Skip to main content

Feestdagen zijn niet altijd zo'n feestje...

• December 5, 2024
  • 1 reactie
  • 70 × bekeken

KitCat
Forum|alt.badge.img+8

Oh kom maar eens kijken, wat ik in m’n schoentje vind….

Het is weer zo ver, de feestdagen staan voor de deur. Vandaag op pakjesavond krijgen veel kinderen allerlei cadeautjes. Hartstikke leuk natuurlijk, maar niet voor iedereen zijn de feestdagen leuk.

Ik werk 10 uur met kerstmuziek al 2 weken lang, en in die nummers komt er altijd tekst voorbij zoals: “I wish it could be Christmas everyday” of “Christmas the most wonderful time of the year” en andere van dit soort teksten. Ik ben zelf niet zo’n fan van dit soort kerstnummers. Ik vind sowieso dat het hele blijdschapsgevoel erg geforceerd wordt door de maatschappij. And don’t get me wrong, ik vind de feestdagen echt super leuk. Dit worden de eerste feestdagen samen met m’n vriend, echt super veel zin in.

Maar toch hou ik niet van all dat gepush richting blijdschap, geluk, samenhorigheid, peace enz. Het is ook maar weer gewoon een dag, en als je je slecht voelt mag dat gewoon. Komt misschien ook wel omdat ik zelf ziekig ben dat ik d’r zo over denk. Hoe denken jullie hierover? Of hebben jullie zelf ervaringen met het niet zo lekker voelen rondom de feestdagen die jullie willen delen?

1 reactie

Søren
Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • January 24, 2025

@KitCat 

Zelf vindt ik de feest dagen op zicht zelf wel leuk,

Maar de hele dag door die muziek voor 3  weken lang daar wordt ik gek van!

Ik werkte ooit in een tuincentrum de hele tijd die muziek  elektronica die er ook nog een doorheen zong glitters overal  ook op alle planten en het stonk naar die nep sneeuw.

en zo als je zij dat geforceerde blij zijn en iedereen maar leuk moeten vinden nee dank u.

Maar het gewoon vieren met een paar fijne mensen is altijd leuk!