Skip to main content

Hoe voel jij je?

• 12 december 2024
  • 4 reacties
  • 80 × bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Hey iedereen, we hebben net Sinterklaas gehad. Kerstmis en nieuwjaar komen er ook alweer aan. Voor velen is dit een leuke periode, maar voor sommige ook weer niet.

Zelf persoonlijk merk ik dat ondanks de feestdagen de herfst/winter maanden toch veel invloed op mij en mijn omgeving heeft. Zelf heb ik minder energie, en ook meer motivatie problemen om dingen te gaan doen. Bij mijn vrienden merk ik dat vele tegen negatieve gedachtes aan lopen.

Wat ik heb bedacht is om projectjes voor mijzelf te bedenken waar ik langer mee bezig kan zijn. Wij hebben bijvoorbeeld momenteel een schuurtje. Die wil ik gaan opruimen en inrichten als werkplek voor mijn scooters. Dat is natuurlijk een heel groot doel, maar je kan ook andere doelen stellen zoals vandaag boodschappen doen. Net waar jij je goed bij voelt en wat je nodig hebt.

Als jullie nog meer tips voor mij/andere hebben hoor ik het graag!

Ik start de topic om de taboe over mentale gezondheid te doorbreken en het bespreekbaar te maken. Herken jij kenmerken van wat ik net vertel, of ervaar je iets compleet anders? Laat het weten!

(Je mag mij eventueel ook een privé bericht sturen)

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Master
  • 112 reacties
  • 15 december 2024

Umm met kerst vind ik altijd wel erg fijn met oud en nieuw wat minder omdat ik dan toch erg ga denken aan de mensen die weg zijn gegaan en voel dan eigenlijk best wel alleen  weer dit keer vier in het met vrienden oud en nieuw hoop dat het dan wat beter gaat 

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5
  • Hero
  • 59 reacties
  • 15 december 2024

Ik merk aan mezelf ook dat ik minder motivatie heb om dingen te gaan doen en uitvoeren, en dan met name door het weer en dat het vroeg donker is. Zelf probeer ik mezelf toch te motiveren om de dingen uit te voeren en aan te pakken, zoals school of met mensen om me heen iets gezelligs te gaan doen. Ik maak voor mezelf een planning en stel een doel op, maar lukt vaak niet om iets weg te kunnen strepen, daarom ben ik dan al blij als ik één (klein) ding gedaan krijg.

Forum|alt.badge.img+5
amber22 schreef:

Umm met kerst vind ik altijd wel erg fijn met oud en nieuw wat minder omdat ik dan toch erg ga denken aan de mensen die weg zijn gegaan en voel dan eigenlijk best wel alleen  weer dit keer vier in het met vrienden oud en nieuw hoop dat het dan wat beter gaat 

Dit herken ik ook heel erg. Nieuwjaar geeft altijd flashbacks van wat je het afgelopen jaar hebt meegemaakt. Denk dat andere dit misschien ook herkennen.

Ik heb misschien wel een tip, zelf ga ik namelijk dan kijken naar wat ik het aankomende jaar wil gaan doen en bereiken. Zo leg ik de focus juist op de toekomst in plaats van het verleden. Hopelijk is dit een tip waar je iets mee kan :).

Forum|alt.badge.img+5
Annemarie schreef:

Ik merk aan mezelf ook dat ik minder motivatie heb om dingen te gaan doen en uitvoeren, en dan met name door het weer en dat het vroeg donker is. Zelf probeer ik mezelf toch te motiveren om de dingen uit te voeren en aan te pakken, zoals school of met mensen om me heen iets gezelligs te gaan doen. Ik maak voor mezelf een planning en stel een doel op, maar lukt vaak niet om iets weg te kunnen strepen, daarom ben ik dan al blij als ik één (klein) ding gedaan krijg.

Hey Annemarie,

Wat vervelend om te horen. Wel knap van jezelf om toch dingen te gaan ondernemen!

Plannen heb ik ook met enige moeite regelmaat. Wat mij vaak helpt is meldingen van mijn telefoon agenda aan zetten. Zo krijg ik een melding en als ik mijn telefoon open weet ik precies waar het over gaat. Hopelijk helpt deze tip je verder :)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen