Ben jij een avond of ochtend mens?

  • 20 October 2023
  • 7 reacties
  • 132 × bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Ik hou van de nacht en de rust die het met zich mee brengt. Ook als buiten alle geluiden zachter klinken. 
Sowieso ben ik niet echt een ochtend persoon. Nooit geweest. 
Maar als het moet kan ik prima wel in de ochtend vroeg opstaan.

Lukt het jou om vroeg op te staan? Of blijf je het liefste zolaat mogelijk op en slaap je uit?

 


7 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Ik hou van de nacht en de rust die het met zich mee brengt. Ook als buiten alle geluiden zachter klinken. 
Sowieso ben ik niet echt een ochtend persoon. Nooit geweest. 
Maar als het moet kan ik prima wel in de ochtend vroeg opstaan.

Lukt het jou om vroeg op te staan? Of blijf je het liefste zolaat mogelijk op en slaap je uit?

 

Ik ben altijd al een avond mens geweest, omdat ik altijd tot last op blij!  , zelfs  als ik vroeg wil gaan slapen  omdat ik er de volgende ochtend   Er vroeg uit moet,  lukt het nooit om  in slaap te vallen,   Vanaf kinds. zit dat al in de gene bij mij. 

Reputatie 5
Badge +9

Avondmens zowiezo! 's Morgens uit bed komen heb ik geen moeite mee, dat zeker niet. Maar ook zoals @Levensgenieter23 zei, lastig in slaap vallen als je vroeger naar bed wil gaan. Het is echt tegen een uur of 12-1 dat ik pas slaap val. Ook dit heb ik vanaf kinds af aan zo gehad

Reputatie 4
Badge +6

Ik ben een ochtendmend! 
Elke ochtend gaat de wekker om 5:15, en ben ik om 6:15 al op mijn werk. Daarna een half uur wandelen en van 6:45 tot 15:30 werken.
Vóór de file op kantoor, en vóór de file thuis. 

Reputatie 7
Badge +11

Ik ben overduidelijk een avondmens; ik geniet van de stilte van de late avond/nacht, ben dan ook een heel stuk relaxter. Hou van laat opblijven om te lezen, gamen, een serie te kijken, muziek te luisteren,  Dungeons & Dragons te spelen (online)

Al kan ik ook (best vaak) niet goed in slaap vallen. 

Nu met mijn huidige situatie en/of werk de volgende dag schrik ik meerdere keren per nacht wakker en slaap ik brak. Als mijn wekker gaat doe ik 'm het liefst uit (zet er hooguit 3, 4, ben mijn bed niet uit te branden) en draai me nog een keer om.

Maar als het moet kan ik best vroeg opstaan, al ben ik dan soms wel bijna de hele dag aan het gapen, afhankelijk van hoe vroeg ik op moet staan. 

In de weekeinden blijf ik tot bijna aan het begin van de middag liggen als het even kan al ben ik wanneer ik dan wakker word ontiegelijk moe.

 

Maar nee, ik kan zeer slecht tegen de bijna constante drukte van de ochtend/dag. Ik irriteer mij echt mateloos aan de hoeveelheid mensen die over centraal lopen/rennen 's ochtends, die 's middags dezelfde bus pakken zoals ik (in beide gevallen word ik zowat omver gelopen of geduwd/bus in geduwd, laatst voelde ik in een keer een hand op mijn rug van iemand/reiziger die ik niet kende die mij heel erg leuk liep te duwen, OV in Nederland is echt top maar dan niet...Al helemaal in mijn geval bijvoorbeeld. Zag niet wie het deed maar ik let in het vervolg scherp op. Echt eng, volgende keer ga ik bij zoiets, het duwen, echt aangifte doen) of te beroerd zijn om voor iemand zoals mij een plekje vrij te maken in de bus waardoor ik de hele weg móet staan. Dat of dat gerace op werk, het gehuil en geschreeuw in mijn buurt.

Geef mij maar liever de avond/nacht.

Reputatie 4
Badge +3

Ik ben echt een avondmens, misschien wel te zien aan de tijd waarop ik dit verstuur. Omdat ik meestal druk ben door de dag heen, wil ik toch nog aan mijn vrije tijd komen en ontspannen in mijn eigen bubbel d.m.v. muziek, YouTube, etc. Dit doe ik vervolgens in de avonden. 

Reputatie 4
Badge +5

Sowieso ochtend! Als ik thuiswerk begin ik al om 6:30 en op kantoor 7:00 met werken. Even genieten van de rust voor iedereen weer wakker is en full focus aan de gang al geldt dat de laatste tijd wat minder gezien er meer vroege vogels op kantoor zijn waarmee ik nu samenwerk. Avonden zijn lastig voor mij. Wakker blijven tot heel laat lukt alleen als je mij actief laat (stijl)dansen anders niet. Wakker blijven met nieuwjaar is ook de grootste struggle van het jaar voor mij

Reputatie 4
Badge +3

100% een avondmens. Die ochtend is niks voor mij ik slaap veel liever uit. In de avond lekker rustig iets doen of iets leuks of lekker sporten dat is fijn. 

Reageer