Hey iedereen, we hebben net Sinterklaas gehad. Kerstmis en nieuwjaar komen er ook alweer aan. Voor velen is dit een leuke periode, maar voor sommige ook weer niet.
Zelf persoonlijk merk ik dat ondanks de feestdagen de herfst/winter maanden toch veel invloed op mij en mijn omgeving heeft. Zelf heb ik minder energie, en ook meer motivatie problemen om dingen te gaan doen. Bij mijn vrienden merk ik dat vele tegen negatieve gedachtes aan lopen.
Wat ik heb bedacht is om projectjes voor mijzelf te bedenken waar ik langer mee bezig kan zijn. Wij hebben bijvoorbeeld momenteel een schuurtje. Die wil ik gaan opruimen en inrichten als werkplek voor mijn scooters. Dat is natuurlijk een heel groot doel, maar je kan ook andere doelen stellen zoals vandaag boodschappen doen. Net waar jij je goed bij voelt en wat je nodig hebt.
Als jullie nog meer tips voor mij/andere hebben hoor ik het graag!
Ik start de topic om de taboe over mentale gezondheid te doorbreken en het bespreekbaar te maken. Herken jij kenmerken van wat ik net vertel, of ervaar je iets compleet anders? Laat het weten!
(Je mag mij eventueel ook een privé bericht sturen)