Skip to main content

Verhalen Vrijdag: Homoseksualiteit

• October 31, 2025
  • 5 reacties
  • 97 × bekeken
Verhalen Vrijdag: Homoseksualiteit
KitCat
Forum|alt.badge.img+8

Het verhaal van vandaag gaat over homoseksualiteit. Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

5 reacties

NinaCiara
Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • November 6, 2025

Beetje laat misschien, maar ben nu pas gejoined. Ik snap niet waarom mensen homosexuality of queer community haten, want like, its me, not you, waarom zou jij met mij bemoeien?

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+6
  • Hero
  • December 22, 2025

@NinaCiara vaak is het door geloofsovertuiging of soms door persoonlijke ervaringen de haat, echter vind men nog altijd het lastig om verder te kijken dan geaardheid vaak en dus scheert men dan ook vaak groepen over 1 kam.

De andere kant van het verhaal is soms Hollywood waar tegenwoordig veel karakters vaak (in sommige mensen hun ogen) expres gay gemaakt worden, vroeger was het zeldzaam om een LGBTQ+ te zien in films tegenwoordig komen ze veel vaker voor en dus krijgen mensen dan het idee (soms) dat er te veel aandacht voor is.

Zelf ben ik het inderdaad met je eens dat het inderdaad absurd is dat men elkaar niet met rust laat als je men niets kwaad doet!

saira_d
Forum|alt.badge.img+2
  • Supercharger
  • December 26, 2025

Ik vind het eigelijk een hele mooie short film. Ging het in het echte leven maar zo ‘makkelijk’… 😅

saira_d
Forum|alt.badge.img+2
  • Supercharger
  • December 26, 2025

En ook wel echt mooi met dat er weinig of helemaal niks in gezegd wordt maar het toch zo sterk binnen komt.

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+6
  • Hero
  • January 23, 2026

Ik vind het eigelijk een hele mooie short film. Ging het in het echte leven maar zo ‘makkelijk’… 😅

Tja sommige zien het nou eenmaal niet als iets normaal maar een ziekte helaas.

Persoonlijk vink ik zelf dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn zolang die maar gelukkig is.