Skip to main content

Ik ben cooked

• June 3, 2026
  • 3 reacties
  • 37 × bekeken

Vincent98
Forum|alt.badge.img

28, geen baan, geen sociaal leven, geen vrienden. Tijdje op kamers gewoond maar sinds paar maanden weer terug bij m’n ma want geld is op 🙃. Kunst diploma (fotografie) op zak maar had net zo goed gwn niks kunnen doen eerlijk, kan geen werk vinden nu al meer dan een jaar.

Ja dus dan maar te gamen dag en nacht voor de afleiding. Beetje grinden want al die stress sloopt mij anders. Schaam me wel een beetje voor dit maarja wat moet ik dan. Ik weet dat ik niet de enige ben. Probleem is niet eens het binnen zitten. Ook al ga ik naar buiten ben ik nog steeds alleen.

Het lijkt van buiten miss makkelijk maar het is echt heel kut als je in mijn schoenen staat. Iedereen lijkt zo druk en bezig behalve ik. Ik doe wel af en toe werk als kassa of bezorger maar ze willen me niet lang houden omdat ik te oud en te duur ben zeggen ze dus ja paar shifts en ik mag weer weg.

Zit gewoon een beetje vast in het leven en ja het voelt wel rot als dan anderen om je heen op vakanties gaan bedrijven starten families stichten enzo noem maar op. Terwijl ik achter blijf. Heb het echt verkloot zit te diep erin nu. Enige dat helpt om nu in slaap te vallen in de ochtend is een paar glazen wijn terwijl ik weet dat dat ook meer verkloot.

Ik weet het ik klaag veel maar belangrijkste is dat ik er nog ben en weet dat er nog veel is om te doen. Nouja goed morgen weer paar vacatures reageren ook al levert het al een heel jaar niks op. Beetje fotograferen buiten voor niks. Moet niet opgeven

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Explorer
  • June 3, 2026

Vervelend om te horen zeg, kan me voorstellen dat het heel vervelend is ook als ze je niet willen hebben omdat je te duur bent. Ik lees idd dat fotografie een redelijk verzadigde markt is. Misschien een idee om bij het leerwerklokek eens om advies vragen? Je kan daarnaast ook altijd kijken in de discord. Kwa vrienden ja je kan altijd hier een berichtje sturen met je omgeving en dat je opzoek bent naar vrienden.

Forum|alt.badge.img+1
  • Contributer
  • June 3, 2026

Je hoeft je niet te schamen, mooi dat je je zo probeert open te stellen.

Klinkt niet makkelijk man. En dat je dan gaat gamen is logisch.

Probeer niet te hard voor jezelf te zijn, je bent goed bezig door niet op te geven, en te blijven zoeken en proberen.

Ik snap dat je je nu zo voelt, maar geef inderdaad niet op, en wat joash hierboven ook al zei, misschien advies vragen bij leerwerkloket.

En klinkt natuurlijk makkelijk, dat is het zeker niet. Maar houd vast. En probeer misschien voor jezelf als je dat leuk lijkt ook anderen dingen te doen zoals lopen, of muziek luisteren, een leuke serie kijken, als merkt dat gamen jouw niet helpt.

Het helpt ook om die kleine dingetjes die je leuk vind, in je dag te plannen. 

En blijf zoeken, en misschien kijken of je iets anders met die diploma kan doen?

Hoop dat je er een beetje een mooie dag van kan maken! En wees niet te hard voor jezelf zoals ik zei. Komt goed. Daar geloof ik in.

Diego
Community Coördinator
Forum|alt.badge.img+15
  • Community Coördinator
  • June 3, 2026

Er zijn al hele mooie reacties gegeven, wat goed dat je dit durft te delen. Soms herken ik me in wat je deelt, het leven lijkt dan een beetje stil te staan. Blijf positief en wees niet te streng voor je zelf.