Skip to main content

Examen stress

  • 20 May 2024
  • 5 reacties
  • 84 × bekeken

Hallooo,

 

Ik heb morgen een praktijkexamen voor school, alleen merk ik dat ik nu al echt absurd veel stress heb. Hoe gaan jullie met stress om, en hebben jullie misschien tips?

 

Groetjes

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

5 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Ik zelf heb niet hele erge stres met examens.

Maar wat wel helpt is gewoon rustig te blijven en denken dat je het kan.

 

Het komt uiteindelijk toch wel goed

Reputatie 2
Badge +3

Misschien raar, maar als ik stress heb dan ga ik meestal schrijven. Gewoon over hoe ik me voel, waar dat gevoel vandaan komt en dan moedig ik mezelf ook altijd een beetje aan.
Dan is er natuurlijk nog steeds wel spanning, maar dan voel ik me toch iets meer gerustgesteld. En erover praten met mensen helpt mij ook altijd.

Dus het gaat misschien niet 100% weg, maar het is nooit verkeerd om wat aanmoediging en geruststelling te zoeken. And that works for me. 

Ik hoop voor je dat je examen goed gaat en als je wil chatten kan je me altijd een berichtje sturen.

Reputatie 6
Badge +7

Probeer voor je zelf alles op een rijtje te zetten in je hoofd, maar op papier kan je alles af vinken. Neem je tijd, wees netjes, maar zorg dat alles af is. Als je een pauze hebt in je examen, probeer een aantal dingen op een rijtje te zetten en geniet van je pauze. 

 

Alvast veel succes!

Reputatie 2
Badge +3

Beweging help mij vaak om uit mijn hoofd te gaan. Dansen, lopen, sporten. Dan ligt de focus ergens anders op en geef je de onrustige energie een plek om naartoe te gaan. Helemaal weg gaat het niet, spanning voor een examen hoort en (helaas) wat bij maar dat is wat mij helpt.

 

Veel succes morgen!

Reputatie 5
Badge +5

Voorafgaand:

  • Afleiding zoeken; serie kijken / muziek luisteren / sporten / wandelen / lezen / creatief bezig zijn bijv.
  • Op tijd gaan slapen
  • Goed ontbijten en genoeg drinken voorafgaand aan het examen (eventueel een banaan en wat water meenemen voor tijdens het examen)

Tijdens:

  • Rustig blijven
  • De tijd nemen
  • Aan het eind checken of alles zo volledig mogelijk is

Heel veel succes, het komt vast goed! 🍀💪