Skip to main content

afwijzing door omzichtigbare handicaps

• August 2, 2025
  • 5 reacties
  • 100 × bekeken

Eden
Forum|alt.badge.img+3

Hoi allemaal!! Ik wil gewoon eventjes wat van me afschrijven, namelijk het volgende. Ik heb meerdere onzichtbare handicaps (fybromyalgie, eds, dcd, coeliakie ocd, sociale angstoornis en meer) hierdoor kan ik vele dingen gewoon niet, met dagjes weg zit ik in een rolstoel en ik moet altijd voorbereid opweg, maakt niet uit naar wat en hoelang etc. Hierdoor merk ik ook vaak dat er snel mensen afhaken als ze vrienden willen zijn. Het is al snel een "afknapper". Dit vind ik zo jammer! Ja, we kunnen niet spontaan iets leuks doen, dat kost bij mij gewoon veel planning. Maar daarom ben ik nog steeds mega leuk! Ik ben geen "moeilijke" friend omdat mijn lichaam niet functioneert zoals die hoort te functioneren!! Ik kan er tenslotte niks aan doen🤷🏼‍♂️ ik vind het soms erg lastig dat ik door mn fysieke (en mentale) aandoeningen (die dus niet zichtbaar zijn) gewoon word "afgewezen" als vrienden! Ja dit zit me echt dwars!

5 reacties

𝑩𝒓𝒊𝒕𝒕.𝒐𝒏.𝒕𝒐𝒖𝒓
Forum|alt.badge.img+8

Hoii, Wat heb je in je topic mooi beschreven wat je ervaart. Wel jammer dat je dit zo voelt en ervaart. Zelf vind ik spontaan soms top, niet altijd, want live laugh love autisme haha. Maar ik ben meer van het plannen. Dus mocht je wat willen plannen, mijn deur staat open :)

Eden
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Moderator
  • August 2, 2025

Hoii, Wat heb je in je topic mooi beschreven wat je ervaart. Wel jammer dat je dit zo voelt en ervaart. Zelf vind ik spontaan soms top, niet altijd, want live laugh love autisme haha. Maar ik ben meer van het plannen. Dus mocht je wat willen plannen, mijn deur staat open :)

Is goeddd!! Misschien kunnen we binnekort naar die kristallen winkel! :)

𝑩𝒓𝒊𝒕𝒕.𝒐𝒏.𝒕𝒐𝒖𝒓
Forum|alt.badge.img+8

Is goeddd!! Misschien kunnen we binnekort naar die kristallen winkel! :)

Ik vind het helemaal goed!! :)

Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • August 6, 2025

i feel u, ik kan niet zomaar met mensen afspreken en zelfs als het lukt lijkt het nooit genoeg, iets dat compleet buiten mijn handen valt, het “uit elkaar groeien” lijkt veels te makkelijk te gebeuren, alsof alleen de toeval van ontmoeting een reden was om in dat moment elkaar te spreken. Altijd een gemis ...ㄟ(^◇^)ㄏ

Eden
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Moderator
  • August 6, 2025

i feel u, ik kan niet zomaar met mensen afspreken en zelfs als het lukt lijkt het nooit genoeg, iets dat compleet buiten mijn handen valt, het “uit elkaar groeien” lijkt veels te makkelijk te gebeuren, alsof alleen de toeval van ontmoeting een reden was om in dat moment elkaar te spreken. Altijd een gemis ...ㄟ(^◇^)ㄏ

Precies dat inderdaad!!