Skip to main content

Gevoelens voor een ander

• December 23, 2025
  • 4 reacties
  • 148 × bekeken

Julia.vh
Forum|alt.badge.img+1

Hi lieve mensen,

Ik heb even een dilemma, ik heb nu bij een jaar een relatie met mijn vriend. Ik ben gelukkig met hem en voel veel voor hem. Echter heb ik ook verliefde gevoelens voor mijn beste vriend, hem ken ik al langer en voel me meer begrepen door hem. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet…

4 reacties

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+6
  • Hero
  • December 24, 2025

@Julia.vh wie vind jezelf het leukste, dat is namelijk het belangrijkste en ook is de relatie die ik nu heb sterk of is de relatie die ik kan hebben met mijn beste vriend sterker ik zou die dingen meenemen in je besluit om de juiste keuze te kunnen maken!

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Wat voelt voor jou het meest kloppend? Zijn de gevoelens die je voor je beste vriend hebt echt verliefdheid of is het meer het geval dat je jezelf meer begrepen voelt en daardoor fijner?

misschien kan het je helpen om op te schrijven wat je precies voelt om voor jezelf meer helderheid en inzicht in te krijgen zodat je voor jezelf de juiste keuze kunt maken!

Forum|alt.badge.img+2
  • Socializer
  • December 26, 2025

Hoi Julia. Ik weet precies hoe je je voelt, want ik heb zelf ook in hetzelfde schuitje gezeten. Wat de reacties hierboven zeggen zou ik inderdaad ook doen, gewoon even alles op een rijtje zetten. Maar niet alleen dingen op een rijtje zetten gaat wat veranderen.

En wat ik nu ga zeggen is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het beste wat je kan doen is praten met je vriend en vertellen waar je mee zit. Als zijn reactie negatief is en hij wil niet verder met jou, dan weet je genoeg. Als hij er begripvol in staat en hij staat er voor open om hier samen doorheen te komen, dan weet je ook al meer. Dan kan je samen met een plan komen hoe je verder gaat, want een relatie heeft ups en downs en als jullie samen sterk staan dan kom je hier ook doorheen.

En als de relatie toch breekt hierdoor, confronteer daarna pas je beste vriend met hoe je je voelt. Werk eerst aan de relatie die je al hebt en wees eerlijk naar hem toe. Eerlijkheid duurt het langst.

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • December 26, 2025

Ik denk dat je hier hele mooie tips hebt gekregen van de andere forum gebruikers. Het enige wat ik je nog wilt meegeven is blijf communiceren. Of dat nu direct met je vriend is of met bijv een beste vriend van je die losstaat in dit verhaal. Denk dat meerdere mensen zo je beter kunnen begrijpen.

Als je communiceert dan kunnen mensen je beter begrijpen. Succes met je situatie!