Tot mijn grote verassing heb ik nu al mijn studiekeuze online intake resultaat terug

  • 27 March 2024
  • 2 reacties
  • 35 × bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Dacht ik vandaag gewoon aan het werk te zijn zoals gewoonlijk, zag ik tijdens de fruitpauze een mail voorbijkomen met "advies na studiekeuzecheck", wat normaal 3 weken zou duren om terug te krijgen. Bij mij duurde dit echter iets meer dan één week (8 dagen om precies te zijn).

Ik wist niet hoe snel ik mijn ouders ervan op de hoogte moest stellen.

 

Ben benieuwd hoe mijn collega's erop zullen reageren wanneer ik het nieuws erover breek dat ik deze langverwachte droom eindelijk achterna weet te jagen.

 

Advies dat de hogeschool mij gaf was letterlijk;

"De kwestie(s) waarover je moet nadenken, is/zijn:

Ze zou haar Engelse taalvaardigheid kunnen verbeteren door de vier vaardigheden regelmatig te oefenen."

 

Deze vaardigheden zijn lezen, schrijven, spreken en luisteren. Het is niks nieuws dat ik dit regelmatig moet oefenen, ook al zit ik ver boven het minimale niveau voor de opleiding (B2 Vergevorderd) met mijn C1 Bekwaam.

Dit is dan ook een vrijblijvend, niet gebonden advies gelukkig en bovenstaand kan een eventueel struikelblok worden denken ze, maar dat is maar een voorzichtige aanname want mijn Engels is vrij hoog.

Daarnaast oefen ik al dagelijks met mijn Engels, alle vier de categorieën en heb ik gezegd in mijn lob CV dat ik mijn vaardigheden wil uitbreiden in plaats van verbeteren. Er zou namelijk niets mooiers zijn dan dat ik uiteindelijk het C2 Engels niveau weet te behalen. 

 

Al met al, ik kijk er enorm naar uit om mijn inschrijving uiteindelijk definitief te gaan maken niet veel later. Ik denk ook dat deze studie en de ervaringen die ik er opdoe, de studiereizen in mijn eentje voor de éérste keer nota bene (denk dat mijn moeder vooral doodsangsten uit gaat staan want ik ben en blijf altijd het zorgenkindje van mijn ouders, al wilde ik nog zo graag ook de mate van zelfstandigheid die mijn jongere broer & zus bezitten, maar ook ik móet tot twee keer toe een hele hoge drempel over persoonlijk met die studiereizen), mij mijn hele leven lang verder bij zullen blijven naast mijn huidige tijdelijke baan en werkervaring. Want ik heb hier écht ontiegelijk hard voor moeten knokken allemaal.


2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Wauw Celine, 

 

Super leuk om te lezen over je goede nieuws! Ik hoop dat je studiereizen je leven uitbreiden met nieuwe dingen leren, geluk, liefde, vriendschap. And of course seeing new places! 

Reputatie 7
Badge +9

Wauw Celine, 

 

Super leuk om te lezen over je goede nieuws! Ik hoop dat je studiereizen je leven uitbreiden met nieuwe dingen leren, geluk, liefde, vriendschap. And of course seeing new places! 

Dankjewel!

Denk ook dat mijn studiereizen gedurende mijn aankomende studie hiervoor zullen zorgen, daarnaast zijn het twee hele goede oefenmomenten voor wanneer ik in de nabije toekomst hopelijk op mezelf ga wonen, want ze duwen mij wel die richting op. Als ik niet zo hard spaarde, ik wordt al Oom Dagobert genoemd door m'n moeder dan moest ik vervangende opdrachten doen en daar leer ik veel minder van dan van in mijn eentje naar twee Engelssprekende landen gaan.

 

Hoewel spannend zal ik vroeg of laat hier toch echt ervaring mee moeten opdoen want ik ben altijd overbeschermd geweest terwijl dit nadelig was voor mijn zelfstandigheid. Daarnaast zullen mijn ouders ook geconfronteerd gaan worden met het feit dat ze mij steeds meer los móeten gaan laten, hoe eng dat ook kan zijn zowel voor mijn ouders als ik

Reageer