Lisa 24 Omgeving Nijverdal

  • 28 April 2022
  • 13 reacties
  • 350 × bekeken

Reputatie 3
Badge +4

Hey, ik zou me ook even voorstellen!

Ik ben Lisa, 24 jaar en woon in Nijverdal.

Ik ben een enorme dierenvriend en heb zelf 4 ratjes.

Ik hou enorm van naar concerten gaan maar dat is soms wel lastig vanwege de vele mensen en harde geluiden.

Ik heb autisme en dat maakt dat ik snel overprikkeld ben.

Ik zat tot vorig jaar ook bij een fysieke join us groep maar ben helaas gestopt vanwege de vele prikkels waar ik lang last van had . het was wel altijd erg leuk!

Ook zou ik wel graag wat contacten willen opbouwen  aangezien ik op mezelf woon sinds 2 jaar maar me wel vaak eenzaam voel.

 

als jullie nog vragen hebben stel ze gerust :)

 

Liefs Lisa

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +11

Hey Lisa :) 

 

welkom :) wat zijn je hobby’s ? 

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @XxLiesjuh / Lisa,

Mijn naam is Michael. En ik ben zelf ook iemand met een Autisme Spectrum Stoornis. Ik herken erg wat je zegt. Het kan leuk zijn om met meerdere mensen bij elkaar te komen. En een event of iets dergelijks bij te wonen. Alleen die heftigheid van prikkels zorgt soms voor error en dat je snel moe kunt raken (energie vloeit weg) veel komt bewust binnen. 

Mooie foto trouwens van 1 van je ratjes die je elders hebt gepost. Maak je vaker foto's? En zo ja, waar dan meestal van? 

Ook vind ik het tof om te horen hoe je kijkt naar #eenzaam zijn #eenzaamheid ? Hoe uit zich dat dan? En is er ook nog een combinatie met de diagnose die kan bepalen de mate van eenzaam zijn of je dat voelen (anders). 

Met dit laatste ben ik ook wel bezig. Die eenzaamheid. Wat maakt het dat ik zelf soms ook een label plak van ik voel me toch wel eenzaam én waardoor wordt dat veroorzaakt. 

Mogelijk dat je bij een online groep zou kunnen aansluiten. Dat is nieuw! Mochten de fysieke bijeenkomsten teveel, en te druk zijn. Dat zijn soortgelijke groepen. Alleen dan online. Misschien zijn daar nog mogelijkheden voor. Minder inspannend!

Je bent je bewust van veel dingen. En je bent uitdagingen aangegaan. En nog steeds. Dus daar mag je jezelf wel voor complimenteren 🙏

Groetjes,

Michael. 

Badge

Hey Lisa! 

Welkom! Ik zag een fotootje van je ratje, echt super lief!

Wat voor muziek luister je graag?

Reputatie 3
Badge +4

Hey Lisa! 

Welkom! Ik zag een fotootje van je ratje, echt super lief!

Wat voor muziek luister je graag?

heyy dankje!

 

ik luister vooral veel top 40 muziek. ben groot fan van Shawn Mendes en Ed Sheeran, ga ook naar beide concerten. ( dit jaar Ed Sheeran en volgend jaar Shawn mendes.) maar ook nederlandse muziek vind ik erg leuk. zoals snelle en suzan & freek.

Reputatie 3
Badge +4

Hoi @XxLiesjuh / Lisa,

Mijn naam is Michael. En ik ben zelf ook iemand met een Autisme Spectrum Stoornis. Ik herken erg wat je zegt. Het kan leuk zijn om met meerdere mensen bij elkaar te komen. En een event of iets dergelijks bij te wonen. Alleen die heftigheid van prikkels zorgt soms voor error en dat je snel moe kunt raken (energie vloeit weg) veel komt bewust binnen. 

Mooie foto trouwens van 1 van je ratjes die je elders hebt gepost. Maak je vaker foto's? En zo ja, waar dan meestal van? 

Ook vind ik het tof om te horen hoe je kijkt naar #eenzaam zijn #eenzaamheid ? Hoe uit zich dat dan? En is er ook nog een combinatie met de diagnose die kan bepalen de mate van eenzaam zijn of je dat voelen (anders). 

Met dit laatste ben ik ook wel bezig. Die eenzaamheid. Wat maakt het dat ik zelf soms ook een label plak van ik voel me toch wel eenzaam én waardoor wordt dat veroorzaakt. 

Mogelijk dat je bij een online groep zou kunnen aansluiten. Dat is nieuw! Mochten de fysieke bijeenkomsten teveel, en te druk zijn. Dat zijn soortgelijke groepen. Alleen dan online. Misschien zijn daar nog mogelijkheden voor. Minder inspannend!

Je bent je bewust van veel dingen. En je bent uitdagingen aangegaan. En nog steeds. Dus daar mag je jezelf wel voor complimenteren 🙏

Groetjes,

Michael. 

Hoii, ja idd dat ervaar ik ook zo.

 

Thxx ik maak eigenlijk alleen fotos van mijn eigen of oppas dieren.

mijn eenzaamheid uit zich in dat ik eigenlik wel iets wil doen maar het qua energie niet kan en dus eigenlijk vaak alleen thuis zit. en daar kan ik best verdrietig van worden.

ja online groep heb ik wel eens aan gedacht maar die stap is nog eventjes te groot.

 heel erg bedankt voor het compliment! :)

Reputatie 3
Badge +4

Hey Lisa :) 

 

welkom :) wat zijn je hobby’s ? 

heeyy ,

dankjewel  :)

 

Mijn hobby's zijn wandelen, met dieren knuffelen bijv. films/series kijken, muziek luisteren, spelletjes spelen, zowel op de switch als bord/kaart spellen

en vast nog wel meer maar daar kom ik zo even niet op hahaha

 

Reputatie 1
Badge

Heee Lies ik ben ook net nieuw maar erg herkenbaar allemaal, vooral dat snel overprikkeld zijn! Leuk dat je hobbies hebt waarin je lekker kan ontprikkelen ook lees ik hierboven. Ben er ook net zelf achter dat ik het heb sinds een paar jaar en was wel een openbaring.

Leuke hobbies ook! Zelf wandel en game ik ook, en hou ik ook erg van dieren haha. Heb ook even op een boerderij vrijwilligerswerk gedaan. Hier kan je vast leuke foto's maken! Heb je nog meer foto’s die je wilt delen? En wat voor muziek luister je?

Ik probeer zelf ook contacten weer op te bouwen met mensen, ook middels online groepen, gewoon even kijken of het werk. Misschien is vrijwilligerswerk waarin je eigen tempo kan bepalen voor jou ook een optie? Als je iets doet waarbij je met mensen werkt voel je je allicht wat minder eenzaam. Heb hier zelf ook moeite mee hoor dus is gewoon niet zo makkelijk maar zoals Michael aangaf onderneem je de juiste stappen dus das in ieder geval goed!

Groet

 

Reputatie 3
Badge +4

Heee Lies ik ben ook net nieuw maar erg herkenbaar allemaal, vooral dat snel overprikkeld zijn! Leuk dat je hobbies hebt waarin je lekker kan ontprikkelen ook lees ik hierboven. Ben er ook net zelf achter dat ik het heb sinds een paar jaar en was wel een openbaring.

Leuke hobbies ook! Zelf wandel en game ik ook, en hou ik ook erg van dieren haha. Heb ook even op een boerderij vrijwilligerswerk gedaan. Hier kan je vast leuke foto's maken! Heb je nog meer foto’s die je wilt delen? En wat voor muziek luister je?

Ik probeer zelf ook contacten weer op te bouwen met mensen, ook middels online groepen, gewoon even kijken of het werk. Misschien is vrijwilligerswerk waarin je eigen tempo kan bepalen voor jou ook een optie? Als je iets doet waarbij je met mensen werkt voel je je allicht wat minder eenzaam. Heb hier zelf ook moeite mee hoor dus is gewoon niet zo makkelijk maar zoals Michael aangaf onderneem je de juiste stappen dus das in ieder geval goed!

Groet

 

heyy,

ooh leuk! ik heb een tijd dagbesteding gevolgd op een zorgboerderij en de laatste 5 jaar doe ik vrijwilligers werk in een dierenwinkel. Ik heb hele fijne en begripvolle colllega's gelukkig dus dat is  heel fijn.

 ik luister vooral top 40,  ben groot fan van Shawn mendes en Ed sheeran. maar Snelle en suzan & freek vind ik ook erg  leuk! eigenlijk luister ik van alles wel hahah

Reputatie 1
Badge

Superleuk! ook wel eens naar concerten daarvan geweest?

Hahaha ik dus ook op een zorgboerderij, erg leuk maar wel vermoeiend. Dierenwinkel klinkt ook leuk!

 

Reputatie 3
Badge +4

Superleuk! ook wel eens naar concerten daarvan geweest?

Hahaha ik dus ook op een zorgboerderij, erg leuk maar wel vermoeiend. Dierenwinkel klinkt ook leuk!

 

Yess., ik ben nu 2x bij suzan en freek geweest. 3x bij snelle, en ook 2x bij shawn mendes.

Ed sheeran staat gepland voor juli en shawn mendes voor volgend jaar juli. en eind dit jaar nog suzan en freek

 

ja vond ik ook idd :)

Reputatie 6
Badge +9

Hee hee, welkom Lisa!

Wat schattig ratjes! Ik heb zelf een hamster, maar heb voordat ik haar heb gehaald ook erg getwijfeld om ratjes te nemen 😍

Overprikkeling is inderdaad wel echt vervelend, en ook wel echt vervelend dat het zo belemmerend kan zijn in bepaalde situaties. Ik heb zelf ook pas recentelijk de diagnose autisme gekregen, gelukkig heb ik niet heel erg veel last van overprikkeling maar begin me nu wel bewuster te worden van bepaalde prikkels.
Wel leuke concerten waar je bent geweest! En ook nog leuke concerten op de planning staan zie ik :) Ben zelf ook een keer bij Ed Sheeran geweest, heb het toen echt leuk gehad!

Leuke hobbies ook! Houd zelf ook veel van wandelen, en dieren zijn echt geweldig inderdaad! Houden jouw ratjes veel van knuffelen of dat niet zo? En wat zijn je favoriete spelletjes (op de switch of bord/kaart spellen)?

Goed dat je je nu hebt aangemeld op de community, hopelijk vind je hier leuke nieuwe vriendschappen, zonder alle prikkels :) Ik sta ook altijd open voor een berichtje of een chat!
Vooral veel plezier hier

Reputatie 3
Badge +4

Hee hee, welkom Lisa!

Wat schattig ratjes! Ik heb zelf een hamster, maar heb voordat ik haar heb gehaald ook erg getwijfeld om ratjes te nemen 😍

Overprikkeling is inderdaad wel echt vervelend, en ook wel echt vervelend dat het zo belemmerend kan zijn in bepaalde situaties. Ik heb zelf ook pas recentelijk de diagnose autisme gekregen, gelukkig heb ik niet heel erg veel last van overprikkeling maar begin me nu wel bewuster te worden van bepaalde prikkels.
Wel leuke concerten waar je bent geweest! En ook nog leuke concerten op de planning staan zie ik :) Ben zelf ook een keer bij Ed Sheeran geweest, heb het toen echt leuk gehad!

Leuke hobbies ook! Houd zelf ook veel van wandelen, en dieren zijn echt geweldig inderdaad! Houden jouw ratjes veel van knuffelen of dat niet zo? En wat zijn je favoriete spelletjes (op de switch of bord/kaart spellen)?

Goed dat je je nu hebt aangemeld op de community, hopelijk vind je hier leuke nieuwe vriendschappen, zonder alle prikkels :) Ik sta ook altijd open voor een berichtje of een chat!
Vooral veel plezier hier

Heyy, dankje!

ooh wat leuk, jaa ze zijn erg leuk hahah

snap ik , wel fijn dat je er niet erg veel last van hebt. :)

wat leuk! dit word mijn 1e x bij ed sheeran maar heb er echt heel veel zin in!

1 van mijn ratjes is een echte knuffelkont. de andere 3 wat minder maar vinden het wel erg fijn om geaaid te worden. Bobby (de knuffelkont) komt echt bij/op je liggen.

mijn favo spel op de switch is op dit moment mario party superstars en mario kart.

en qua bord/kaart spellen vind ik het een lastige haha zoveel leuke. heb laatst paar x weer skip-bo gespeelt na een lange tijd. die is wel erg leuk! maar regenwormen of uno vind ik ook erg leuk haha :)

 

dankjee, ja hoop ik ook.

 

ik stuur je een berichtje :)

 

 

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Lisa

mijn naam is bart en ik woon ook in Nijverdal