Het idee dat je leven stil staat

  • 6 February 2024
  • 8 reacties
  • 265 × bekeken

Reputatie 7
Badge +14
  • Assistent Community Manager
  • 739 reacties

 Haii, zoals vele weten is mijn naam Diego. Ik ben al erg lang betrokken bij de Community al voor dat we überhaupt online waren.

 

Graag wil ik jullie meenemen in een persoonlijke struggle, die me al een paar maanden bezig houdt. Oké, even wat voor geschiedenis;

 

Mijn naam is dus Diego, ik ben 24 jaartjes jong en wordt in juni 25.

Toen ik anderhalf was heb ik een diagnose van een spierziekte gekregen. Deze diagnose heeft mij al mijn hele leven beperkt in wat ik doe.

Ik heb door beperkingen in mijn energiehuishouding vermogen mijn middelbare school niet kunnen afmaken en heb nooit "gewerkt". Toen ik 16 was heb ik in een rolstoel gezeten en door een intensief revalidatieprogramma van 2,5 jaar heb ik door het verdelen van mijn energie weer leren lopen.

Het jaar halen dat ik 25 wordt, was voor mij niet geheel vanzelfsprekend. Toen ik zo'n enorme terug val had en dus in een rolstoel terecht kwam hebben de artsen gezegd dat ik in die "staat" mogelijk de 25 jaar niet zou halen.

Hierdoor heb ik mij enorm eenzaam gevoeld en ben ik zelfs depressief geweest. Ondanks alle beperkingen en negatieve ervaringen ben ik ook dankbaar wat voor invloed dit op mijn leven heeft gehad want dit heeft me wel gemaakt tot de persoon die ik vandaag de dag ben.

 

Aanhalingstekens voor gewerkt omdat ik wel al 6 jaar vrijwilligerswerk doe voor deze mooie organisatie. Met veel plezier en dagelijkse toewijding, toch heb ik het idee dat ik al jaren stil sta en om heel eerlijk te zijn ben ik hier helemaal klaar mee.

Nu komen we terug bij de struggle waar ik dus inmiddels al een paar maanden mee rond loop en waar ik na vandaag eindelijk de eerste stappen heb gezet om te werken aan mijn eigen toekomst. Ik wil leven in het nu en niet bang zijn voor de toekomst.  Ik voel me goed en ben dankbaar voor de dingen die op mijn pad zijn gekomen. Ik ga dus uitzoeken hoe ik mijn ervaringen en kennis in kan zetten om meer uit het leven te halen en daardoor dus ook meer persoonlijke en werk gerelateerde groei kan ervaren.

 

Ik wil mijn verhaal delen, omdat ik hoop om andere te inspireren. Leef nu het kan en kijk niet teveel naar een onzekere toekomst. Pak de momenten waarop je kunt shinen en geniet! Je leeft tenslotte maar een keer. <3

 

Groet,

Diego


8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Wat mooi verwoord en ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt. Ik ben chronisch ziek sinds m’n 11de, het gaat nu goed met me maar heb ook mijn angstige momenten en mijn struggles gekent. En mooi dat je jou ervaring nu al zo veel jaren gebruikt bij het helpen van andere jongeren met struggles. Echt een inspiratie voor jonge/nieuwe moderatoren zoals ik. ⭐ 🌸

Reputatie 7
Badge +14

Wat mooi verwoord en ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt. Ik ben chronisch ziek sinds m’n 11de, het gaat nu goed met me maar heb ook mijn angstige momenten en mijn struggles gekent. En mooi dat je jou ervaring nu al zo veel jaren gebruikt bij het helpen van andere jongeren met struggles. Echt een inspiratie voor jonge/nieuwe moderatoren zoals ik. ⭐ 🌸

Dankjewel voor deze mooie reactie, balen om te lezen dat je dingen herkent. Hopelijk gaat het nu goed met je! Als je er ooit eens over wilt praten, spreek me gerust aan. :D

Reputatie 3
Badge +3

Hey Diego, na het lezen van je bericht is trots zacht uitgedrukt bij wat ik voel, je hebt veel meegemaakt en met deze tijden is eenzaam zijn stukken zwaarder, maar toch ben je eruit gekomen! En kijk nu waar je bent. En dat op 24 jaar! De community boft met iemand zoals jou en hopelijk mogen we je toffe karakter nog lang meemaken! Jij bent niet alleen een leider maar ook een inspiratie voor ze😌  

Reputatie 7
Badge +14

Hey Diego, na het lezen van je bericht is trots zacht uitgedrukt bij wat ik voel, je hebt veel meegemaakt en met deze tijden is eenzaam zijn stukken zwaarder, maar toch ben je eruit gekomen! En kijk nu waar je bent. En dat op 24 jaar! De community boft met iemand zoals jou en hopelijk mogen we je toffe karakter nog lang meemaken! Jij bent niet alleen een leider maar ook een inspiratie voor ze😌  

Woww, dankjewel voor deze mooie woorden en dit mega toffe compliment! <3

Reputatie 4
Badge +5

Kippenvel na het lezen van je post… Ongelofelijk moedig dat je je moeilijke verhaal hier wilt delen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik diep respect heb hoe je dit oppakt. Je zult ongetwijfeld hele rottige momenten hebben. Hoe je jezelf bijeen hebt geraapt en je met volle inzet toewijdt aan deze community, dat vind ik geweldig. Je bent op die manier een inspiratie voor mensen die op enig moment ook tegen struggles aanlopen.

Reputatie 7
Badge +14

Kippenvel na het lezen van je post… Ongelofelijk moedig dat je je moeilijke verhaal hier wilt delen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik diep respect heb hoe je dit oppakt. Je zult ongetwijfeld hele rottige momenten hebben. Hoe je jezelf bijeen hebt geraapt en je met volle inzet toewijdt aan deze community, dat vind ik geweldig. Je bent op die manier een inspiratie voor mensen die op enig moment ook tegen struggles aanlopen.

Bedankt voor deze super mooie reactie, het betekent veel voor me dat jij en de andere die hierop hebben gereageerd zo'n mooie reactie achter laten. 😊

Reputatie 5
Badge +5

Respect dat je zo open bent, vervelend wat je hebt meegemaakt. Het verleden kunnen we niet veranderen, we kunnen alleen van het heden het beste maken zodat we in de toekomst kunnen terugkijken op fijne herinneringen. Stay Strong!

Reputatie 7
Badge +14

Respect dat je zo open bent, vervelend wat je hebt meegemaakt. Het verleden kunnen we niet veranderen, we kunnen alleen van het heden het beste maken zodat we in de toekomst kunnen terugkijken op fijne herinneringen. Stay Strong!

Heel mooi omschreven sluit mooi aan hoe ik het ervaar! Dankjewel :D

Reageer