Ben moe dat ik "met racisme maar moet leven"

  • 15 January 2024
  • 6 reacties
  • 211 × bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Hi ik ben 16 jaar oud en ik ben een allochtoon dat betekent dat ik hier geboren ben. Maar ik ben Afrikaans. Maar waar ik echt moe van wordt is dat ik maar met racisme moet leven. Soms rij ik maar school ik doe niks tegen iemand ik bemoei me met mijn eigen zaken maar toch word ik uitgescholden met " aap , zwarte Piet en n**ger" waarom kunnen mensen niet normaal doen? En ik weet al dat mensen zullen zeggen: als je niet hier blij bent moet je gewoon naar je eigen land"  waarom kunnen sommige Nederlanders gewoon niet normaal doen tegen mensen met een ander ras dan hun? Is het nou zo moeilijk om aardig tegen mensen met een ander huidskleur dan jouw te zijn? Zooooo moelijk dat ze het land uit moeten gaan? We zijn allemaal mensen die door God zijn gemaakt en we moeten  elkaar met liefde en respect behandelen. 

 

Ik weet er echt niet wat ik er mee moet doen. Want ik heb geen controle over wat mensen over mij denken en zeggen. Maar het is gewoon rot om het elke keer weer te mee maken.

Hebben jullie tips of iets wat ik kan gebruiken?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hey wat vervelend dat je dit soort dingen overkomen. Ik heb het soms ook wel gehad, racistische of discriminerende opmerkingen. Sommige mensen zijn gewoon kortzichtig. Ik heb hier niet echt tips voor, je kan anderen helaas niet veranderen. Het beste is het gewoon negeren misschien? In ieder geval het je niet laten raken. Mensen die dat soort dingen zeggen zijn waarschijnlijk zelf gewoon zielig en onzeker en vinden het nodig om dan iemand anders naar beneden te halen, zodat ze er zelf stoerder uit komen.

Reputatie 5
Badge +7

Het lijkt me lastig om hiermee geconfronteerd te worden. Je bent wie je bent en je moet ook kunnen zijn wie je bent. Probeer er geen aandacht aan te geven en focus je op de mensen die het wel waard zijn om je energie aan te geven.

Reputatie 3
Badge +5

Hey Justine,

Heel erg naar voor je om al die negativiteit te moeten doorstaan met wat zo’n figuren je allemaal zeggen…

Ik heb dat ook gehad, heb een bruine huidskleur en kom ik uit Zuid Amerika, Colombia.

Dus ik ben dan ook allochtoon aangezien ik hier niet geboren ben.

 

Het is super lastig om zulke uitspraken van dat soort mensen te negeren, maar je komt er uiteindelijk doorheen. Ene oor erin andere eruit.

Wees trots dat je anders bent dan hun en je weet sowieso beter.  

 

Reputatie 2
Badge +3

Hey,

allereerst wil ik zeggen dat het me ontzettend voor je spijt dat er zulke mensen rondlopen.

Dat is laag en zeer toont geen respect, ik kan me dan ook niet voorstellen hoe dit voor jou moet voelen.

Maar als enige tip wil ik meegeven, hurt people hurt people. Dit heeft niks te maken met jou als persoon, des te meer met de bekrompenheid van de personen die jou dit aandoen.

Echter als jij ze de macht geeft om jou dag te verpesten of jou humeur dan hebben ze gewonnen.

En laat ze niet winnen, je bent prachtig en dit is ook jouw thuis.

Ik hoop dat het niet meer gebeurd in de toekomst, maar tot die tijd hoop ik dat je het van je af laat glijden.  En ik snap dat dit makkelijker gezegd is als gedaan. Geef die boosheid een plek maar laat het je niet consumeren. 

 

En tot slot, je bent prachtig! 

Reputatie 4
Badge +3

erg vervelend dit, ik heb een keer een soort gelijk iets meegemaakt. ik ben ook een (west) Afrikaan dus ook een buitenlander (allochtoon) maar gelukkig heb ik het daarna niet meer megemaakt but i got u💪🏽

Reputatie 2
Badge +3

Dank jullie wel voor de positieve reacties. Ik heb heel veel moete om beledigingen niet te harte nemen en ik heb geen idee wat ik er tegen moet doen.  

Reageer