Reisdagboek wat ik van m'n jongere zus heb gekregen voor studie

  • 4 December 2023
  • 0 reacties
  • 22 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Volgend jaar hoop ik dus de HBO studie tot Engels docent Tweedegraads te doen, ben er bijna wel zeker van dat ik die studie ga doen. Op voorwaarde dat de meeloopdag/het proefstuderen van die studie een fijne ervaring is, waarvan ik de voor én nadelen zeker weten ga opschrijven, onthouden. 

Nu zal ik, wanneer ik die studie ga doen, in mijn tweede jaar 10 weken, bijna 3 maanden, van huis weg zijn, volledig alleen, voor de allereerste keer in mijn leven, om stage lopen voor zeker 7, 8 weken, waarvan 3, 2 weken compleet voor mezelf zijn om te doen wat ik maar wil in het land die ik uitkies om te gaan stagelopen.

Gedurende de specifieke opleidingspresentaties heb ik gehoord dat je die 10 weken nauw moet bijhouden omdat je ervaringen onderdeel zijn van het portfolio wat je als Engels docent Tweedegraads student uiteindelijk gaat samenstellen. 

Dus sindsdien liet ik vaak het woord "reisdagboek" vallen en hoe handig dat wel niet zou zijn voor die studie, want wat is er nou mooier dan alles in een reisdagboek op te schrijven, foto's erbij plakken, etc? Ook al is die studie nog best wel ver weg… en ben ik er ontzettend goed op voorbereid, nu al. 😅

Maar ja, hier bijt ik mij dan ook sinds de middelbare, volledig en compleet in vast. Misschien zelfs al sinds mijn 6e want ik heb mezelf tenslotte Engels aangeleerd, ver voordat school hieraan te pas kwam. Had de basis al gelegd en goed onder de knie, terwijl de meesten van mijn leeftijd en klas (groep 5 ofzo) het nog allemaal moesten leren vanaf het begin. Oftewel, ik zat daar, als jong kind zijnde al Engelse zinnen te formuleren en gesprekken te voeren. Zo leuk om dit terug te lezen in mijn oude basisschoolrapport. Leraren keken er enorm verbaasd van op en waren nogal onder de indruk. 🤣

Deze indruk ging door tot aan mijn tweede college tot nu toe. Keuzedeel Engels leraar B1/B2 wist niet hoe snel hij met de hele klas over moest gaan op C1/C2 wat hij eigenlijk helemaal niet aanbood. Toen ik mijn schrijfexamen had gemaakt, wilde hij deze persoonlijk met mij bespreken en zei hij dat hij nog nooit zulke mooie zinsopbouw en schrijfstijl had gezien. Al waarschuwde hij mij er ook voor dat ik niet al te vaak moeilijke woorden etc moest gebruiken. Desondanks had ik wel mooi een 10, wat altijd het geval lijkt met zulk soort schrijfexamens.

Kan je over mijn Nederlands helaas niet zo snel zeggen... Was allang blij dat ik vorig jaar op MBO 4 niveau gemiddeld een 7 stond, wat ik echt prima vind. Rekenen op 3F niveau kon me echt gestolen worden, oefende ontiegelijk veel, met veel kritiek van mij pa uit en nóg haalde ik onvoldoendes. Ben er vrijwel zeker van dat ik op zekere hoogte een van de vele soorten dyscalculie heb, wat ook bleek vanuit een test voorafgaand aan mijn aangepaste examen, een en al drama was dat...Gelukkig telde het niet mee voor mijn diploma dus was die dans mooi weer ontsprongen haha. Heb sowieso veel meer met taal (vooral de Engelse) dan met rekenen.

Anyway, mijn jongere zus viel dat ontzettend op. Ze luistert graag naar bepaalde interesses, hobbies en hier baseert ze dan haar cadeaus op, wat ik ontzettend leuk vind en ook een sterke eigenschap als je het mij vraagt. Op het gebied van interesses en hobbies kent ze mij echt door en door, daarnaast zijn we, vooral dit jaar, ontzettend naar elkaar toe gegroeid. 

Dus wat heeft ze gedaan: omdat ik zeer recentelijk jarig ben geweest (hoera voor nog meer  midlifecrisis...), heeft ze dat van mijn wens om een reisdagboek te hebben die ik kan inzetten tijdens mijn studie (als dat hele feest doorgaat, hoop het vurig en anders gebruik ik het voor vakanties) in haar achterhoofd gehouden en dat reisdagboek voor mij speciaal gekocht. Al achter haar rug houdend kwam ze mijn kamer ermee in.

Het is van leer, gebonden, heeft een leeslint, een ontiegelijk mooi design; beetje kompasachtig, met een gouden rand eromheen en als klap op de vuurpijl een cijferslot, ter bescherming van mijn privacy, gedachten, gevoelens, waar ik ontzettend veel waarde aan hecht. Het is bijna te mooi om überhaupt in te schrijven. 🤩😅

Ik dus vragen waar ze het had gekocht na het avondeten, haar enige reactie was; "Internet, heb zo mijn geheimen" 😂 Typisch mijn jongere zus.


0 reacties

Geen reactie

Reageer