Vraag omtrent vervolgstudie naast werk

  • 21 August 2023
  • 4 reacties
  • 72 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Misschien een hele gekke vraag om hier zo op de community te stellen, wellicht dat hij misschien niet beantwoord kan worden, maar ik stel hem toch:

 

Waar vind ik een goede website die mij meer inzicht kan geven/schoolgebouw (liefst in de richting Midden Nederland en omgeving) omtrent Leerkrachtondersteuner (HBO versie) ?

Ik heb al enigzins gegoogeld maar kom alleen uit op de PABO versie en dat wil ik absoluut niet, ook niet omdat ik ooit hoop door te groeien naar het voortgezet onderwijs en daarbij Engels docent wanneer mogelijk.

Het gaat voornamelijk om het feit dat ik het kostenplaatje, de duur, terugkomdag en dergelijke dingen te weten kom omtrent Leerkrachtondersteuner.

Omdat ik werkende ben is deeltijd relevant voor mij.

Mochten er mensen zijn hier die al leerkrachtondersteuner zijn, zo ja waar moet ik verder op letten?

Ben nu OA maar wil verder studeren voor meer expertise en baankansen. Ik kan voor de route Leerkrachtondersteuner en Engels docent Tweedegraads gaan of Engels docent Tweedegraads (moet dan wel ff uitzoeken hoe dat dan zit met kosten/DUO, da's het belangrijkste).

Bij voorbaat hartelijk dank!


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Is het niet idee om contact op te nemen met een instantie die deze opleiding aanbiedt? Die kunnen jou het beste een beeld geven over de opleiding of jouw vragen beantwoorden.

Informatie die je nodig hebt m.b.t. DUO kun je gewoon op de website vinden neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +11

Is het niet idee om contact op te nemen met een instantie die deze opleiding aanbiedt? Die kunnen jou het beste een beeld geven over de opleiding of jouw vragen beantwoorden.

Informatie die je nodig hebt m.b.t. DUO kun je gewoon op de website vinden neem ik aan?

Kan ik doen, maar moet sowieso eerst mijn jobcoach bellen van de week met de vraag of er voor mijn specifieke doelgroep geen speciale regeling bestaat naast de studiefinanciering van DUO. Pas als ik dat weet lijkt het mij het meest praktisch te gaan bellen naar die instanties. 

Al is het wel zo dat, nu ik heb gegoogeld en ook mijn pa heeft gegoogeld en ik heb meegekeken, we allebei alleen maar uit zijn gekomen op Leerkrachtondersteuner en dan de PABO variant. Terwijl het mij stug lijkt dat ik per se de PABO moet gaan tackelen nu om vervolgens tot Leerkrachtondersteuner te komen en daarna de HBO studie Engels docent Tweedegraads die met MBO 4 richting onderwijs kan worden gedaan. Natuurlijk moet het Engels niveau daarbij hoog zijn, evenals het Nederlands niveau maar dat gaat wel goed komen denk ik zo.

Maar ja die vraag over de HBO variant leerkrachtondersteuner kan ik het beste aan de instanties vragen.

Ik wil gewoon meer baankansen voor mezelf creëeren en met alleen Secretarieel Medewerker & Receptioniste MBO 2 en Onderwijsassistent MBO 4 kom ik er schijnbaar nog niet is nu al gebleken. Nog is het niet goed of hoog genoeg. Een héél jaar en twee maanden lang gesolliciteerd, enige wat het opleverde tot dusver was een tijdelijke baan door volledige en pure toeval en een hele hoop "nee's" of "we hebben nu geen plek" / afwijzingen bij potentiële banen.

Vrij demotiverend van een maatschappij die te kampen heeft met een nijpend en schrikbarend hoog lerarentekort, als je het mij vraagt. Binnen het voortgezet, hoger onderwijs is het zelfs nog erger dan binnen het basisonderwijs bleek vandaag uit het nieuws.

Ik heb meer motivatie om door te studeren en zo mijn baankansen te vergroten op het moment nu dan dat ik tijdelijk aan het werk ben en dag in dag uit solliciteer. 😓

Reputatie 4
Badge +3

Misschien dat je o.a. met LinkedIn effectiever met iemand in contact kan komen die hier ervaring mee heeft of dezelfde uitdaging is tegengekomen. Dit forum lijkt mij wat minder geschikt voor dit soort vragen.

Ik kan je hierbij helaas niet helpen. Hopelijk vind je snel de informatie en baangarantie die je zoekt! Laat vooral niet de moed in de schoenen zinken en hou vol!

Mocht je hierover willen raaskallen dan wil ik je gerust een luisterend oor aanbieden.

Veel succes!

Reputatie 7
Badge +11

Misschien dat je o.a. met LinkedIn effectiever met iemand in contact kan komen die hier ervaring mee heeft of dezelfde uitdaging is tegengekomen. Dit forum lijkt mij wat minder geschikt voor dit soort vragen.

Ik kan je hierbij helaas niet helpen. Hopelijk vind je snel de informatie en baangarantie die je zoekt! Laat vooral niet de moed in de schoenen zinken en hou vol!

Mocht je hierover willen raaskallen dan wil ik je gerust een luisterend oor aanbieden.

Veel succes!

LinkedIn heb ik al ongeveer een jaar, blijkt helaas in mijn geval  zeer weinig tot helemaal niet effectief te zijn dus kijk nu met urgentie naar een HBO studie leraarondersteuner op een hogeschool en hoop dat ik daar nog terecht kan op het moment. 

Dankjewel voor de tips en het aanbod van het luisterend oor.