Skip to main content

advies nodig

• May 15, 2026
  • 6 reacties
  • 118 × bekeken

Sterre.
Forum|alt.badge.img+1

Hi, ik zit nu all een tijdje op havo maar er is een issue. Ik ben intens allergisch voor parfum. Mensen in mijn klas vinden dit grappig en sprayen express parfum op mij. Ik ben meerdere keren flauwgevalen maar niemand doet er iets aan. Ook heb ik meerdere leren gehoord terwijl ze dit doen hopeless valt er iemand dood.  Ik ben er zat van en zit echt tegen op om naar school te gaan. 

6 reacties

FurryGamerzz.paprika
Forum|alt.badge.img+5

Heb je dit al bij de docent aangegeven? 

Sterre.
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Socializer
  • May 15, 2026

Ja meerdere keren er word telkens een gesprek gevoerd en dan komt het toch weer terug

Cookie monster
Forum|alt.badge.img+3

Dit is echt wel ernstig en triest dat mensen zo zijn. Heb je iets van een zorgcoördinator, decaan, vertrouwingspersoon, leerlingencoache of teamleider op school? Ik zou even op de website van je school kijken of je contactgegevens kan vinden. Misschien zelf de detectie mailen ofzo.

Ik zou een formeel mailtje sturen waarin je heel duidelijk zegt dat dit meerdere keren is gebeurd. En dat er meerdere gesprekken zijn geweest en niks verandert. En dat dit een medisch issue is en je een paar keer bent flauwgevallen. En dat je op deze manier naar school gaan onveilig is. En school direct actie moet.

Als je wilt kan ik je helpen met de juiste persoon zoeken en een mailtje schrijven. Of misschien kunnen je ouders helpen. Ik ben niet echt actief op deze maar ik zal proberen om aankomende paar dagen soms in te loggen.

Sterre.
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Socializer
  • May 16, 2026

Ik heb inderdaad een zorgcoördinator. Heb meerdere keren met haar bespoken is niks van gekomen. Ik vind vooral kut dat iedereen doet net also het niet belangerijk is en dat ik het probleem ben

Cookie monster
Forum|alt.badge.img+3

Kan je iets van detectie of schoolleiding mailen? En dan een klacht indienen van de docenten die je niet helpen. 

Ik weet niet zo goed met wie je in contact moet komen om dit op te kunnen lossen.

Kunnen je ouders niet helpen? Meestal nemen scholen ouders wel meer serieus.

Forum|alt.badge.img+2

Heyhoi,

Dit lijkt me echt niet fijn, zeker omdat je allergisch bent en het al meerdere keren hebt aangekaart. Telkens opnieuw moeten praten terwijl er niets verandert, voelt echt als een vicieuze cirkel.

Waarschijnlijk nemen je klasgenoten het niet serieus omdat ze het probleem minimaliseren en niet beseffen hoe ernstig het eigenlijk is. Flauwvallen is helemaal niet iets kleins.

En dingen roepen zoals “hopelijk valt er iemand dood” is gewoon respectloos. Jij verdient beter dan dat.

Ik zou persoonlijk opnieuw gaan praten, want stilzitten gaat niets veranderen. Als de school niets doet, kan je misschien samen met je ouders verdere stappen zetten. Ze moeten jouw situatie serieus nemen, want jij hebt evenveel recht op leerkansen als andere leerlingen.

Groetjes,
Mathias