wat ben ik eigenlijk?

  • 30 March 2024
  • 3 reacties
  • 121 × bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoihoi 

de laatste tijd ben ik erg bezig met wat ik eigenlijk ben. Of ik eigenlijk op mannen of op vrouwen val of dat ik  eigen me meer een man of vrouw ben met het laatste zit ik eigenlijk het meeste mee. Ik gedraag me namelijk niet echt als een meisje ik hou van meer stoere dingen doen en kleed me soms ook anders. Ik vind ook mannen kleding vaak ook interessanter. Kunnen misschien mensen me tips hierover geven want ik zit er echt vast mee.

 

groetjes:)


3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb ook dat ik niet weet waar ik op val mannen/vrouwen en met dat andere kan ik je helaas niet helpen misschien toch even kijken waar jij je prettig bij voelt en dan kan je vanuit daar verder 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Yuri, wat een mooie topic. Ik herken je struggles heel erg. Heb ik ook een hele tijd gehad, heb ik soms nog steeds, en das helemaal niet gek. Naar mijn mening stel je wel misschien de verkeerde vraag, niet wat ben ik, maar wie ben ik… Ik kijk altijd liever naar het innerlijk en de persoonlijkheid dan de labels. We zijn allemaal mensen en allemaal mooi. 😊 

Maar goed als we het toch over labels moeten hebben. Ik ben AFAB, maar identificeer me meer als genderfluid/flux. Soms ben ik feminine, soms masculine, soms non-binary, meestal iets tussen alles in. Er zijn dagen dat ik me super vrouw voel, maar ook dagen dat ik super hard cringe als mensen me een Zij/Haar noemen. Over het algemeen val ik voor mannen, maar sommige meiden zijn ook cute. Ik ben daarom ook kort geleden achter gekomen dat ik waarschijnlijk bisexueel ben met een voorkeur voor masculinity. 

Genoeg over mij, even weer terug naar jou. Ik zou je als advies geven doe waar je jezelf goed bij voelt. Voel jezelf ook echt niet verplicht om een label te geven. Wellicht kan het ook helpen om te experimenteren met verschillende pronounces als je twijfelt over je geslacht. Dit kan ook online als het in real life spannend of moeilijk is. Zo ben ik er achter gekomen dat ik andere pronounces ook niet echt erg vind. Ik heb het van mezelf uiteindelijk ook een beetje los gelaten. Ik ben geen fan van labels en vind het benauwd als mensen me in hokjes duwen, maar kan zeker snappen als het soms makkelijker kan zijn. 

Uiteindelijk zie ik iedereen als mens en een uniek persoon. Doe wat je het zelf het fijnste vind en het is echt niet erg als je het nog niet weet. Sommige weten het al vanaf heel jongs af aan, andere doen er hun hele leven over, allebei is helemaal goed. Ga jezelf voorzichtig ontdekken en blijf er over praten, want je bent echt niet alleen. Hopelijk kom je er uit en mocht je er hulp bij nodig hebben, je mag me altijd een privé berichtje sturen.

Love from me 😘

Hoi Yuri,

Mijn advies is om dit te bespreken met iemand die er ervaring mee heeft. Je zou bijvoorbeeld eens met iemand van een chat voor lgbtq+ informatie of een chat voor meer specifiek transgenders. Zoals bijvoorbeeld iedereen is anders.nl Gender praatjes.nl of switchboard.nl of Transvisie.nl.

Hopenlijk heb je daar wat aan, good luck!🍀

 

Reageer