Heerlijk die constante vergelijking van mijn jongere zus.....

  • 12 March 2024
  • 2 reacties
  • 43 × bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Vanavond knallende ruzie gehad met mijn jongere zus met wie ik (denk) close te zijn. Uiteraard gedurende het eten ook, kreeg bijna geen hap door mijn keel. Natuurlijk ging het wéér over de vergelijking tussen de hoeveelheid werk, geld/studiegeld en de opleiding die ik zo graag wil doen maar waar ik mij door haar toedoen zeer waarschijnlijk echt helemaal scheel aan ga betalen. Maar it's whatever, right? Want ja "zou wel zo eerlijk zijn als (ik) ook haar eigen opleiding zou betalen" Ja toch? 

Ook alles wat ik heb uitgezocht betreft mijn studie lijkt er niet toe te doen want mijn ouders reageren alsof ze van niks weten terwijl ik hier al maanden mee bezig ben maar communicatie, ho maar.

Geweldig hoe mijn zus weer eens vergeet dat ik een chronische belemmering heb, meer als een jaar werkloos ben geweest. Terwijl zij kerngezond ter wereld is gekomen, snel een baan kreeg en stages letterlijk voor haar in de rij stonden. 

Ja oké ze werkt zich helemaal de tandjes maar het grote verschil tussen haar en mij is dat ze een betaalde stage heeft, bijbaan, vrienden waar ze heen kan net zoals mijn jongere broer. Zou maar wat graag willen dat ze zich ook eens in mijn schoenen ging verplaatsen.

Terwijl dat bij mij heel anders zit. Maar ik ben zo langzamerhand echt klaar met dit huishouden, dat weet ik wel. Al helemaal nadat mijn beide ouders naar mij gaan lopen schreeuwen omdat ik een keer ff mijn gevoelens toon. Terwijl ik andere keren bijna helemaal niks laat merken van wat er in mijn hoofd omgaat qua gevoel. 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Heyhey,

Wat naar om zo te lezen dat je ruzie hebt gehad met je ouders. Ik denk dat het wel goed is dat je toch je gevoelens hebt getoond. Je verteld ook andere keren bijna helemaal niks laat merken. Vind je het lastig om vaker je gevoelens te laten zien aan je zus/ouders?
 

Reputatie 7
Badge +9

Heyhey,

Wat naar om zo te lezen dat je ruzie hebt gehad met je ouders. Ik denk dat het wel goed is dat je toch je gevoelens hebt getoond. Je verteld ook andere keren bijna helemaal niks laat merken. Vind je het lastig om vaker je gevoelens te laten zien aan je zus/ouders?
 

Het is niet zozeer dat ik echt ruzie had met mijn ouders. De ruzie ontstond namelijk bij mijn jongere zus die nadat ze mij had gevraagd naar de stappen die ik tot nu toe heb ondernomen voor mijn toekomstige studie weer terugkwam op dat het wel zo eerlijk is als ik zelf mijn studie betaal. Dit snap ik, maar mijn uren en salaris zijn gewoon niet toereikend hoe je het ook wend of keert en daarnaast verdient mijn zus toch echt veel meer, maar dat is ook omdat ze een betaalde stage heeft nu en daarnaast vaak lang en achter elkaar werkt naast haar studie. Plus naast studiefinanciering móet ik ook nog eens twee studietrips voor mijn portfolio uit eigen zak gaan betalen wat losstaat van collegegeld. Zo kost de studietrip.naar bijvoorbeeld Schotland voor 10 weken (buitenland stage) circa 4.400 euro en een week Engeland ongeveer 500-1000 euro. Dus ik spaar mij daar nog altijd helemaal suf voor. Zoveel zelfs dat ik zo goed als op mijn geld zit. De ruzie vanuit mijn zus en mij sloeg over op mijn ouders en ging vervolgens verder tussen mijn ouders en mij.

 

Betreft het tonen van mijn gevoelens, ik weet het niet. Wanneer ik in huilen uitbarst aan de keukentafel en al huilend mijn avondeten wegwerk na zo'n soort opmerking van mijn eigen zus irriteert dat mijn ouders alleen maar. Heb ook de opmerking "wordt eens volwassen je bent 26" van mijn moeder meerdere malen naar mijn hoofd geslingerd gekregen vanavond. 

Ik vind het lastig ja. Omdat mijn vader ons zo heeft opgevoed dat we "sterk" moeten zijn en moeten praten in plaats van emoties tonen schijnbaar. Daarnaast loopt iedereen hier al lange tijd op eierschalen als het neerkomt op ademruimte voor het tomen van emoties en gevoel. Mijn vader hekelt zich eraan, vooral de mindere emoties. 

Wegens dit heb ik besloten zoveel mogelijk alles wat ik.voel voor me te houden of bijvoorbeeld in mijn dagboek op te schrijven. Mijn directe familie zal ik het veel minder snel mee delen want ik voel mij daar niet echt prettig bij met hoe er hiero mee om wordt gegaan 9 van de 10 keer.

Mijn ouders hebben er namelijk voor mijn gevoel al lange tijd moeite mee om mijn emotionele kant te begrijpen. Waarom, nou, wegens bovenstaand en het feit dat ik een binnenvetter ben, omdat ik weet dat, vooral mijn pa, commentaar gaat geven op hoe ik mij voel/hoe ik deze emoties uit. 

Reageer