even mijn hartje luchten...

  • 18 March 2024
  • 1 reactie
  • 52 × bekeken

Reputatie 5
Badge +5

ik moet even mijn hartje luchten… 

dit jaar is tot nu toe erg zwaar geweest voor mij door persoonlijke omstandigheden (die ik niet hier ga bespreken) en door heel veel gedoe met afstuderen. 

ik ben zojuist gestopt bij mijn afstudeer plek vanwege verschillende redenen waaronder dat ik daar gewoon niet op mijn plek was. Ik had eerst besloten de tijd gewoon uit te zitten en af te tellen. dit is nu dus compleet veranderd door ingewikkelde omstandigheden die een te lange uitleg nodig hebben. in de korte tijd dat ik daar zat heb ik toch veel geleerd, met name om voor mezelf om te komen. ik ben lowkey wel trots op mezelf! naast dat ik ook andere problemen had die mij erg veel pijn hebben gedaan, heb ik niet opgegeven. ik vind mezelf daarom echt een doorzetter! 

ik weet nog niet precies de gevolgen van mijn keuze, maar als het goed is kan ik op school verder afstuderen omdat ik al te ver in mijn onderzoek van mijn scriptie zit. en ook al is dat niet dan ga ik daar gewoon mee dealen en is het zoals het is! ik voel me opgelucht dat ik daar weg ben omdat het ook gewoon een rare plek was. 

en de persoonlijke omstandigheden die ik in het begin noem lijken ook weer de goede kant op te gaan! ik heb het nog niet helemaal verwerkt, maar ik weet dat het tijdelijk is en dat ik er echt wel doorheen ga komen :) 

 

en als iemand anders ook struggles heeft op het moment weet dan dat het ook voor jou tijdelijk is en je gaat hier beter uit komen <3


1 reactie

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Iris.

Wat vervelend dat dit jaar al zo zwaar is geweest. Je mag dingen vertellen maar dingen die je bij je wilt houden hoef je niet te vertellen.

Goed dat je van de vervelende momenten de goede dingen eruit haalt. Heel goed dat je voor jezelf gekozen hebt.

Soms is de juiste om 1 stap achteruit te zetten om jezelf en plezier te weer terug te vinden om stappen voor uit te maken.

Zolang je bij jezelf en doorzet wat je wilt halen komt dat diploma vanzelf wel eens in je handen.

 

Of de gevolgen dat je stage niet afgerond hebt iets langer duurt maakt niet uit. (ik heb zelf ook mijn studie vertraging opgelopen.) Maakt het wat uit? Nee.

Zolang je zo door blijft gaan komt het helemaal goed met je. Ik weet dat je het kunt!💪

 

Groetjes, Yannick

Reageer