HBO diploma behaald, maar niet tevreden

  • 1 July 2022
  • 1 reactie
  • 116 × bekeken

Reputatie 3
Badge +6

Hoi iedereen,

Ik vind dit zelf ook wat gek, want ik moet eigenlijk blij zijn, maar heb een gevoel van niet tevredenheid. Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn afstudeeropdracht voor mijn HBO opleiding met een 7 is beoordeeld, wat betekent dat ik mijn HBO diploma behaald heb. Ik wil eigenlijk blij zijn, maar ben het niet echt. Ik heb nu een gevoel dat ik er meer uit kon halen.

De afstudeeropdracht lag mij persoonlijk niet echt, waardoor ik niet al mijn kwaliteiten, die ik graag zou wilde uitvoeren bij een afstudeeropdracht, niet kon uitvoeren. Ik was namelijk ingedeeld bij een opdracht wat ik niet interessant vond, met tegenzin heb ik dus het afgelopen halfjaar aan een project gewerkt. Nu ben ik wel een beetje trots dat ik toch heb volgehouden, maar voel mij toch niet helemaal top, omdat ik misschien bij een andere opdracht juist wel mijn kwaliteiten meer kon uiten en daarbij een hoger cijfer kon halen, waar ik echt trots op kon zijn.

Misschien zeur ik gewoon, maar ik vind dit gevoel gewoon gek. Ik heb gewoon een HBO studie afgemaakt, wat erg goed is! Herkent iemand ook dit gevoel, dat je een prestatie hebt geleverd, waar andere juist wel trots op zijn, maar jij zelf niet? Ik weet niet wat ik met dit gevoel aan moet. Waarschijnlijk gaat het over, maar op dit moment heb ik dit gevoel nog wel.

 

 

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

Ha Jorrit, je verhaal komt mij bekend voor. Ik ben helaas gestopt met mijn HBO studie omdat ik niet tevreden was over mijn prestaties ondanks dat dit door anderen anders werd gezien. Ik denk dat het te maken heeft met het aanvoelen van je potentie. Het maximale bereiken en als dat niet lukt ontstaat er een gevoel van teleurstelling. Ik denk dat je net als mij de lat erg hoog legt. Ik heb er voor gekozen om op zoek te gaan naar iets waar ik wel plezier en voldoening uithaal. Gelukkig heb jij je opdracht afgerond en krijg je hopelijk een project dat beter bij je past!