Ik ben nu pas weer aan het leven...

  • 6 February 2024
  • 15 reacties
  • 445 × bekeken

Reputatie 7
Badge +7

I don't know if this makes sense to you, maar een hele tijd heb ik het gevoel gehad dat mijn leven op pauze stond. 

Ik was best wel eenzaam, had geen vrienden en kon het niet goed vinden met mijn klasgenoten. En momenten dat het even kon, lieten ze dat ook blijken door me buiten te sluiten of te weigeren om samen met me samen te werken tijdens opdrachten. Dat doet best wel pijn. 

Op een geven moment ging ik alleen naar school en sliep ik, ik deed niks anders. Geen leuke dingen, of afspraken met leuke mensen. En naar leuke dingen ging ik niet, want ik had niemand om mee te gaan. Tot een punt dat ik zelfs in een extreeme sombere bui kwam, niet wetend hoe ik daar uit moest komen. Dat is nu gelukkig wel veranderd. Zo heb ik nu veel contact vanuit Join Us. Ik ga nu zelfs met een groepje naar comic con en zit ik in een boekenclubje. 

De mensen die ik leren kennen zijn net zo als ik. Ik heb me in geen tijden zo op me gemak gevoelt, gevoelt alsof ik ergens bij hoor. Iets dat ik nog nooit heb gehad, ik was altijd het buitenbeentje, want ik ben sociaal niet zo handig. 

Ik heb nog een lange weg te gaan, maar ik werk hard aan mezelf en na een lange tijd kan ik eindelijk weer zeggen dat ik weer aan het leven ben. Ik werk fulltime, krijg autorijlessen in het weekend en heb regelmatig contact en ga leuke dingen doen. Ben nu ook net begonnen met vrijwilligers werk hier bij Join Us, met de reden om mensen te helpen net als ik. Want niemand hoeft alleen te zijn.

Ik wil dit graag delen, want voor iedereen die net als ik stuggled met zichzelf en eenzaamheid, you're not alone. Ik dacht altijd dat ik de enigste was, maar dit is echt niet zo! Heb je iemand nodig om tegen te praten? Voel je vrij om me een privé berichtje sturen. ❤


15 reacties

Reputatie 5
Badge +5

echt super fijn om te lezen! en heel inspirerend!

ik hoop daar ook te komen… ik ben veel dingen aan het ontdekken over mezelf en doe erg mijn best aan mezelf te werken:)

Reputatie 4
Badge +5

ik ben blij dat join us voor jou wel geholpen heeft

Reputatie 5
Badge +5

Balen dat jij zoiets hebt doorgemaakt. Ik herken veel in wat je schrijft. Heel mooi geschreven! Fijn om te zien dat ik niet alleen ben. Ook goed om te zien dat er hoop is!

Reputatie 7
Badge +7

Balen dat jij zoiets hebt doorgemaakt. Ik herken veel in wat je schrijft. Heel mooi geschreven! Fijn om te zien dat ik niet alleen ben. Ook goed om te zien dat er hoop is!

Er is zeker hoop. Het gaat niet vanzelf en vaak ook niet gemakkelijk. Maar uiteindelijk komt het wel goed! En als het niet in 1x werkt met het maken van nieuwe vrienden, dat is ook niet erg. Vallen en opstaan en nog een keer proberen! 🤗

Reputatie 5
Badge +5

Balen dat jij zoiets hebt doorgemaakt. Ik herken veel in wat je schrijft. Heel mooi geschreven! Fijn om te zien dat ik niet alleen ben. Ook goed om te zien dat er hoop is!

Er is zeker hoop. Het gaat niet vanzelf en vaak ook niet gemakkelijk. Maar uiteindelijk komt het wel goed! En als het niet in 1x werkt met het maken van nieuwe vrienden, dat is ook niet erg. Vallen en opstaan en nog een keer proberen! 🤗

Het werkt wel motiverend om zulke positieve woorden te lezen :)

Reputatie 7
Badge +7

echt super fijn om te lezen! en heel inspirerend!

ik hoop daar ook te komen… ik ben veel dingen aan het ontdekken over mezelf en doe erg mijn best aan mezelf te werken:)

Je gaat er komen, geloof in jezelf! 😊  En neem vooral de tijd. Ik heb er jaren over gedaan om mezelf beter te leren kennen en ben er nog steeds niet helemaal over uit, en dat is helemaal okay. 

Reputatie 3
Badge +3

Ten eerste, mijn respect voor jezelf open te stellen over je mindere goeie tijden💪🏻

Het spreekt me erg aan sinds ik hier ook last van heb gehad. Ik voelde me eenzaam en buitengesloten en begon mezelf erop aan te kijken met dat ik gewoon raar was. Me naam hielp er toendertijd ook niet bij waardoor het me alleen maar naar binnen trok, boodschappen doen werd zelfs iets waarbij ik nerveus werd. Nu met Join us heb ik kunnen zien dat ik helemaal niet raar of kinderachtig was en dat er niks mis is jezelf te zijn. 
 

wilde je ook meegeven dat je echter ook wel trots mag zijn op jezelf, de kans krijgen ligt vaak buiten jou handen maar die kans pakken is een stap die alleen jij kan zetten, en dat heb je gedaan 😌 en flink ook zoals ik lees in je topic! Zoals je het typt lijkt het net van pauze in het leven in 1 keer op 2x speed zit met je zelfontwikkeling :0  nog even en je bent iedereen voorbij joh! Herinner je jezelf wel optijd je grenzen aan te geven want het kan soms wel een overweldigend gevoel geven. Maar zolang het lukt 💪🏻 blijf doorzetten! 
En als het even niet lukt, zijn wij er voor je om je te steunen! Minder leuke tijden en leuke tijden, we gaan er samen doorheen😌

 

p.s. ik kannie wachten tot comic con!!!

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je liever woorden @Démon, en jij mag er ook zeker zijn. Niks is raar. En ik vind je naam juist erg uniek.

Reputatie 4
Badge +4

Heb nooit vrienden gehad ofzo ga ook nergens naar toe ofzo ga alleen naar werk muziek luisteren en slaap alleen maar als het kan

Reputatie 7
Badge +7

Heb nooit vrienden gehad ofzo ga ook nergens naar toe ofzo ga alleen naar werk muziek luisteren en slaap alleen maar als het kan

Het gaat je vast ooit lukken om vrienden te maken, geloof in jezelf en uiteindelijk zullen de juiste mensen op je pad komen! 🌼

Reputatie 7
Badge +14

Heel mooi dat je je zelf zo kwetsbaar opstelt en dat je dit durft te delen. Hiermee ben je een voorbeeld en inspiratie voor andere! <3

Reputatie 5
Badge +7

DIt verhaal is zo herkenbaar voor mij. Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten voordat ik bij Join Us terecht ben gekomen. Ik heb tijdens de Coronapandemie ook erg het gevoel gehad dat mijn leven op pauze stond. Ik kon toen alleen nog werken me vervelen en vervolgens naar bed gaan,

Ik zat zelfs op een punt dat ik mezelf erg somber voelde omdat ik helemaal nergens meer kwam. Mijn vrienden waren druk met het kopen van een huis en hadden net in de periode dat ik contact nodig had weinig tijd voor me over. Ik ging toen ineens van 40 uur op kantoor werken naar alleen nog maar thuiswerken wat een boel onzekerheden met zich mee bracht in het begin. Het was zo erg dat ik na 2 weken thuis geweest te zijn naar een bouwmarkt ben gegaan om er even uit te gaan en dat was ook hard nodig. Dit vond ik best wel confronterend dat het zover is gekomen want normaal zie je even naar de winkel gaan niet als een uitstapje.

Ik dacht eerst ook dat eenzaamheid onder jongeren niet bestond en ik bleef de schuld bij mezelf zoeken denkend dat dit wel aan mij zou moeten liggen. Totdat ik bij Join Us ben gekomen. er is veel veranderd voor me in de positieve zin. Ik heb veel nieuwe contacten zowel online als fysiek en ik leer ook met situaties omgaan en ik leer elke dag wel weer iets nieuws. Ik vind het super tof dat ik nu iets kan doen voor jongeren die ook in deze situatie zitten en samen proberen om wat lol te trappen tijdens de Hangouts en lekker te kletsen op de Discord of in het echte leven!

Reputatie 7
Badge +7

Ik herken het helemaal @Roy1996. In de corona pandemie was het bij mij ook zo erg, ik heb er bijna mijn HAVO diploma niet door gehaalt. Gelukkig hebben ze bij de tweede lockdown wel de scholen open houden. 

En wat fijn dat je er toch weer boven op bent gekomen en nu je ervaringen deelt met andere jongeren hier om ze te helpen ❤❤

Reputatie 3
Badge +1

Heel erg herkenbaar jou verhaal. Vond het eerst zo moeilijk om contact te maken met anderen en vond nergens aansluiting. Mijn leven was letterlijk ook school, eten, gamen, slapen. Heb hierin uiteindelijk ook zelf verandering te weeg kunnen brengen door zelf groepen op te zoeken waar ik mij bij kon aansluiten. Helaas duurde het, mede door onze vriendin corrie (corona lol) veel langer om op die manier mensen te vinden die bij mij passen. Alles lag namelijk ineens stil, terwijl ik nog niet eens een jaar had kunnen socializen. Gelukkig is het helemaal goed gekomen, vooral toen ik bij JoinUs ging is er veel veranderd. En daar ben ik heel dankbaar voor 😊

Ik herken jou gevoel heel erg, eindelijk bij jongeren zijn die je snappen, en waarbij je je op je gemak voelt. Blijven werken aan jezelf is altijd goed, maar jij hebt al een hele mooie weg bewandeld. Proud of you gurl 🤗

Reputatie 7
Badge +7

Proud of you too @rickatick 🤗 Wat vervelend dat ook voor jou de pandemie zo killing was. Maar toch fijn dat je er uit bent gekomen en nu weer leuke dingen doet. #hebzininElfia 😉

Reageer