Skip to main content

Angststoornis

  • 24 June 2024
  • 16 reacties
  • 228 × bekeken

Hoi iedereen, is er iemand over zijn angststoornis heen? Of kan er beter mee omgaan? Tips advies is welkom 

16 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Angststoornissen zijn lastig! Het is het best om er met een professional over te praten en een plan van aanpak te maken. Ik heb zelf bijna een jaar in therapie gezeten voor angst en daar veel exposure gedaan en dat heeft mij heel erg geholpen. Kort gezegt dingen doen die je eng vindt in steeds toenemende intensiteit. 2 jaar later voel ik me een stuk sterker en kan ik dingen die ik vroeger nooit voor mogelijk had gehouden ^^.

Maar omdat exposure zo eng is, is het vaak wel goed om iets van een stok achter de deur te hebben

Badge +1

Hi! 
 

bellen helpt erg, wil zelf een groep creëren waarin je kan bellen als je in je mind zit? Wellicht interesse? 

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb hier 3(!) jaar therapie voor gehad en inmiddels gaat het echt een stuk beter. Alle cliche’s over therapie zijn waar en het is echt mega hard werken, je gaat eerst nog dieper maar uiteindelijk zal het je heel veel bieden. <3

Reputatie 2
Badge +3

Hi! 
 

bellen helpt erg, wil zelf een groep creëren waarin je kan bellen als je in je mind zit? Wellicht interesse? 

Heey Robin, goed idee. Ik geef liever niet mijn telefoonnummer. Misschien is snapchat een optie? 

Reputatie 2
Badge +3

Ik heb hier 3(!) jaar therapie voor gehad en inmiddels gaat het echt een stuk beter. Alle cliche’s over therapie zijn waar en het is echt mega hard werken, je gaat eerst nog dieper maar uiteindelijk zal het je heel veel bieden. <3

Ik ben blij om dat te horen. Thanks! 😊👍🏻

Hoii,

Ik heb zelf een angststoornis maar niet heel erg heftig, ik heb er niet mega veel last van. Wat mij wel helpt/hielp is om te proberen na te denken over leuke dingen die ik heb meegemaakt en hier een beetje over dromen. Klinkt heel raar miss en ik weet niet of het helpt als je het wat heftiger hebt!

Reputatie 2
Badge +3

Angststoornissen zijn lastig! Het is het best om er met een professional over te praten en een plan van aanpak te maken. Ik heb zelf bijna een jaar in therapie gezeten voor angst en daar veel exposure gedaan en dat heeft mij heel erg geholpen. Kort gezegt dingen doen die je eng vindt in steeds toenemende intensiteit. 2 jaar later voel ik me een stuk sterker en kan ik dingen die ik vroeger nooit voor mogelijk had gehouden ^^.

Maar omdat exposure zo eng is, is het vaak wel goed om iets van een stok achter de deur te hebben

Ik ben blij om dat te horen. Thanks! 😊👍🏻

Reputatie 2
Badge +3

Hoii,

Ik heb zelf een angststoornis maar niet heel erg heftig, ik heb er niet mega veel last van. Wat mij wel helpt/hielp is om te proberen na te denken over leuke dingen die ik heb meegemaakt en hier een beetje over dromen. Klinkt heel raar miss en ik weet niet of het helpt als je het wat heftiger hebt!

Hoi, ik begrijp je volkomen. Zeker niet raar. Thanks! 😊👍🏻

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb hier 3(!) jaar therapie voor gehad en inmiddels gaat het echt een stuk beter. Alle cliche’s over therapie zijn waar en het is echt mega hard werken, je gaat eerst nog dieper maar uiteindelijk zal het je heel veel bieden. <3

Ik ben blij om dat te horen. Thanks! 😊👍🏻

Als je een luisterend oor nodig hebt ben ik maar een berichtje van je vandaan. En heb vertrouwen in jezelf!!!

Reputatie 2
Badge +3

Ik heb hier 3(!) jaar therapie voor gehad en inmiddels gaat het echt een stuk beter. Alle cliche’s over therapie zijn waar en het is echt mega hard werken, je gaat eerst nog dieper maar uiteindelijk zal het je heel veel bieden. <3

Ik ben blij om dat te horen. Thanks! 😊👍🏻

Als je een luisterend oor nodig hebt ben ik maar een berichtje van je vandaan. En heb vertrouwen in jezelf!!!

Lief van je dankjewel. Ik waardeer het! Zal ik zeker doen! 😊👍🏻 

Reputatie 5
Badge +6

Hey hoi,

 

Heb zelf gelukkig geen last van angststoornissen maar lijkt mij wel heel erg vervelend.
De Universiteit van Nederland heeft een hele goede podcast gemaakt over angst op Spotify.

Hierin word ook een nieuwe behandelmethode uitgelegd die heel effectief en heel nieuw is. Dat is allemaal wetenschappelijk onderbouwt.

Als je zoekt op “Universiteit van Nederland angst” kan je het vinden. Hopelijk heb jij er wat aan. Therapie net zoals in de reacties hiervoor helpt echt. Niet alleen de slow exposure methode maar er is tegenwoordig ook een betere die hierin word uitgelegd. Hopelijk heb jij hier wat aan.

Veel sterkte en beterschap :)

Groetjes,
Robert

Reputatie 2
Badge +3

Hey hoi,

 

Heb zelf gelukkig geen last van angststoornissen maar lijkt mij wel heel erg vervelend.
De Universiteit van Nederland heeft een hele goede podcast gemaakt over angst op Spotify.

Hierin word ook een nieuwe behandelmethode uitgelegd die heel effectief en heel nieuw is. Dat is allemaal wetenschappelijk onderbouwt.

Als je zoekt op “Universiteit van Nederland angst” kan je het vinden. Hopelijk heb jij er wat aan. Therapie net zoals in de reacties hiervoor helpt echt. Niet alleen de slow exposure methode maar er is tegenwoordig ook een betere die hierin word uitgelegd. Hopelijk heb jij hier wat aan.

Veel sterkte en beterschap :)

Groetjes,
Robert

Hoi, heel erg bedankt! 😊👍🏻

Reputatie 4
Badge +6

Oja wat ik ook nog wilde zeggen: bij iedereen werkt therapie anders. Bij mij werkte in eerste instantie EMDR bijvoorbeeld niet omdat mijn emmertje te vol was (ik stroomde letterlijk over en figuurlijk verzoop ik in mijn tranen). Na 2 jaar nog een keer geprobeerd (met een beetje tegenzin en angst om me weer zo slecht te gaan voelen) en toen voelde het beter en werkte het wel goed. Wat ik eigenlijk dus wil zeggen: voelt het niet goed tijdens een therapie voor je, geef dit aan. Uiteindelijk kom jij er voor jezelf en om beter te worden. Zij worden toch wel betaald.

 

(ik heb op je PB gereageerd trouwens) 

Reputatie 1
Badge +3

Hoi iedereen, is er iemand over zijn angststoornis heen? Of kan er beter mee omgaan? Tips advies is welkom 

Uit eigen ervaring dat een angstoornis heel erg lastig kan zijn! Het voelt voor mij als een proces van betere en slechtere momenten/periodes waarin ik enorm veel over mezelf leer en heb geleerd. Erover praten helpt mij heel erg! Je mag me altijd een berichtje sturen!

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb zelf nooit een officiële diagnose gehad van angststoornissen maar. Ik ervaarde altijd veel angst. Veel daarvan had te maken met de situatie thuis, of mijn ex/relaties. Wat mij hielp was dat ik goede rustgevende medicatie kreeg, uit huis kon, en giftige situaties uit de weg ging. Ik ging ook vaak journalling doen want dat hielp in een slecht moment. Ik had veel problemen in relaties, en ik deed altijd mijn gevoelens opschrijven. Ik heb samen met de medicatie en journalling en tijd kracht kunnen vinden om banden te verbreken die slecht voor me waren, en weer voor mezelf kunnen kiezen. Vandaag de dag zijn er nog steeds dingen die niet goed voor me zijn en dat ik beter voor mezelf kan kiezen, maar het wordt steeds beter

Reputatie 2
Badge +3

Hoi iedereen, is er iemand over zijn angststoornis heen? Of kan er beter mee omgaan? Tips advies is welkom 

Uit eigen ervaring dat een angstoornis heel erg lastig kan zijn! Het voelt voor mij als een proces van betere en slechtere momenten/periodes waarin ik enorm veel over mezelf leer en heb geleerd. Erover praten helpt mij heel erg! Je mag me altijd een berichtje sturen!

Dankjewel zal ik zeker doen!X 😊👍🏻

Reageer