Skip to main content
March 2, 2022

Afgekapte gesprekken

• March 2, 2022
  • 14 reacties
  • 770 × bekeken

Oke, misschien een beetje een raar onderwerp maar ik ga het proberen uit te leggen.:sweat_smile:

Ik zie op deze community and andere sites on vrienden te vinden waar ik op zit vaak iets gebeuren. Mensen reageren op je bericht en willen in contact komen met je. Na 1 of 2 gesprekken stoppen mensen ineens met praten en tonen ze geen interesse meer. Alsof ze niet echt opzoek zijn naar vriendschap ofzo.

Dit gebeurd dus heel vaak bij mij en daar baal ik best wel van. Ik ben namelijk wel opzoek naar echte vriendschap. En dan denk je iemand og meerdere mensen gevonden te hebben die dat ook zijn, blijkt dat helemaal niet zo.

Herkennen mensen dit en/of zijn er mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt? 

En voor wie wil, ik ben nog altijd opzoek naar vriendschap met meiden rond mijn leeftijd (ik ben 21). Dus stuur mij gerust een prive bericht of reageer hieronder

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

14 reacties

Denise27
Hero
August 23, 2022

Even een vraag een jullie: Hoe zouden we dit kunnen verbeteren op de community?

Ik weet niet hoe je dit kan voorkomen. Ik denk dat het vooral aan de mensen zelf ligt. Misschien wel een soort report systeem dat als iemand dit vaker doet dat er dan even gekeken word naar de intenties? Het is lastig te beoordelen. Vertificatie op een bepaalde manier zou misschien ook iets kunnen helpen?

Ik ben gewoon hardop aan het denken, want ik heb hier zelf ook wel last van (dat mensen niet reageren en dan wel continu dingen plaatsen dat ze iets zoeken zegmaar)

🦷
R.P.
Supercharger
August 24, 2022

Net als bij de rest is dit heel herkenbaar voor mij. Ik heb al vele sites en apps geprobeerd om contact te zoeken maar als je een berichtje stuurt krijg je bijna nooit een reactie terug. Ik denk dat het voorral het probleem is dat veel mensen die de website/app niet meer gebruiken hun account niet verwijderen waardoor het account blijft voorkomen in de zoekacties, ondanks dat deze persoon de berichten toch niet meer leest. Mij lijkt een van de oplossingen om te kijken hoe vaak iemand ingelogd heeft op de website en als ze een maand niet hebben ingelogd het account te verwijderen dan komt dit ook niet meer voor in zoekacties. Mischien is het ook een idee dat je zou kunnen zien hoe lang geleden iemand online is geweest zodat je weet of je nog een reactie kan verwachten?

Ik snap het ook dat sommige mensen eenzaam zijn omdat ze erg introvert zijn en het moeilijk vinden om een gesprek te beginnen of aan de gang te houden. Mischien is het een idee om bij de prive berichten sectie er standaard woorden en zinnen bij te zetten zodat als je niet weet wat je moet zeggen je er geholpen wordt? 

Ik heb de Joinus website een week geleden gevonden en ben er tot nu toe heel erg tevreden over. De community is erg actief en er zijn veel mensen van rond mijn leeftijd. Ook kan ik er mijn verhaal kwijt wat ik soms echt nodig heb. 

Roman

August 24, 2022

Wat ik ook gewoon denk en vind is dat het soms onvermijdelijk is dat gesprekken online stoppen. Als ik vanuit mezelf praat is het op een bepaald punt wel belangrijk om reallife samen te komen. En op die manier elkaar en jezelf ook beter te leren kennen in wat je zoekt. Of hoe het op dat moment gaat. 

Het is ook een leerpunt door eigen reacties te zien als iets dat vanuit jezelf komt. En niet zozeer dat je het doet voor een ander. Om iets te 'krijgen'. Natuurlijk is het leuk om uit een online platform een fijn contact te krijgen, maar misschien niet altijd even realistisch. 

Het vooral niet zozeer zien dat jij het probleem bent waarom een ander niet meer reageert. En denk dat we allemaal in het verleden bepaalde ervaringen ook hebben opgedaan waardoor contacten spannend kunnen zijn. In hoeverre wil je iemand dichter bij laten komen. Ook op dat vlak is het lastig om met iedereen op één lijn te zitten. 

Maar wel een mooi onderwerp dat het wordt besproken en dat er aandacht voor is. 

August 25, 2022

Uiteindelijk is de realiteit dat dit gewoon iets is waar je als (volwassen) persoon mee moet leren omgaan. Ook al is dat makkelijker dan gezegd en herken ik de frustratie. heb ook wel eens aan de andere kant gestaan. Dat ik van mijn baas contact met een zakelijk iemand moest afkappen die ons bleef bestoken. Ik weet hoe vervelend negeren is dus dacht beleefd een afzeg/afkap-mail gemaakt te hebben, maar helaas had ik dat onbewust blijkbaar niet goed geformuleerd… waardoor mijn baas en ik een hele nare verontwaardigde reactie terug ontvingen. Dus kwamen mijn baas/collegas weer bij mij terug hierover. Ik heb mij daar best lang vervelend om gevoeld, want wilde het juist goed doen op het werk en nu leek t ineens dat t allemaal mijn fout was. Dat heeft mij wel doen begrijpen dat zulke situaties gewoon voorkomen prive en ook zakelijk… uiteindelijk moet je in privesituaties allebei plezier of voldoening uit contact halen … in zakelijke situaties moet je eigenlijk iets aan elkaar hebben… als dat niet zo is zal 1 van de 2 zich vroeg of laat terugtrekken. en dan heb ik het nog niet gehad over mijn ervaringen mbt het negeren nav sollicitaties of pogingen voor een afspraakje met een knappe meid -.-

kortom: wen er maar aan (hoe hard dit ook klinkt)