Skip to main content

eenzaamheid

• July 29, 2025
  • 3 reacties
  • 117 × bekeken

Eden
Forum|alt.badge.img+3

Ik zit op de bank. Ik verveel me, wat ga ik doen? Ik weet het niet... Ik voel me eenzaam. Laat ik gaan knutselen, maar wat? Ik ga naar Pinterest, ik zie allemaal leuke dingen die ik kan knutselen, die je aan andere mensen kan geven. Maar aan wie kan ik dat geven? Vraag ik mezelf af. Ik weet het niet. Ik voel me eenzaam. Laat ik maar gaan wandelen dan? Denk ik bij mezelf, ik pak mijn hond, doe de riem om en ik ga wandelen. Terwijl ik wandel zit ik in mijn gedachten, gedachten die niet leuk zijn. Ik wil het delen, maar met wie? Ik weet het niet, ik voel me eenzaam. Ik kom weer thuis en ik ga op de bank zitten, scrollend op tiktok kom ik video's tegen waarom ik heel hard moet lachen. k wil het delen met mensen, want het is echt mega grappig! maar, met wie? Ik weet het niet. Ik voel me eenzaam. Ik ga maar weer van tiktok af, want mijn gedachten worden er niet beter op. Wat kan ik dan doen? Ik wil praten met mensen, mensen appen. Maar wie? Ik weet het niet, ik voel me eenzaam... Ik heb mensen om mij heen, die ik heel soms, spreek. Maar goede vrienden? Nee die heb ik niet. Ik sta bij niemand op nummer 1, niemand kiest voor mij. Waarom? Ik weet het niet... Ik voel me eenzaam. Ik heb vaak vrienden gehad, vaak voor een paar maanden, vervolgens vinden ze leukere mensen en laten ze me keihard vallen. Elke keer. Opnieuw, en opnieuw. Wat doe ik verkeerd? Ik weet het niet. Ik voel mij eenzaam. Ik voel me eenzaam, ik heb geen vrienden en dat doet mij pijn. Wat moet ik met mijn leven? Dat weet ik niet. Ik voel me eenzaam. Ah volgende week heb ik een afspraak! Eindelijk, praten met iemand. Maar, nu moet ik de tijd uit zitten tot die afspraak, dat is wat ik doe. Tijd uitzitten. Ik voel mij eenzaam en ik wil dat het stopt. Maar ik weet niet hoe. Ik voel me eenzaam... 

3 reacties

𝑩𝒓𝒊𝒕𝒕.𝒐𝒏.𝒕𝒐𝒖𝒓
Forum|alt.badge.img+8

Wat heb jij deze tekst mooi gesproken. Ik vind het klinken alsof deze recht uit je hart komt, klopt dat? Als je erover wilt praten, of over andere dingen voor de gezelligheid mag je mij een dm/appje sturen hier of op discord <3

Eden
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Moderator
  • July 29, 2025

Wat heb jij deze tekst mooi gesproken. Ik vind het klinken alsof deze recht uit je hart komt, klopt dat? Als je erover wilt praten, of over andere dingen voor de gezelligheid mag je mij een dm/appje sturen hier of op discord <3

Dat klopt zeker 

DylQuest
Forum|alt.badge.img+4
  • Hero
  • July 30, 2025

Wat een mooie en relevante tekst heb je geschreven. Niet alleen voor jou maar ook vast voor iemand die dit nu ook leest.

Vind het wel cliché dat je zegt niemand kiest voor mij. Maar vervolgens mij wel opeens afwijst haha.

Je gaf aan een partner te hebben, kun je niet met hem leuke dingen ondernemen/samen iets doen (met een vreemde/vriend/vriendin is toch anders)? De tijd uitzitten klinkt cruel, je moet wel een doel in het leven hebben (baan,hobby,sport,relatie,familie) anders worden het langen dagen!

Het social media tijdperk en smartphone toename heeft ervoor gezorgd dat de eenzaamheid toeneemt + dat het lastig is om “goede” vrienden te vinden (dat is zeldzaam anno 2025). Iedereen heeft de prioriteit ergens anders liggen of durft er geen energie in te steken. Dan is normaal contact met andere al fijn om te hebben! Mooi om te horen dat het laatste je gelukt is :)