Skip to main content

Helpende steun en mijn zorgende mening

• August 17, 2022
  • 3 reacties
  • 123 × bekeken

Forum|alt.badge.img+7

Dat jullie als stichting JoinUs, geholpen/samenwerking moeten worden door de overheid en met verschillende bedrijven/partners. Ze zouden hiervoor wel wat meer subsidie moeten geven of iets dergelijks. Meer investeren. Want dit valt ook gewoon onder de Zorg, we willen de eenzaamheid verminderen en goed welzijn in ons land, ook voor de Jeugd, Jongeren en beginnende Jongvolwassenen. Mensen moeten zich gehoord voelen. 

De jongere sector is vaak 1 van de laatste dingen op de lijst en word vaak vergeten. We denken alleen maar aan de ouderen, is ook logisch vanwege kwetsbare positie enz, en waarmee er op vrijwilligersorganisaties/websites zich vooral op doelen, terwijl we onze jonge generatie vergeten en er weinig mogelijkheden voor hun zijn.

In buurthuizen worden alleen maar dingen georganiseerd voor ouderen. Dagbesteding of iets is ook moeilijk te vinden, en aansluiting te vinden met gelijkstemden. Die kampen ook met eenzaamheid en gebreken aan sociaal contact.

Dat is veeel zorgelijker lijkt mij dan ouderen die nog de deur uit willen. Natuurlijk moeten we onze ouderen verzorgen, en dat doen we ook (al) goed genoeg. natuurlijk moeten dingen ook verbeterd blijven worden. maar, ze hebben wel een heel leven achter de boeg gehad.

We moeten ons toch meer zorgen maken over onze kinderen en de jongere generatie? dat die in een goed klimaat kunnen opgroeien? er is enorme vergrijzing. zij moeten en kunnen nog een hele bijdrage leveren aan deze wereld.

Laten we denken aan de toekomst, met de Jongbeginnende generatie. En ik heb niks tegen ouderen hoor, maar er is wel iets omgekeerds aan de hand in ons landbeleid. Er zijn ook andere groepen die hier naartoe komen en hierbij een indirecte rol spelen.

Dit moest ik even kwijt. Reactie mag u geven. Gegroet

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

3 reacties

Quinty
Forum|alt.badge.img+11
  • Myth
  • August 17, 2022

WAUW wat ontzettend mooi omschreven.😀

Wildmendjohn
Niet meer actief
Forum|alt.badge.img+11
  • Niet meer actief
  • August 21, 2022

Mooi omschreven.

Maar persoonlijk wat ik hoor en merk: 

De angst maakt het afspreken onmogelijk de onzekerheid zit de mensen dwars.

Pak je dat aan is de eenzaamheid stukken minder.

Laat mensen leren wat meer zelfverzekerdheid krijgen door bv online workshops. 

Misschien een handboek maken?  Voor stappen hoe en wat? @Quinty  is dat niet een goed idee met allemaal kleine en grote stapjes? Soort van contact ontwikkel plan / grenzen verlegging?

Een beter gezellig leven begint bij jezelf :)

Ook wellicht hoe moet je omgaan met iemand die onzeker en het allemaal eng vind  door de zenuwen? Ik heb ervaringen maar ik merk zelf dat het te kort schiet soms...

Quinty
Forum|alt.badge.img+11
  • Myth
  • August 21, 2022

Hou er ook rekening mee dat helaas niet iedereen in de wereld te vertrouwen is. Dat vanuit daar deze angst is. 
Deze angst volledig weg nemen zou ook niet gezond zijn. Op de join us community doen we ons uiterste best om de community zo fijn en veilig mogelijk te maken.
Dit garandeerden kunnen we niet. We hopen dat iedereen op zijn tijd een manier vind om mensen te gaan ontmoeten. 

Ik ga dit zeker mee nemen @Wildmendjohn