Ik ben echt op van de zoveelste existial crisis/midlifecrisis

  • 2 November 2023
  • 0 reacties
  • 70 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Tweedegraads Engels docent staat al lange tijd op mijn wenslijstje.

Maar nu dreigt ook die droom dus schijnbaar in duigen te vallen. Niet zozeer omdat ik een vak niet heb gevolgd of slecht ben in rekenen zoals bij de opleiding Biologisch Laborant een aantal jaar geleden, maar omdat ik op twee verplichte buitenlandse reizen móet voor portfolio, presentatie & studiepunten, een van één week en een van 10 weken en dat moet ik dan uit eigen zak betalen bovenop de studiefinanciering  + boeken, te gek voor woorden. Doe gewoon een vaste prijs binnen de studiefinanciering voor zoiets. Mijn pa denkt dat die trips 10.000 euro gaan kosten en met deze baan red ik dat bedrag gewoonweg niet, ook omdat ik volgend jaar zomer ga stoppen ivm die studie. Maar nu ik dit vanavond zo allemaal heb gehoord... Kan moeilijk vragen of ik nóg langer tijdelijk kan blijven bij mijn huidige baan maar op werkloosheid weer zit ik niet te wachten, mocht dit hele feest van een nieuwe studie alleen al vanwege deze redenen niet doorgaan. 

Dus dat heeft mij weer heerlijk getriggerd naast de situatie waar ik nog altijd in zit en ik ben echt weken verwijderd van mijn verjaardag, waar ik jammer maar helaas volledig niet naar uitkijk door meerdere factoren. 

 

Wat heb ik gedaan om deze zooi van een jongvolwassen leven te verdienen ten opzichte van mijn jongere broer & zus die het zoveel beter lijken te doen en hebben werkelijk waar.

Of dat een opleiding tot onderwijsassistent in het primair onderwijs het überhaupt wel allemaal waard is geweest, ik weet nu niet of dat het geval meer is.

Ik zit nog altijd in absolute onzekerheid en ik heb er een bloedjehekel aan. 

 

Lig nu te huilen in bed en dat terwijl ik morgen werk heb echt top dit.


0 reacties

Geen reactie

Reageer