Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat ook zo

  • 7 February 2024
  • 14 reacties
  • 493 × bekeken

Reputatie 4
Badge +5

hoi, ik heb al sinds 2022 een account op dit forum maar ben pas sinds kort een aantal maanden actief geweest om mensen te leren kennen en misschien '’vrienden'’ te maken. Ik weet uit ervaringen in het verleden dat iedereen die je leert kennen maar tijdelijk contact is en dat je niet teveel moet verwachten van organisaties. In 2022 bijvoorbeeld ging ik met een organisatie mee op een kamp en hoopte ik mensen te leren kennen en na het kamp nog steeds contact mee had, maar tegelijkertijd wist ik dat dat niet realistisch is. Op dat kamp probeerde ik wel contact te zoeken met anderen en zat ik bij verschillende groepjes maar al snel had ik in de gaten dat iedereen eigenlijk al genoeg had aan hun huidige groepje. Pas op de laatste avond kwam er iemand naar mij toe die zei dat diegene mij het hele kamp alleen zag zitten. Na het kamp had ik voor korte tijd nog wel contact met enkele mensen maar dat veranderde.

 

In 2023 leerde ik op werk iemand kennen die later een straat bij mij vandaan bleek te wonen, daarmee had ik voor zover ik weet leuk contact, totdat diegene mij ineens blokkeerde. Ik stuurde toen een sms met de vraag hoe en wat en kwam diegene met een smoes dat ze alle nummers kwijt raakte, terwijl ik geen profielfoto zag en berichten niet verzonden werden. Ze deblokkeerde toen maar ik had al door dat het zover was dat het einde contact ging worden en vanaf een bepaalde punt reageerde diegene niet meer. Ik heb altijd gemerkt dat als ik via wat dan ook nieuwe mensen leerde kennen dat dan na een tijdje diegene het contact verbreekt uit het niets, ik heb me vaak afgevraagd wat ik fout doe of anders zou moeten doen, totdat ik tot de conclusie kwam dat vrienden niet bestaan. In 2017-2019 had ik verschillende haters die bepaalde dingen zeiden, maar haat doet mij niks ik moest er altijd om lachen. Maar kom nu tot de conclusie dat ze op dit punt misschien gelijk zouden kunnen hebben. 

 

Toen ik paar maanden geleden actiever werd bij join us wist ik dat het een nieuwe ervaring zou worden met mensen leren kennen om die vervolgens ook weer te verliezen. Het komt alleen telkens wanneer je het het minst verwacht. Toen ik hier een nieuwe introductie deed begon al zoiets, iemand kwam naar mij toe op discord omdat diegene zichzelf in mijn ervaringen herkend zou hebben. ik ging er heel dom in mee en een tijdje later wilde diegene zelfs een keer bellen om elkaar '’te leren kennen'’. Achteraf had ik het al lang moeten zien aankomen dat het gewoon zo'n zelfde ervaring zou worden als al die anderen maar ben er ingetrapt. Het vermoeden was er wel al vrij lang, maar dat werd later pas bevestigd nadat ik in een groepje werd gezet. Het ding is, je valt overal buiten, en staat er uiteindelijk alleen voor zie ik telkens in als het al te laat is, en dat is ook hier het geval. Diegene heb ik geblokkeerd nadat er blijkbaar ook bepaalde dingen over mij gezegd zijn, dat ik zou spammen of zelfpromotie zou geven, diegene kon geen voorbeeld geven toen ik ernaar vroeg dus zegt voor mij genoeg. Dit betekend wel dat er dus mensen kunnen zijn die dat nu denken en ik sinds die dag niet meer actief ben in de dc server, iets waar ik vaak aan denk wat een hater zei was '’je zult voor altijd alleen zijn'’  hij heeft gelijk gehad. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat ook zo.


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Jammer om te lezen dat je bepaalde dingen zo ervaart en dat het zo’n negatieve invloed heeft op je leven. Ik hoop persoonlijk dat je dit soort negatieve ervaringen ook ergens los kunt laten zodat je kunt kijken naar de toekomst. Als je je zo vast blijft houden aan dingen die in het verleden zijn gezegd, kan dit een negatief effect hebben op nieuwe contacten en dat zou enorm jammer zijn omdat ik wel lees dat je hier behoefte aan hebt.

 

Knap dat je je verhaal deelt en ik hoop dat je iets hebt aan mijn reactie! :D

Reputatie 4
Badge +5

Jammer om te lezen dat je bepaalde dingen zo ervaart en dat het zo’n negatieve invloed heeft op je leven. Ik hoop persoonlijk dat je dit soort negatieve ervaringen ook ergens los kunt laten zodat je kunt kijken naar de toekomst. Als je je zo vast blijft houden aan dingen die in het verleden zijn gezegd, kan dit een negatief effect hebben op nieuwe contacten en dat zou enorm jammer zijn omdat ik wel lees dat je hier behoefte aan hebt.

 

Knap dat je je verhaal deelt en ik hoop dat je iets hebt aan mijn reactie! :D

ja ik probeer het ook wel, maar de dingen herhalen steeds, en dan denk ik '’ik had het moeten weten'’ er zijn ook mensen geweest die zeggen dat ik me meer moet openstellen, maar daarmee is alles begonnen

Reputatie 4
Badge +4

Snap ik ik heb dat zelf ook helaas en ik ben niet echt zo sociaal

Reputatie 2
Badge +3

Ik zag dit vroeger ook zo. Maar als je er zo ingaat creër je ook die uitkomst. In de tussentijd ben ik gaan geloven dat vrienden komen en gaan. Omdat je zelf ook constant veranderd en vrienden veranderden niet altijd mee. En dat is A okay. Maar als je een contact ingaat met heel veel verwachtingen kan je alleen maar teleurgesteld worden. Ga er open in, en verwacht niks en kijk wat groeit. Vriendschap komt uit onverwachte hoeken. Geniet van de contact momentjes die je hebt en wie weet word het iets moois. Maar opgeven dat mag nooit de optie zijn. 
 

ik wens jou heel veel geluk en een dikke knuffel. Want het gevoel wat je hebt is verschrikkelijk eenzaam. Maar ik weet zeker dat er heel veel leuke mensen zijn voor jou!

 

 

Reputatie 4
Badge +5

Snap ik ik heb dat zelf ook helaas en ik ben niet echt zo sociaal

ook slechte ervaringen gehad met mensen die deden alsof ze je wilden leren kennen om dat vervolgens tegen je te gebruiken? sterkte

Reputatie 4
Badge +5

Ik zag dit vroeger ook zo. Maar als je er zo ingaat creër je ook die uitkomst. In de tussentijd ben ik gaan geloven dat vrienden komen en gaan. Omdat je zelf ook constant veranderd en vrienden veranderden niet altijd mee. En dat is A okay. Maar als je een contact ingaat met heel veel verwachtingen kan je alleen maar teleurgesteld worden. Ga er open in, en verwacht niks en kijk wat groeit. Vriendschap komt uit onverwachte hoeken. Geniet van de contact momentjes die je hebt en wie weet word het iets moois. Maar opgeven dat mag nooit de optie zijn. 
 

ik wens jou heel veel geluk en een dikke knuffel. Want het gevoel wat je hebt is verschrikkelijk eenzaam. Maar ik weet zeker dat er heel veel leuke mensen zijn voor jou!

 

 

dat zou misschien deels kunnen, want van dat persoon die naar mij toe kwam verwachtte ik ook niks behalve dat diegene al genoeg had aan iemand anders waar diegene contact mee had op join us, en dat bleek ook te kloppen dus mijn verwachting kwam helaas uit. Maar die ervaringen hebben mij naast het feit dat ik heb gezien dat vrienden niet bestaan, ook geleerd om hoe leuk iemand ook is/kan zijn ik geen moment zal twijfelen om diegene te blokkeren of wat dan ook als ik weet dat diegene hetzelfde is als iedereen in het verleden. Dat persoon is daar een voorbeeld van. Ik weet niet of ik nu nog iets kan op join us, wss niet en loop ik nu vast. 

 

bedankt voor je reactie, jij ook <3 en ja klopt ook wel, of er leuke mensen zijn weet ik dan weer niet

Reputatie 2
Badge +3

Ik ken dat. Veel vriendschappen die kapot gingen en ik niet snapte waarom. Nu ben ik wat gereserveerder maar ik ben nog wel open. Het is moeilijk, en het is zwaar. Maar het is niet onmogelijk.

Misschien is het een idee om voor jezelf te bedenken wat je verwacht van een vriendschap. Hoe je vind dat die eruit moet zien. Soms kan het zo zijn dat omdat je van te voren iets verwacht je dit onbewust gaat creëren. En als je een vriendschap ingaat met het idee dat deze persoon mij gaat kwetsen. Dan is de vriendschap kapot de eerste keer dat dit gebeurd. En het gaat gebeuren, want we zijn allemaal mensen. Soms doen we dingen zonder dat we doorhebben dat we ander kwetsen.

De dingen die je in jouw verhaal opnoemt zijn pijnlijk en zeker het blokkeren. En als dit recentelijk is geweest, geef jezelf dan ook even de tijd. 

Maar geef ook vriendschappen de tijd, mijn mooiste vriendschappen zijn heel langzaam gegroeid. 

En dan durf je het ook uit te spreken als iemand je bijvoorbeeld kwetst.

Je komt er wel, ik heb er het volste vertrouwen in nog een hele dikke knuf, <3

 

Reputatie 4
Badge +4

Snap ik ik heb dat zelf ook helaas en ik ben niet echt zo sociaal

ook slechte ervaringen gehad met mensen die deden alsof ze je wilden leren kennen om dat vervolgens tegen je te gebruiken? sterkte

Yup heb ik ook gehad met diegene die transgender is wilde eerst niet met me dan weer wel en dan weer niet toen weer wel en laatst kreeg ik appje van diegene met de vraag om niet meer te appen 

Reputatie 4
Badge +5

Snap ik ik heb dat zelf ook helaas en ik ben niet echt zo sociaal

ook slechte ervaringen gehad met mensen die deden alsof ze je wilden leren kennen om dat vervolgens tegen je te gebruiken? sterkte

Yup heb ik ook gehad met diegene die transgender is wilde eerst niet met me dan weer wel en dan weer niet toen weer wel en laatst kreeg ik appje van diegene met de vraag om niet meer te appen 

uhhhh dit klinkt nogal vaag, verder heb ik 0 verstand van relatie dingen dus blijf ik zo ver mogelijk vandaan :O

Reputatie 4
Badge +4

Snap ik ik heb dat zelf ook helaas en ik ben niet echt zo sociaal

ook slechte ervaringen gehad met mensen die deden alsof ze je wilden leren kennen om dat vervolgens tegen je te gebruiken? sterkte

Yup heb ik ook gehad met diegene die transgender is wilde eerst niet met me dan weer wel en dan weer niet toen weer wel en laatst kreeg ik appje van diegene met de vraag om niet meer te appen 

uhhhh dit klinkt nogal vaag, verder heb ik 0 verstand van relatie dingen dus blijf ik zo ver mogelijk vandaan :O

Nou ik zal je zeggen tis misschien beter om geen relatie te hebben met iemand die je niet wilt en die niet van je houd of als jij over je gevoelens praat dat diegene je blokkeert uit het niets en sws ik blijf dan wel liever single als het alleen maar gezeik oplevert 

Reputatie 4
Badge +5

Snap ik ik heb dat zelf ook helaas en ik ben niet echt zo sociaal

ook slechte ervaringen gehad met mensen die deden alsof ze je wilden leren kennen om dat vervolgens tegen je te gebruiken? sterkte

Yup heb ik ook gehad met diegene die transgender is wilde eerst niet met me dan weer wel en dan weer niet toen weer wel en laatst kreeg ik appje van diegene met de vraag om niet meer te appen 

uhhhh dit klinkt nogal vaag, verder heb ik 0 verstand van relatie dingen dus blijf ik zo ver mogelijk vandaan :O

Nou ik zal je zeggen tis misschien beter om geen relatie te hebben met iemand die je niet wilt en die niet van je houd of als jij over je gevoelens praat dat diegene je blokkeert uit het niets en sws ik blijf dan wel liever single als het alleen maar gezeik oplevert 

gebruik je join us als dating app?

Reputatie 4
Badge +4

Snap ik ik heb dat zelf ook helaas en ik ben niet echt zo sociaal

ook slechte ervaringen gehad met mensen die deden alsof ze je wilden leren kennen om dat vervolgens tegen je te gebruiken? sterkte

Yup heb ik ook gehad met diegene die transgender is wilde eerst niet met me dan weer wel en dan weer niet toen weer wel en laatst kreeg ik appje van diegene met de vraag om niet meer te appen 

uhhhh dit klinkt nogal vaag, verder heb ik 0 verstand van relatie dingen dus blijf ik zo ver mogelijk vandaan :O

Nou ik zal je zeggen tis misschien beter om geen relatie te hebben met iemand die je niet wilt en die niet van je houd of als jij over je gevoelens praat dat diegene je blokkeert uit het niets en sws ik blijf dan wel liever single als het alleen maar gezeik oplevert 

gebruik je join us als dating app?

Nee dat niet maar diegene werkte bij mij op werk toen het gebeurde

Reputatie 3
Badge +2

Wat jij schrijft herken ik heel erg. Iedere keer dat ik mensen ontmoet en sommige een paar keer per jaar zie maar het blijven kennissen en geen vrienden omdat de interesse er vanuit de andere kant niet is (of iig niet genoeg)
Als je wil mag je me een PB sturen, ik heb zelf verlatingsangst dus zal niet iemand verlaten omdat ik weet hoe dat zelf voelt. (meestal zonder reden zoals jij hier ook schreef)
Ben benieuwd naar je reactie.

Reputatie 4
Badge +5

Wat jij schrijft herken ik heel erg. Iedere keer dat ik mensen ontmoet en sommige een paar keer per jaar zie maar het blijven kennissen en geen vrienden omdat de interesse er vanuit de andere kant niet is (of iig niet genoeg)
Als je wil mag je me een PB sturen, ik heb zelf verlatingsangst dus zal niet iemand verlaten omdat ik weet hoe dat zelf voelt. (meestal zonder reden zoals jij hier ook schreef)
Ben benieuwd naar je reactie.

Hoi Rogier, vervelend dat je ook zulke dingen meemaakt, hopelijk kun je op join us leuke contacten maken die langer duren dan enkele maanden. Heb je ook discord? In de discord server word er vaak een hangout gedaan