is iemand handig met natuurkunde/scheikunde

  • 1 April 2024
  • 4 reacties
  • 40 × bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoihoi

mijn school examens beginnen over twee weken (ben heel erg zenuwachtig) heeft iemand leertips voor mij? Specifiek met natuurkunde/scheikunde want ik ben daar gewoon niet zo goed in.

groetjes

yuri


4 reacties

Reputatie 4
Badge +11

Hoihoi

mijn school examens beginnen over twee weken (ben heel erg zenuwachtig) heeft iemand leertips voor mij? Specifiek met natuurkunde/scheikunde want ik ben daar gewoon niet zo goed in.

groetjes

yuri

Hoi,

Ik heb natuurkunde en scheikunde gestudeerd dus als je vragen hebt kan je mij altijd even een app sturen. 
 

Discord is Nik

Hoi,

Ik heb natuurkunde en scheikunde gestudeerd dus als je vragen hebt kan je mij altijd even een app sturen. 
 

Discord is Nik

hi @Nik 

​​​ wat fijn! Ik heb zeker wat vraagjes maar ik heb geen discord meer vanwege privé redenen:( is het via hier ook goed

groetjes 

Yuri 

 

 

Reputatie 4
Badge +11

Prima, maar hier kijk ik niet meer zo vaak op.

Maybe via Whatsapp?

Reputatie 5
Badge +5

Hey! Ik heb niet per sé tips voor die 2 vakken, maar wat mij in het algemeen heeft geholpen:

 

Tips voor het leren:

 

  • Veel herhalen / stampen
  • Samenvattingen zelf schrijven / typen van de stof. Hierdoor onthoud je vaak al een deel van de info tijdens het maken van de samenvatting.
  • Oefenexamens maken + controleren, zodat je alvast wat feeling krijgt met het echte examen en weet waar je beter op moet letten / aan moet werken

Tegen de zenuwen vooraf:

 

  • Muziek luisteren / tv of serie kijken → afleiding zoeken
  • Wandelen / sporten → hoofd leegmaken
  • Banaan eten en goed ontbijten → extra concentratie

 

Tijdens het examen:

 

  • Water (of iets anders qua drinken) meenemen. Door iets te drinken wordt je vaak rustiger en gaat jouw hartslag omlaag
  • Bij extreme stress kun je ook een valeriaan pilletje nemen, hierdoor wordt je vaak wat rustiger. Dit is gewoon een natuurproduct, dus verder niet schadelijk.

Hopelijk heb je hier wat aan :)

 

Heel veel succes!

Reageer