggen:
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.