Wat was de slechtste leraar die je hebt gehad en waarom?

  • 21 November 2023
  • 11 reacties
  • 67 × bekeken

Reputatie 4
Badge +3

De mijne is mijn buco docente op het MBO vooral omdat ze zo negatief was en rare opdrachten gaf.

En die van jullie?


11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Zelf had ik een docent voor BIO die echt de ballen verstand er van had en rookte in de les, wat echt erg vervelend was. 

Reputatie 3
Badge +3

ik heb nu een docent die rekenen geeft alleen die legt niks uit maar die geeft antwoord.

En dat is zwaar irritant als je moeite hebt met dat vak

Reputatie 4
Badge +3

Nou diego ik geloof je best zon docent met zon instelling.

Ja liona idd daarvoor zijn leraren er om iets uit te leggen en je te helpen. Helaas zelf ook al eens meegemaakt.

Reputatie 4
Badge +3

pohhh eerlijk is de duits docent die ik nu heb by far het slechtst. ik ben er zwaar van overtuigd dat hij zelf sadistische trekjes heeft. een voorbeeld:

 

we hebben ofc een telefoonzak in de klas, iedereen deed netjes zijn/haar telefoon er in. vervolgens denkt m’n docent dat iemand op zijn telefoon zit en zegt: “ja!!!! dat is een waarschuwing!!!!”. vervolgens kijkt de leerling hem aan en zegt: “meneer,,, mijn telefoon ligt weldegelijk in die zak… kijk maar..”. die man vervolgens: “oh,, ja,, ik zie het. maar ik gaf al een waarschuwing dus kan niet meer terugnemen”. 

 

een ander verhaal over hem. we hadden weer les zoals normaal. iemand had zijn pen voor hem liggen ma niet in zijn hand. vervolgens mijn docent: “ja je hebt je spullen (aka de pen) niet optijd gepakt. waarschuwing.”

 

ook tijdens de toets nakijken na de toetsweek laatst had ik een vraag want iets zou goed moeten worden gerekend. ik zat links achter. hij begon rechts voren. ik was dus de laatste. vervolgens kwam hij bij me en ik stelde m’n vraag; hij keek niet eens naar mijn blad en zei gewoon: “ja. nee is fout.”

ook over het feit dat een vraag bij iedereen fout was gerekend ma hoorde goed te zijn; boeide hem niet. 

keep in mind; iedereen had zo een 4 (ik gelukkig niet) maar 3/4e van de klas wel. geweldige docent 

Reputatie 4
Badge +3

Zelf had ik een docent voor BIO die echt de ballen verstand er van had en rookte in de les, wat echt erg vervelend was. 

 

roken in de les???? meen je niet 😳

Reputatie 7
Badge +11

Had gedurende mijn studie die ik vorig jaar had afgerond tijdens het eerste jaar een mentor en zij was echt een heks eersteklas, kan het niet anders zeggen. Voordat de studie begon ze mij tijdens de introductiedagen helemaal te vergelijken met zichzelf (mijn chronische medische belemmering waar ik liever nóóit mee was geboren vs het tijdelijk in een rolstoel zitten van haar, met grote nadruk op tijdelijk) ze was echt zo van "ja je kan ook een bus eerder pakken om met de lift op tijd in de les te zijn." Totaal geen empathie, nóóit geen moeite gedaan om mij echt op persoonlijk vlak te leren kennen. Ze liep mij ook gedurende mijn studie uit te foeteren dat ik nóg beter mijn best moest doen sociaal gezien; terwijl ze nóóit ook maar heeft gevraagd waarom ik op sociaal vlak zo'n grote moeite heb en al bijna mijn hele leven eenzaam ben. Door één indirecte pesterij gericht naar mijn chronische medische belemmering. Heeft zelfs mijn vader tot overmaat van ramp op het matje geroepen en ze hadden zowat knallende ruzie omdat mijn mentor maar niet wilde inzien hoeveel impact en schade de pesterijen die ik op mijn 6e heb moeten meemaken op met zich meebracht. Ik moest alle projecten of alleen doen of met het meest laxe, luie groepje dat overbleef.

 

Wat een vréselijk mens was dat, zelfs nog erger dan mijn strenge zorg en welzijn docente van de middelbare. Ergste was nog dat mijn mentor ook nog eens communicatie als vak gaf terwijl mijn ouders en ik van mening waren dat ze niet eens op een rustige, fatsoenlijke en respectvolle manier met mijn medestudenten of mij wist te communiceren. Gewoon diep en diep triest. Vraag me écht af wat überhaupt haar motivatie is geweest om het MBO onderwijs in te gaan, werkelijk waar. 

Mijn ouders en ik mochten haar totaal niet, meerdere medestudenten van mij hadden een bloedhekel aan haar en we hadden dan als klas zijnde nog weleens een fiks meningsverschil met d'r. Ze wilde niks horen van wat wij te zeggen hadden, helemaal niks. Of ons geen kleine adempauze geven als we veel lessen kort na elkaar kregen. Nee gewoon hup "Nu klaar met het gezeur over pauzes. Ik verwacht jullie gewoon in mijn lokaal om die en die tijd."

En dan met de afsluiting van het eerste jaar een drankje doen als klas zijnde; "als je niet komt zet ik je op absent en moet je gewoon naar school en verwacht ik je voor de les" Niks vrijwillig, maar verplicht. 

Ze zoog het bloed onder mijn nagels vandaan en liet mijn bloed letterlijk koken. Ik heb nooit echt zo érg een bloedhekel gehad aan een docent of mentor maar zij was te erg voor woorden. Ben opgelucht dat ik haar nu nooit meer hoef te zien of te spreken. 

Sommige docenten/mentoren maken misbruik van hun functie als je het mij vraagt en zijn er niet zozeer voor de student maar eerder voor zichzelf en dat zint mij, voor iemand die in deze sector werkt, niet.

 

Weet wel dat, als ik hopelijk uiteindelijk Engels docent Tweedegraads ben, ik mijn uiterste best ga doen mijn studenten op een wat meer persoonlijk vlak te leren kennen/me wat meer verdiepen in hun belevingswereld, beter met ze te communiceren dan mijn mentor bij mij deed en een veel leukere, eerlijkere docente ga zijn, die redelijk streng is als het moet maar dus ook rechtvaardig en leuk om een les van te volgen. Dat is het type docent dat ik wil zijn en niet anders. 

Reputatie 4
Badge +3

Zo Merel nou wat een klote vent zeg. Zou geen docent moeten zijn maar iets met militairen of zo maar denk ik. Sterkte met deze vent nog.

Nou bookworm wat een vervelend verhaal om te horen en gelukkig dat het je gelukt is dit te overleven. Hopelijk lukt jou als docent beter.

Reputatie 4
Badge +3

ja zoiets hoort echt geen les te geven lol. ik heb die man zelfs nog aangesproken op t feit dat hij enkel bij zn eigen argument fout al ist overduidelijk fout. ik verwachtte dat hij me ging haten; maar nee. doet poeslief alsnog tegen me. miss is hij heel sociaal ongemakkelijk of iets. hele bijzondere vent. 

Reputatie 7
Badge +11

Zo Merel nou wat een klote vent zeg. Zou geen docent moeten zijn maar iets met militairen of zo maar denk ik. Sterkte met deze vent nog.

Nou bookworm wat een vervelend verhaal om te horen en gelukkig dat het je gelukt is dit te overleven. Hopelijk lukt jou als docent beter.

Daar wil ik naar streven. Ik wil zodra ik die studie hoop te doen volgend jaar niet alleen met passie mijn vak geven maar er zeer zeker ook zijn voor elke student die ik lesgeef. Op een fijne en pedagogisch verantwoorde manier maar ik ga geen misbruik maken van mijn toekomstige functie als docent en bepaalde leerlingen voortrekken, rare waarschuwingen geven of raar lopen doen met het nakijken van toetsen ofzo, dan kent het onderwijs mij nog niet. Ik steek heel anders in elkaar dan de docenten van bovengenoemde voorbeelden en wil er zoveel mogelijk zijn voor de leerling/student. Ik wil ze verder helpen, zien groeien en ze steunen wanneer nodig, ze een fijne leertijd bezorgen om later op terug te kijken. Dat doe ik nu al vanuit mijn leerkrachtondersteunende functie.

Een beetje zoals mijn biologie docente of Engels docente van de middelbare of mijn keuzedeel Engels docent van het college waarvan ik vorig jaar ben afgestudeerd met ongelofelijk veel obstakels. Die gaven altijd met enthousiasme hun vak, waren gezellig maar ook streng wanneer nodig, gaven complimenten en steun wanneer nodig. Vond ze ontzettend fijn en keek dan ook met plezier uit naar hun lessen. Zo'n soort docent hoop ik ook te gaan worden. Want daar groeit een lerend/studerend persoon van naar mijn mening. 

Reputatie 4
Badge +3

Een hele aparte vent in ieder geval Merel maar je houdt het nog uit met hem zo dus.

Nou bookworm wat ik al zei laten we het hopen en oh ja als ik in de klas zat bij jou kreeg ik wel een dikke voldoende he haha.

Reputatie 4
Badge +3

ja komt goed. weer gelukkig wel hoe ik met wat voor persoon dan ook om moet gaan. dus oa ook met hem. 

Reageer