Digitale intake studiekeuzecheck doorlopen

  • 19 March 2024
  • 1 reactie
  • 26 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Vandaag heb ik mijn digitale intake als onderdeel van mijn studiekeuzecheck doorlopen. Mijn hart ging van tevoren als een gek tekeer. Eigenlijk was het nogal zonde van m'n tijd want het meeste wist ik al vanuit voorgaande informatieve online  presentatiebijeenkomsten, de Buitenlandbeurs, de open dag en een meeloopdag.

Ben er wel achter dat je met je diploma uiteindelijk van over de gehele wereld aan de slag kan als docent zijnde, dus mocht ik ooit besluiten te emigreren (ben het zo langzamerhand aan het overwegen kijkend naar mijn toekomst en de huizenmarkt) dan kan ik gewoon overal werken. Zolang het maar met onderwijs en de Engelse taal te maken heeft. 

 

Nu is het afwachten op het niet-bindende studieadvies, waarvan onze interviewer al zei dat ze hele gemotiveerde mensen voor zich had en daarna kan ik verdere stappen ondernemen betreft studiefinanciering, StudentenOV, studiemateriaal (al ga ik eerst kijken of ik dat kan lenen uiteraard want dat spul kost 1000 euro). Paspoort voor de buitenlandse studiereis en onder andere vakantie ben ik al aan het aanvragen. 

Hoewel ik mij er nu van bewust ben al mijn geld hierin te stoppen, gaat het het meer dan waard zijn, dat weet ik wel.

 

Gelukkig heb ik de stress van het huisvesten gedurende de studie niet, behalve een verblijfplaats zoeken gedurende mijn Stay Abroad.

 


1 reactie

Reputatie 6

Ik lees zo dat je al intuïtief gekozen hebt wat het beste voor je is en waar je gelukkig van wordt. Wat goed van je, dat beaam ik alleen maar als veel zelfkennis! Oriënteren op wat je allemaal moet aanschaffen / ondernemen klinkt als iets wat veel aandacht vergt en uitzoekwerk. Ik wens je veel succes met het verder onderzoeken!

Reageer