Ik weet niet precies hoe ik dit moet uitleggen dus ik vertel het maar gewoon zo. Ik weet dat we leven in een rijk en welvarend land, maar toch heb ik het gevoel alsof we arm zijn. Kijk naar de boodschappen die als maar duurder worden, of het feit dat twee volwassen salarissen nog niet eens een huis kunnen kopen. Misschien herkennen meer mensen zich hierin, maar sinds ik een baan heb lijken de vasten lasten ook wel meer te worden. Het feit dat ik nu een eigen auto heb helpt ook niet mee. Ik ben er super blij mee, begrijp me niet verkeert, maar het kost me toch een partij geld.
We werken hard, krijgen een klein salarisje waar we alle grote kosten van moeten doen. Voelt soms oneerlijk als je kijkt naar al die rijken politicus, zoals trump of die oliesjeiks die alleen de wereld naar de knoppen werken met hun aardolie.
Uiteraard snap ik ook wel dat we eigenlijk niks te klagen hebben. Er zijn landen waar ze niet eens vers drinkwater hebben. Maar toch…
Een vals gevoel van armoede
Welkom op de Join Us community
Log in om actief deel te nemen aan de community!
Heb je nog geen account?
➔ Maak een account aan
Heb je wel al een account? Hieronder kun je direct inloggen:
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.