YiView 23

  • 18 November 2021
  • 13 reacties
  • 198 × bekeken

Reputatie 5
Badge +4

YiView is een combinatie van het Chinese woord ‘Yi’ wat ‘eerlijk’ betekent, en het Engelse woord ‘View’ wat ‘zicht’ betekent, samen: ‘eerlijk zicht’. Want als redacteur wil ik de lezer een eerlijk beeld geven van hetgeen waarover ik schrijft :smiley: .  

Studie

Ik ben een 23-jarige hbo ICT student aan de Hogeschool Utrecht. Het fijne vind ik dat ik ontzettend veel vrijheid krijg en nu al ervaring op mag doen bij een groot bedrijf als AFAS.

Join Us loopbaan

Ik ben al een tijdje bij Join Us en als ik kijk naar mijn eerste intake gesprek gaat dit terug naar april 2020. Mijn eerste ervaring was Stay Connected (de voorloper van Join Us online). Ik had het er zo erg naar mijn zin dat ik erna ook nog met een Join Us online groep heb meegedaan. Toen dat ook ten einde liep had ik besloten om mij in te zetten als moderator van het forum ‘eenzamejongeren.com’. Daarnaast begeleide ik ook een online groep als ervaringsvrijwilliger. Het voelde goed om andere jongeren te helpen met de dingen waar ik soms ook nog weleens tegenaan loop. Daarnaast ontwikkelde ik vaardigheden (zoals inlevingsvermogen en schrijfvaardigheid) die ik nu ook weer in kan zetten als content creator op dit nieuwe platform.

Thuis en thuis thuis

Doordeweeks ben ik in Amersfoort te vinden en in de weekenden ga ik vaak naar mijn thuis thuis in Friesland. In Amersfoort woon ik met een aantal huisgenoten waar ik zo nu en dan een gezellig praatje mee maak maar ieder heeft toch wel zijn eigen leventje. Ik vind het stadse gevoel van Amersfoort wel leuk omdat ik als kind echt in een dorp ben opgegroeid. Wel merk ik dat ik geluk heb met mijn kamer want ik zit op zo’n spot waar je alle voordelen van een stad hebt en toch geen last hebt van lawaai of hangjongeren.

Huisdieren

Ik ben huisdiervrij maar hou toch echt wel van dieren. Zo ben ik opgegroeid met een eigenwijze maar lieve Franse Basset en later heb ik nog mogen genieten van een energieke Labrador. De reden waarom ik nu geen huisdieren heb is omdat ik simpelweg niet de tijd en ruimte heb om ze goed te kunnen verzorgen.

Social Media

YouTube is mijn favoriete kanaal waarop ik kijk naar covers (meestal akoestisch), Carpool Karaoke, Tech video's, filmreviews, danschoreografieën van popmuziek (sinds ik als tiener de films Step Up heb gezien – en ja soms doe ik ook wel een poging). Verder ben ik heel nieuwsgierig en ben ik voor mijn brandende vragen vaak op Quora te vinden.

Hobby’s

Naast mijn studie (en social media gebruik) ben ik graag creatief bezig. Ik doe aan luchtvideografie met mijn drone, speel piano en componeer zelf muziek, schrijf een beetje als hobby (een droom is om later nog een boek uit te brengen). En daarnaast ook de wat normalere dingen als lezen, films en muziek waarbij ik een te brede smaak heb om alle genres te benoemen. Daarom benoem ik maar van alles mijn laatste (goede) ervaring.

  • Laatste gelezen: The perks of being a wallflower (Stephen Chbosky);
  • laatst gezien: Coda (Sian Heder);
  • laatst beluisterd: Amsterdam (Flemming).

Lievelingseten

Ik ben een echte alleseter maar voor vis kun je mij altijd wakker maken. Ben gek op zalm, haring, scholfilet, mosselen, noem maar op. Als je mij laat kiezen is het 9/10 wok of sushibar :yum:.

Ziezo, nu kennen jullie ook een beetje de persoon achter de stukjes die jullie tegenkomen waar mijn naam bij staat. Stel gerust vragen en aarzel niet om me een privé berichtje te sturen! Ik wordt blij van helpen en ben altijd in voor leuk chatcontact :smiley:   

 

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hii, Yi. Leuk dat je je voorstelt!

Welkom! 

Coole nickname!  Eentje met een mooie doordachte betekenis! 👌

Waar zou je in de toekomst nog een boek over willen schrijven? Heb je al vele ideeën of juist nog niet? 

Reputatie 6
Badge +9

Leuk om te lezen, YiView :)

Reputatie 5
Badge +4

Welkom! 

Coole nickname!  Eentje met een mooie doordachte betekenis! 👌

Waar zou je in de toekomst nog een boek over willen schrijven? Heb je al vele ideeën of juist nog niet? 

Thanks Rochella! Ik weet nog niet wat voor soort boek het wordt. Wel heb ik hier en daar alvast wat ideetjes op papier gezet. O.a. een fantasieverhaal in de stijl van lord of the Rings, een modern verhaal over de struggles van een tiener, een mysterie verhaal met een spannende toon. Op de een of andere manier schieten er steeds weer nieuwe ideeën mijn hoofd binnen :)

Reputatie 6
Badge +12

Hi Yiview ja leuk dat je je voorsteld.

En een goeie avatar!

Reputatie 3
Badge +1

Wat een leuke en goed doordachte nickname zeg! 

En leuke hobby's! Wat is het leukste lied of melodietje dat je op de piano kunt spelen? 

 

Reputatie 5
Badge +4

Wat een leuke en goed doordachte nickname zeg! 

En leuke hobby's! Wat is het leukste lied of melodietje dat je op de piano kunt spelen? 

 

Dankjewel Emma! Wat ik het leukste liedje vind is de Super Mario Bros theme song :grinning:

Soms speel ik die tune op station piano’s en dan krijg ik altijd super leuke reacties! Ik ben momenteel mijn repertoire aan het uitbreiden met Pirates of the Caribbean en Star Wars!  

Reputatie 3
Badge +1

Wat een leuke en goed doordachte nickname zeg! 

En leuke hobby's! Wat is het leukste lied of melodietje dat je op de piano kunt spelen? 

 

Dankjewel Emma! Wat ik het leukste liedje vind is de Super Mario Bros theme song :grinning:

Soms speel ik die tune op station piano’s en dan krijg ik altijd super leuke reacties! Ik ben momenteel mijn repertoire aan het uitbreiden met Pirates of the Caribbean en Star Wars!  

de Super Mario Bros theme song is inderdaad een erg leuk liedje! Leuk dat je dat op stations speelt! Ik denk dat je doormiddel van het spelen van dat liedje een hele hoop mensen hun dag kan maken :)

Oh wat leuk zeg! Pirates of the Caribbean heeft ook een erg leuke theme song! 

Misschien een rare vraag, maar waarom ben je eigenlijk voor een piano gegaan als instrument? En niet voor bijvoorbeeld een gitaar? Of een viool etc? 

Reputatie 5
Badge +4

de Super Mario Bros theme song is inderdaad een erg leuk liedje! Leuk dat je dat op stations speelt! Ik denk dat je doormiddel van het spelen van dat liedje een hele hoop mensen hun dag kan maken :)

Oh wat leuk zeg! Pirates of the Caribbean heeft ook een erg leuke theme song! 

Misschien een rare vraag, maar waarom ben je eigenlijk voor een piano gegaan als instrument? En niet voor bijvoorbeeld een gitaar? Of een viool etc? 

Eigenlijk was het niet mijn eigen keuze maar kozen mijn ouders voor mij :p. Ik was 8 toen ik mijn eerste les kreeg en ik heb het nooit jammer gevonden dat het niet een ander instrument is geweest. Het fijne is dat je met piano zowel in een band kunt spelen en als solo artiest (ideaal als je soms ook even op stations wilt spelen :)). Ook vind ik de tonen mooi vol klinken en kun je lekker creatief zijn met toetsencombinaties. 

Heb je zelf ook interesse in het bespelen van een instrument?    

 

Reputatie 3
Badge +1

de Super Mario Bros theme song is inderdaad een erg leuk liedje! Leuk dat je dat op stations speelt! Ik denk dat je doormiddel van het spelen van dat liedje een hele hoop mensen hun dag kan maken :)

Oh wat leuk zeg! Pirates of the Caribbean heeft ook een erg leuke theme song! 

Misschien een rare vraag, maar waarom ben je eigenlijk voor een piano gegaan als instrument? En niet voor bijvoorbeeld een gitaar? Of een viool etc? 

Eigenlijk was het niet mijn eigen keuze maar kozen mijn ouders voor mij :p. Ik was 8 toen ik mijn eerste les kreeg en ik heb het nooit jammer gevonden dat het niet een ander instrument is geweest. Het fijne is dat je met piano zowel in een band kunt spelen en als solo artiest (ideaal als je soms ook even op stations wilt spelen :)). Ook vind ik de tonen mooi vol klinken en kun je lekker creatief zijn met toetsencombinaties. 

Heb je zelf ook interesse in het bespelen van een instrument?    

 

Ah, dat kan natuurlijk ook!

Een piano is op zich ook wel een mooi instrument om te kunnen bespelen. 

Ik heb vroeger een korte tijd gitaarles gehad. Ik kon toen ook een klein liedje op mijn gitaar spelen, maar helaas lukt mij dat nu niet meer. Het lijkt mij ergens wel leuk om een gitaar of piano te kunnen bespelen, maar ik heb op dit moment simpelweg niet de tijd om het te leren.. (Ivm mijn huidige studie)

Reputatie 3
Badge +3

Hallo, Yiview.

ik zie dat je als hobby hebt zelf componeren, heb je bepaalde zelf geschreven nummers online staan?

Reputatie 5
Badge +4

Ah, dat kan natuurlijk ook!

Een piano is op zich ook wel een mooi instrument om te kunnen bespelen. 

Ik heb vroeger een korte tijd gitaarles gehad. Ik kon toen ook een klein liedje op mijn gitaar spelen, maar helaas lukt mij dat nu niet meer. Het lijkt mij ergens wel leuk om een gitaar of piano te kunnen bespelen, maar ik heb op dit moment simpelweg niet de tijd om het te leren.. (Ivm mijn huidige studie)

Gitaar is ook een prachtig instrument om te kunnen bespelen. Jammer dat het is weggezakt :confused: . Begrijp dat studie ook veel tijd in beslag neemt. Heb ongeveer hetzelfde. Toch vind ik het altijd wel relaxed als ik tussen het studeren ook eventjes mijn vingers kan strekken en mijn hoofd rust kan geven. Muziek maken werkt bij mij als een reset knop om daarna weer verder te gaan met waar ik mee bezig was.

Reputatie 5
Badge +4

Hallo, Yiview.

ik zie dat je als hobby hebt zelf componeren, heb je bepaalde zelf geschreven nummers online staan?

Ha Martijn,

Momenteel heb ik nog geen zelfgeschreven nummers online staan maar denk er wel over na om binnenkort iets te publiceren :) 

Reageer