Melissa 22 omgeving Groningen & Arnhem

  • 16 November 2021
  • 12 reacties
  • 416 × bekeken

Reputatie 6
Badge +9

hoihoi iedereen! :)

 

Ik ben Melissa, 21 jaar (bijna 22 🙈), doordeweeks woon ik in Groningen, in het weekend ben ik vaak bij mijn ouders of vriend te vinden in de omgeving van Arnhem. Aangezien ik niet zo heel goed ben in iets over mijzelf te vertellen heb ik een aantal vragen gekozen uit het aller eerste berichtje in deze thread.

 

Hoe ben je bij deze community terecht gekomen?

Het is inmiddels al wel weer een tijdje geleden, maar het begon bij google (natuurlijk haha), ik was op zoek naar iets wat mij zou kunnen helpen bij mijn eenzaamheid, en ben zo bij Join Us terecht gekomen. In september ben ik ook begonnen met een online groep, en heb het daar reuze naar mijn zin! Het is nog steeds allemaal wel een beetje spannend, maar ik ben zeer blij dat ik mij heb aangemeld. Via die groep ben ik ook hier op dit forum terecht gekomen :)

 

Woon je thuis, op jezelf of met huisgenoten?

Sinds het begin van mijn studie ben ik naar Groningen verhuisd, eerst een jaartje in een studentenhuis met nog 2 anderen huisgenoten. Gelukkig heb ik nu sinds 2 jaar ongeveer mijn eigen studie en woon ik op mijzelf :). Het is best eenzaam zo'n studio, vooral met deze hele situatie die maar door blijft gaan, maar ik zou echt niet meer anders willen. In de weekenden ga ik nog wel vaak terug naar thuisthuis, voornamelijk om mijn vriend nog te kunnen zien haha.

 

Ga je naar school, volg je een opleiding, doe je (vrijwilligers)werk?

Ik studeer farmacie aan de rijksuniversiteit Groningen, zit nu in de afrondende fase van mijn bachelor en hoop dat ik het voor elkaar ga krijgen om de bachelor dit studiejaar ook echt af te ronden. Weet nog niet helemaal zeker wat ik hierna ga doen, maar waarschijnlijk ga ik verder met de master farmacie. Door mijn studie heb ik niet heel veel tijd meer over en heb dus ook geen bijbaantje, helaas.

 

Heb je huisdieren? Hondenmens of hou je meer van katten?

Ik heb zelf een hamster, mijn ouders hebben een hond (een mix tussen border collie en boerenfox). Ik ben echt gek op dieren, en heb dus ook geen specifieke voor honden danwel katten. Ik zou later ook heel graag zo veel mogelijk diertjes hebben ♥

 

Wat is je favoriete gerecht, drankje en snack?

Ik heb eigenlijk niet echt een favoriet gerecht, ik vind eigenlijk alles wel lekker en vind het ook altijd leuk en interressant om nieuwe dingen uit te proberen. Vind het ook altijd erg leuk om nieuwe gerechten uit te proberen, of uitgebreid te koken (voor anderen). Thee is denk ik toch wel my favorite, en dan het liefst thee met fruit, of van die winter thee van de pickwick (caramelised pear bijvoorbeeld).

 

Doe je aan sport of liefhebber van sportprogramma's?

Ik ben denk ik nu inmiddels sinds een half jaartje ongeveer begonnen met zwemmen, 1x in de week dus niet heel fanatiek. Ik merkte dat ik toch wel graag iets wou gaan doen aan sport, heb hardlopen geprobeerd maar dat vonden mijn gewrichten niet zo prettig dus toen maar begonnen met zwemmen. Vind dat altijd nog erg leuk en fijn om te doen! Ik heb vroeger ook nog aan paardrijden en voetballen gedaan, maar daar mee gestopt toen ik naar Groningen ben verhuisd.

 

Jouw boeken/film/serie/muziek-smaak?

Op dit moment ben ik bezig met de boeken van Karin Slaughter, wel de vertalingen. Vind dit erg leuke boeken en kan mezelf hier helemaal in verliezen. Ik kijk niet zo heel veel films en hier ook niet echt een duidelijke smaak of favoriet in, behalve horror/thrillers, dat zijn films die ik vermijd en waar ik ook niet zo goed tegen kan :/. Ik heb een hoop hele leuke series die ik heb gezien, of nog mee bezig ben, zoals Lucifer, sex education, station 19, Grey's anatomy, the good doctor, new girl, MacGyver (de nieuwe serie, dus die in 2016 is begonnen), en zo kan ik er nog wel een hele hoop opnoemen maar hou het voorlopig wel even hierbij haha. Kwa muziek luister ik voornamlijk gewoon top40 muziek. Vind de muziek van Ed Sheeran en Lukas Graham wel heel goed, en ga in de zomer naar een concert van Coldplay waar ik ook erg naar uit kijk!

 

Andere hobbies?

Aangezien ik een groot deel van mijn tijd kwijt ben aan studeren, heb ik niet heel veel tijd voor hobbies, maar… Ik vind het leuk om nieuwe gerechten te proberen, danwel om te koken danwel om lekkere dingen te bakken. Ik heb bijna de hele dag muziek op de achtergrond aanstaan. Savonds vind ik het erg fijn om lekker op te bank te zitten/liggen/hangen (in de winter ook met een dekentje), met thee en een goede serie. Heel af en toe speel ik ook wel wat spelletjes, niet heel veel hoor eigenlijk alleen gtaV en animal crossing voor nu. Als ik na het studeren nog veel energie/concentratievermogen over heb vind ik het ook leuk om wat te doen met diamond painting.

 

Hopelijk heeft iederen hier een fijne avond! Ik sta altijd open voor berichtjes en hopelijk ontmoet ik leuke mensen hier :)

Groetjes! 🤗


12 reacties

Reputatie 6
Badge +11

Van harte welkom :) Leuk gedaan met die vragen,

Speel je ook wel eens online in games ? 

Reputatie 6
Badge +9

Hey Melissa, leuk dat je je hebt aangemeld, welkom! Dat eerste bericht is van mij, maar ik heb m zelf niet eens ingevuld zie ik  :sweat_smile:

Welkom Melissa!

Je studeert wel een heel eind van '’thuis'’ zeg! Vond je het niet eng om zo'n grote stap te maken? Ik vind dat echt heel knap van je dat je dat durft! Ben zelf wat dat betreft toch wel een bange poepert haha. 

Reputatie 6
Badge +9

Van harte welkom :) Leuk gedaan met die vragen,

Speel je ook wel eens online in games ? 

Dankjewel! : )

GtaV speel ik eigenlijk alleen maar in die online wereld iets haha, animal crossing geen idee hoe ik dat online zou moeten spelen om eerlijk te zijn. Maar dat zijn eigenlijk de 2 games die ik nu een soort van regelmatig speel, dus niet echt online.

Speel jij wel veel online games?

Reputatie 6
Badge +9

Welkom Melissa!

Je studeert wel een heel eind van '’thuis'’ zeg! Vond je het niet eng om zo'n grote stap te maken? Ik vind dat echt heel knap van je dat je dat durft! Ben zelf wat dat betreft toch wel een bange poepert haha. 

 

Dankjewel! :)

 

Ik had zelf niet zo heel veel moeite om helemaal naar Groningen te gaan, was er echt aan toe ook om uit huis te gaan hoor haha. Farmacie wordt kwa bachelor ook alleen in Utrecht en Groningen gegeven, dus het was hoe dan ook wel een eindje van thuisthuis, maar Groningen sprak me meer aan so here we are :)

Het was inderdaad wel een grote stap, en vond het op het begin ook wel een beetje spannend maar ben wel echt blij dat ik gewoon gegaan ben, heb het erg naar mijn zin hier in het hoge noorden😂

Reputatie 6
Badge +11

Van harte welkom :) Leuk gedaan met die vragen,

Speel je ook wel eens online in games ? 

Dankjewel! : )

GtaV speel ik eigenlijk alleen maar in die online wereld iets haha, animal crossing geen idee hoe ik dat online zou moeten spelen om eerlijk te zijn. Maar dat zijn eigenlijk de 2 games die ik nu een soort van regelmatig speel, dus niet echt online.

Speel jij wel veel online games?

Meestal als ik Game is het GTA  online, Alleen de laatste tijd vrij weinig  omdat ik weinig mensen heb online mee te game 

Reputatie 3
Badge +3

Welkom Melissa.

je zegt dat je bijna de gehele dag muziek op de achtergrond hebt.
Welke muziek is dat zoal? bepaalde bands of genres die je frequent luisterst?

Reputatie 6
Badge +9

Van harte welkom :) Leuk gedaan met die vragen,

Speel je ook wel eens online in games ? 

Dankjewel! : )

GtaV speel ik eigenlijk alleen maar in die online wereld iets haha, animal crossing geen idee hoe ik dat online zou moeten spelen om eerlijk te zijn. Maar dat zijn eigenlijk de 2 games die ik nu een soort van regelmatig speel, dus niet echt online.

Speel jij wel veel online games?

Meestal als ik Game is het GTA  online, Alleen de laatste tijd vrij weinig  omdat ik weinig mensen heb online mee te game 

Wel leuk dat we dan toevallig precies hetzelfde spelletje spelen ondanks dat we beiden niet zo'n uitgebreide lijst hebben haha! Misschien wel leuk om een keertje samen te doen? Ben niet echt een geweldige speler hoor, maar is denk ik wel gezellig : )

Reputatie 6
Badge +9

Welkom Melissa.

je zegt dat je bijna de gehele dag muziek op de achtergrond hebt.
Welke muziek is dat zoal? bepaalde bands of genres die je frequent luisterst?

 

Ik luister voornamelijk naar muziek wat veel op de radio gedraaid wordt / top 40 muziek. In mij spotify lijsten komt muziek van Lukas Graham wel zeer vaak langs haha! Ed Sheeran vind ik ook leuk, Coldplay ook, bepaalde nummers van Marsmello. Vind zelf ook vooral muziek met een verhaal mooi

Heb jij een favoriet genre/bang/artiest waar je veel naar luistert? of een beetje van alles wat?

Reputatie 3
Badge +3

Welkom Melissa.

je zegt dat je bijna de gehele dag muziek op de achtergrond hebt.
Welke muziek is dat zoal? bepaalde bands of genres die je frequent luisterst?

 

Ik luister voornamelijk naar muziek wat veel op de radio gedraaid wordt / top 40 muziek. In mij spotify lijsten komt muziek van Lukas Graham wel zeer vaak langs haha! Ed Sheeran vind ik ook leuk, Coldplay ook, bepaalde nummers van Marsmello. Vind zelf ook vooral muziek met een verhaal mooi

Heb jij een favoriet genre/bang/artiest waar je veel naar luistert? of een beetje van alles wat?

Niet van alles wat bv nooit country muziek maar wel meerdere genres. Een album van Korn luister ik vaak op te conentreren of wat instrumentale klassieke muziek.
Een van mijn lievelings albums zijn Corpe mente van Igorrr en The disfigurement of existence van Signs of the swarm.

Reputatie 6
Badge +9

Niet van alles wat bv nooit country muziek maar wel meerdere genres. Een album van Korn luister ik vaak op te conentreren of wat instrumentale klassieke muziek.
Een van mijn lievelings albums zijn Corpe mente van Igorrr en The disfigurement of existence van Signs of the swarm.

Om eerlijk te zijn, heb ik daar nog nooit van gehoord haha, maar zal het vandaag wel eens even gaan beluisteren! :)

 

Hi Melissa

Reageer