Deze vakantie breekt mij sociaal nogal op?

  • 22 July 2023
  • 4 reacties
  • 114 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Vandaag, nou ja eigenlijk gisteren, zat ik niet bepaald lekker in mijn vel. Dit viel mijn moeder op die bleef aandringen haar te vertellen wat er was want ik was vrij chagrijnig en had een kort lontje.

Waar het op neerkwam is dit:

Ik heb tijdens mijn zomervakantie nota bene nóg afspraken met jobcoaches, etc. Ik kan onderhand nauwelijks nog écht vakantie vieren. Of wat er nog van over is met mijn werkveld

Ik ben bezig met solliciteren nog steeds ondanks het hebben van een tijdelijke baan waar ik, ook al heb ik het nog zoveel kansen gegeven en echt daadwerkelijk aangekeken voor een aantal maanden, gewoon steeds minder leuk ga vinden. Ik wordt er moe van. Was om de week verkouden/ziek ook voor de zomervakantie wat zeer waarschijnlijk is gelinkt aan de stress waarmee ik te dealen heb op dat vlak. Mijn ouders vermoedde ook dat ik op een gegeven moment Covid of iets had. Daarbij komen meerdere factoren bij kijken. Snap op deze leeftijd niet dat ik als kind zijnde niet kon wachten tot ik volwassen was. Echt niet. Maar dat terzijde.

Vakanties lopen niet gelijk kijkend naar die van mijn ouders. Mijn ouders hebben vakantie wanneer ik alweer aan de bak moet wat echt ongelofelijk top is. Oftewel, zit veel thuis, me op bepaalde momenten te vervelen, weg te slijten op mijn kamer waar ik bijna als een vampier zou kunnen leven werkelijk waar, of beneden hangend op de bank in een heerlijk antisociale flutbuurt waar drie keer niks te doen is. Nu kan ik wel gamen en lezen maar zie daar maar eens een grotere dosis motivatie voor te vinden als je ouders werken, broer en zuslief vaak buitenshuis iets doen/op vakantie gaan en jij met lede ogen aan het toekijken bent als het ware, je echt afvragend "Goh wou dat ik dat kon doen" of "Goh wou dat mijn ambities ook eens werden benoemd vol enthousiasme door mijn ouders" wanneer mijn broer begint over waar hij allemaal wel niet heen op reis gaat met vrienden in de nabije toekomst schijnbaar. 

Maar mijn ouders hoor je nauwelijks over die van mij. Alleen maar "jouw tijd komt nog wel"

Mijn moeder heeft benadrukt dat ik in de zomervakantie eigenlijk niet bezig moet zijn met werkgerelateerde dingen.

Ik weet niet welke zomervakantie erger was; die van 2017 wat ik liever volledig wis uit mijn geheugen en van mijn netvlies af (ik ga niét in detail) of deze.

Had ik geweten dat deze vakantie zo zou gaan lopen dan had ik gevraagd gewoon de hele vakantie te mogen werken maar da's niet mogelijk binnen mijn werkveld. 

Ik wilde dit gewoon even kwijt want het zit me al enige tijd flink dwars en ja ik type dit zo rond bijna twee uur 's nachts.

Letterlijk een van de weinige hobby's wat dit gevoel wegneemt is wanneer ik in mijn Dungeons & Dragons sessies zit en ik mijn gedachten even op standje nul kan zetten door in de huid van mijn karakter te kruipen wat iets is wat ik steeds meer en beter probeer te doen.

 

Ga dit weekeind reageren op mijn uitgebreidere topic waarin ik mij nogmaals voorstel, reageren op privéberichten in mijn inbox hier op de community en eindelijk werken aan mijn twee karakter sheets. Dat en het Engelstalige kookboek 'Exquisite Exandria' van Critical Role bestellen. Kijken of dit mij wel motiveert eindelijk eens te koken... Al snap ik nog steeds niet waarom de pasta gebaseerd op het D&D karakter Percival 'Percy' DeRolo niet echt saus lijkt te hebben naast de grote hoeveelheid knoflook. Het is sowieso aan de vegetarische kant lijkt het maar ik mis gewoon een pastasaus.

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

4 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hey, 

Ik lees dit bericht nu pas. Ik weet niet precies meer wat er in de hele tekst staat, maar hoe is het nu met je?

Groetjes van Eline 

Reputatie 7
Badge +11

Hey, 

Ik lees dit bericht nu pas. Ik weet niet precies meer wat er in de hele tekst staat, maar hoe is het nu met je?

Groetjes van Eline 

Bovenstaand gevoel is eigenlijk nog steeds best wel aanwezig. Heb tijdens het eten nogal kort gereageerd op mijn broer en ben vervolgens omdat ik dus niet heel erg lekker in mijn vel zit kijkend hoe naar deze vakantie is, in huilen uitgebarsten vanwege dit. 

Nu gaat binnenkort gelukkig mijn volgende Dungeons & Dragons sessie van start waardoor ik het even kan vergeten wat erg fijn is.

Maar zodra ik op een dag niet echt iets te doen heb (voornamelijk buitenshuis), laait dat gevoel weer op; werk is echt chaos op momenten; voordat de zomervakantie begon was het totaal geen pretje, ik heb er niet veel plezier meer in vanwege de uren en het feit dat ze er niet meer kunnen geven. Oftewel dit zorgt voor stress en laat mij eigenlijk het sinds dat ik dit weet aanhikken tegen de resterende aantal maanden met deze huidige baan die ik zo begin dit jaar per toeval had gekregen na er ontzettend hard voor te hebben moeten knokken. 

Daarnaast het feit dat mijn ouders werken en nog geen vakantie hebben zoals ik en dat mijn zus en broer van alles zelf aan het ondernemen zijn. Voor iemand die dit ook héél graag wil, zorgt dit bij mij voor een naar gevoel waarbij het eenzaamheidsgevoel alleen maar nog sterker lijkt te zijn. Een van de contacten die ik heb, de enige dochter van mijn moeder's vriendin waar ik naast ben opgegroeid en erg hecht mee ben is op dit moment in haar leven té druk om gezellig iets met mij te gaan doen en ik mis dat ontzettend. 

Verder is de vriendschap met mijn beste schoolvriendin sinds dat ik naar mijn colleges ben gegaan sterk verwaterd en ik heb haar al zo'n twee, drie jaar niet gesproken. Weet niet of ik dat nog wil kijkend naar hoe ze niet/vaag reageerde destijds toen ik wat leuks probeerde af te spreken. 

Dankjewel voor je lieve berichtje @Eline23 

Reputatie 3
Badge +3

Hey, 

Ik lees dit bericht nu pas. Ik weet niet precies meer wat er in de hele tekst staat, maar hoe is het nu met je?

Groetjes van Eline 

Bovenstaand gevoel is eigenlijk nog steeds best wel aanwezig. Heb tijdens het eten nogal kort gereageerd op mijn broer en ben vervolgens omdat ik dus niet heel erg lekker in mijn vel zit kijkend hoe naar deze vakantie is, in huilen uitgebarsten vanwege dit. 

Nu gaat binnenkort gelukkig mijn volgende Dungeons & Dragons sessie van start waardoor ik het even kan vergeten wat erg fijn is.

Maar zodra ik op een dag niet echt iets te doen heb (voornamelijk buitenshuis), laait dat gevoel weer op; werk is echt chaos op momenten; voordat de zomervakantie begon was het totaal geen pretje, ik heb er niet veel plezier meer in vanwege de uren en het feit dat ze er niet meer kunnen geven. Oftewel dit zorgt voor stress en laat mij eigenlijk het sinds dat ik dit weet aanhikken tegen de resterende aantal maanden met deze huidige baan die ik zo begin dit jaar per toeval had gekregen na er ontzettend hard voor te hebben moeten knokken. 

Daarnaast het feit dat mijn ouders werken en nog geen vakantie hebben zoals ik en dat mijn zus en broer van alles zelf aan het ondernemen zijn. Voor iemand die dit ook héél graag wil, zorgt dit bij mij voor een naar gevoel waarbij het eenzaamheidsgevoel alleen maar nog sterker lijkt te zijn. Een van de contacten die ik heb, de enige dochter van mijn moeder's vriendin waar ik naast ben opgegroeid en erg hecht mee ben is op dit moment in haar leven té druk om gezellig iets met mij te gaan doen en ik mis dat ontzettend. 

Verder is de vriendschap met mijn beste schoolvriendin sinds dat ik naar mijn colleges ben gegaan sterk verwaterd en ik heb haar al zo'n twee, drie jaar niet gesproken. Weet niet of ik dat nog wil kijkend naar hoe ze niet/vaag reageerde destijds toen ik wat leuks probeerde af te spreken. 

Dankjewel voor je lieve berichtje @Eline23 

Hey,

Wat vervelend zeg dat je je zo voelt. Ik herken dat ookwel dat je uit machteloosheid soms ineens moet huilen. 

OV rijdt niet bij jou in de buurt, geen fiets of auto&rijbewijs? zelf woon ik ook in een dorp waar niks te doen is, dus fiets ik weleens alleen naar een dorp verderop om daar te gaan zitten op het terras of ga ik naar het bos oid met mn ereader een boek lezen.wellicht is dat wat voor jou?

En proberen een nieuwe creatieve hobby te ontwikkelen zoals haken of diamand painting is niks voor jou?

Groetjes van Eline

Reputatie 7
Badge +11

Hey, 

Dat dus en het wat minder in mijn vel zitten, vooral gedurende vakanties zoals deze. Inmiddels vraag ik vanwege deze machteloosheid aan mijn ouders of ze wat leuks met mij willen doen buitenshuis want buitenshuis heb ik dus niet echt contacten. Daarnaast ook omdat ik niet zo'n lange vakantie heb en geen van onze vakanties dus hetzelfde loopt sinds dat ik werk wat ik best lastig vind om (nu nog) te accepteren.

Er is wel OV bij me in de buurt maar die pak ik alleen voor werk, tenzij iemand spontaan met mij afspreekt iets te gaan doen waarvoor het de bedoeling is dat ik de deur uitga. Fietsen doe ik al jaren niet meer sinds dat ik door medefietsers straal werd uitgelachen en een autorijbewijs is ook niet al te makkelijk te behalen, voornamelijk in mijn geval. 

Ik vind het persoonlijk net even wat minder leuk om alleen op een terrasje te zitten. Waarschijnlijk vanwege het feit dat ik in mijn oude stad in een hele fijne buurt ben opgegroeid en als kind zijnde echt veel extraverte was dan dat ik nu ben, wat is geschaad door de heerlijke pesterijen uit mijn jeugd in zo'n mate dat ik mij sinds mijn 6e eigenlijk binnenshuis en mij op mijn kamer terugtrek, waardoor ik al bijna twee decennia aan eenzaamheid ervaar waar ik nooit om heb gevraagd of ook maar wil. Ik wil juist het tegenovergestelde. 

Betreft lezen met een e-reader; ik doe dit al, maar gebruik mijn e-reader voornamelijk op vakantie omdat ik het gevoel van een fysiek boek net iets fijner vind. Zou met een boek buiten kunnen gaan zitten (in de tuin of iets) maar ik ben daar een niet al te grote voorstander van omdat ik liever niet heb dat mijn boeken vies worden.

Haken, en dan kom ik weer terug op 'mijn geval' dat ook van invloed is op het autorijden, is niks voor mij. Teveel handvaardigheid en gepriegel met de vingers. Diamond painting zou misschien kunnen, maar daar moet je ontzettend veel geduld voor hebben. Tekenen doe ik al jaren niet meer en echt heel zelden. 

Desondanks dankjewel voor de tips @Eline23.