Hoi hoi,
Ik ga het eventjes hebben over de langstudeerboete, wat veel in het nieuws kwam.
In het coalitieakkoord stond vermeld dat er een langstudeerboete (van €3000,00) zou komen vanaf 2026 voor bachelor- en masteropleidingen. Dit zorgde voor veel discussies, stress en ophef bij vele studenten en verenigingen en leidde tot verschillende demonstraties.
Gelukkig is er besloten dat de langstudeerboete van de baan gaat en dat ze de studenten juist willen ondersteunen. Dit is natuurlijk goed nieuws en zijn er vele erg blij mee dat het niet doorgaat.
Toen ik hoorde dat er plannen waren voor een langstudeerboete, dit gaf mij best wel wat stress, een knellend gevoel en wat angst. Voor mij betekende dit dus dat ik nog meer stress, beknellend gevoel en angst zou krijgen boven op mijn studie zelf en dit is niet erg fijn. Ik ben daarom ook erg tevreden en vind ik het erg fijn dat deze tóch van de tafel is.
Wat vonden jullie van de langstudeerboete? En wat deed het met je toen het toen het tóch niet door gaat?