Skip to main content

dans schaamte door overgewicht

  • 24 May 2024
  • 2 reacties
  • 92 × bekeken

hoihoi,

ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met mensen die overgewicht hebben en dansles willen nemen of hebben genomen, ik zit er namelijk zelf heel erg aan te denken namelijk, maar merk toch dat ik erg terughoudend ben door mijn overgewicht. in dit geval betreft het 'bachata' les, waarbij je dus een danspartner hebt.

ik ben vooral benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, ik ben ook vooral benieuwd of er mensen zijn die dus met iemand gedanst hebben die overgewicht heeft, omdat ik daar de meeste schaamte voor heb iguess..

Als context ik ben 2 meter lang en was 169kg, ben nu 127kg en voel me al een stuk beter dan ooit te voren, maar goed ik merk toch dat ik nogal zelfbewust ben over dit mijn gewicht.

PS: mocht iemand een betere titel weten dan hoor ik het graag!

Hoor graag van jullie,
Groetjes Lars

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hey Lars, 

Ik heb niet super veel ervaring met overgewicht en dansen. Wel ben ik ook net wat te zwaar en heb me daar soms best wel onzeker en zelfbewust over gevoelt. (soms nog steeds)

Dus hoewel we niet echt in dezelfde situatie zitten, ik begrijp het wel.

Tuurlijk is dit net wat makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat je er wel voor moet gaan. Het klinkt in elk geval alsof het wel iets is wat je graag wilt en ik denk dat als je de kans laat liggen dat je daar juist spijt van kan krijgen.

Doe gewoon wat je leuk vind en waar je plezier aan hebt! Tuurlijk er momenten van onzekerheid zijn en er zijn altijd oordelende mensen. Maar het is belangrijk dat jij je goed voelt en gewoon plezier hebt, dus ik zou dat voorop proberen te zetten.

Dat doe ik nu ook en het is lastig in het begin, maar het is het wel echt waard. :)

Groetjes Lisa

Reputatie 2
Badge +2

Hii, 

Ik heb precies het zelfde ik vind dansen echt super leuk - en ben bezig met afvallen maar ik ben ook erg zelfbewust. en daarnaast is het erg moeilijk mensen te vinden die het zelfde probleem hebben en het zelfde leuk vinden…

Ik wil al heel lang Bachata leren.
Dus ik begrijp je echt heel goed.

Als je erover wilt praten met me dan stuur me maar een bericht. Hier of op discord - mijn naam op discord is: cherrylilly