Gisteren was één grote nachtmerrie

  • 10 October 2023
  • 2 reacties
  • 143 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Voordat je dit gaat lezen; hoewel ik weet dat dit een zwaarbeladen topic is en niet de meest positieve, moet ik dit gewoon even kwijt. In grote lijnen dan.

 

De titel zegt het al. Gisteren was één grote nachtmerrie. Laten we het erop houden dat mijn moeder terugval heeft gehad met haar manische depressie. Tweede keer sinds 2017 (6 jaar en 9 maanden sinds gisteren) en dat mijn jongere zus, broer en ik zeer waarschijnlijk PTSD hebben ontwikkeld. 

Verloor mijn eetlust voor het avondeten dan ook heel snel vanwege gisteren omdat het mij (helaas) sterk deed terugdenken aan 2017, waarna ik ontzettend misselijk werd en was, gevolgd door mijn lichaam dat heel heet werd, ik liep te klappertanden, voelde me erg verdrietig/ontzettend boos, machteloos. Daarnaast ook hoofdpijn, veel huilen, duizeligheid, dan voelde mijn lichaam weer koud/heet. Kortom er ging heel veel door mij heen. Heb weinig slaap gehad (viel pas rond half 2 's nachts in slaap) en werd wakker met een verstopte neus, erg vermoeid en hoesterig, hongerig.

Zo heeft mijn pa maar één uur slaap gehad. 

Ook is de politie aan mijn slaapkamerdeur geweest om vragen aan mij te stellen betreft mijn moeder. Mijn stem brak toen ik de vragen beantwoordden. 

Ik weet daarnaast niet of en hoe ik hoop te functioneren op werk na dit alles. Of hoe ik mij hieronder moet voelen. Ik kan er niet echt woorden aan geven om mijn gevoel te beschrijven.

 

Dit wilde ik gewoon even kwijt. Alle eventuele afleiding op dagen dat ik niet werk/geen afspraken heb, zoals gamen, leuke dingen ondernemen buitenshuis etc, is meer dan welkom.


2 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi,

Hoe gaat het nu?

Goed dat je dit van je hebt opschreven hebt vaak helpt het je

Daarnaast vind ik dat je het heel goed van je ‘oplettend kan gevoelige informatie zijn’ erbij hebt vermeld.

 

Groetjes, Yannick

Reputatie 7
Badge +11

Hoi,

Hoe gaat het nu?

Goed dat je dit van je hebt opschreven hebt vaak helpt het je

Daarnaast vind ik dat je het heel goed van je ‘oplettend kan gevoelige informatie zijn’ erbij hebt vermeld.

 

Groetjes, Yannick

Niet mega denderend @Avatar Tano, dit is echt iets waarbij ik langer de tijd nodig heb om op mentaal/emotioneel vlak enigzins te herstellen.

Slaap best slecht nog steeds (ben vannacht meerdere keren wakker geschrokken), mindere eetlust de laatste dagen, vermoeid, echt niet lekker in mijn vel momenteel, al sinds maandag niet. Heb dan ook zóveel mogelijk als het kan afleiding nodig. Heb dit vandaag bij mijn baas neergelegd ook en dan ook alleen bij mijn baas en die vond het erg naar en is dan ook erg medelevend. Probeerde er rustig over te vertellen op werk maar de emotie sloop in mijn stem.

Schrijven helpt ja, maar het maakt de situatie er niet heel veel beter op. Ik moet echt per dag kijken hoe het loopt met mijn moeder. Daarnaast is dit tweede keer dat ik een traumatische ervaring heb moeten doorstaan en momenteel op het moment van schrijven nog steeds aan het doorstaan ben. Mentaal en emotioneel zit ik echt een soort in de survivalmodus en heb ik zeker hierna als het weer een beetje "normaal" is, al zal dit nooit echt "normaal" zijn, een psycholoog nodig. Wij allemaal hiero trouwens. 

Reageer