Enige tijd geleden was ik hier actief tot ik met werken begon, ermee stopte omdat ik verder wilde studeren wat ik nog altijd wil, een tijdelijk vakantiebaantje had en toen weer stopte met werken omdat mijn HBO studie mij op het moment te veel werd.
Of het het rappe tempo was na een tijdje, of ik te hoog gegrepen had en mij niet genoeg had laten informeren voorafgaand betreft het verschil tussen MBO en HBO weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat ik enorm slecht sliep, redelijk veel breakdowns had van de stress op een gegeven moment ook al probeerde ik nog zo mijn best te doen om door te zetten.
Uiteindelijk had ik, nog niet zo lang geleden besloten om te stoppen met de opleiding HBO leraar Engels Tweedegraads.
Hoewel mijn ouders mij op het hart drukte dat het '’de juiste keuze was'’ en mijn vader constant zei van '’het propedeusejaar is nog makkelijk; ik geloof echt wel dat je het kunt'’, en dat ik '’mijn doelen moet bijstellen'’, baal ik er nog altijd ENORM van. Zoveel zelfs dat ik er nu op momenten nog weleens huilbuien ervan krijg. Ik voel alsof ik heb gefaald maar daarnaast zit ik ook enige tijd weer werkloos thuis.
Ik ben pas ook nog een jaartje ouder geworden maar het voelde niet bepaald als een verjaardag.
Nu dat ik wat ouder ben lijkt het net alsof ik een race tegen de klok moet gaan houden als ik nog verder wil studeren via een alternatieve route; namelijk een praktische HBO associate degree leraarondersteuner en vandaar uit weer richting HBO Leraar Engels Tweedegraads.
Maar dan wel binnen een andere hogeschool of universiteit want degene waar ik tot voor kort op zat laat veel te wensen over. Bij nader inzien had ik nooit moeten kiezen voor die hogeschool.
Ik vraag mij echt af of het wijsheid is om vanuit een associate degree uiteindelijk een HBO Bachelor te gaan doen, want het zou zonde zijn als ik dat waar ik zo lang en zo hard naar toe heb gewerkt volledig opgeef. Ik heb Biologisch Laborant al opgegeven, dus ik weiger dit zeker in zijn geheel op te geven.
Hoe dan ook, ik ben weer terug op de community en hoop weer wat actiever te worden. Daarnaast dat 2025 echt beter gaat voelen dan dit jaar.