Buitenland stage

  • 17 April 2024
  • 10 reacties
  • 158 × bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hey allemaal!

Ik heb de kans om volgend jaar voor een halfjaar te wonen en stage te lopen in het buitenland. Dit lijkt me echt een hele toffe ervaring, echter ben ik iemand die zich graag goed voorbereid en ben heel benieuwd of iemand van jullie ook in het buitenland heeft gewoond/stage gelopen heeft!

 

Ben ontzettend benieuwd naar jullie ervaring(en) 😉

 


10 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hey allemaal!

Ik heb de kans om volgend jaar voor een halfjaar te wonen en stage te lopen in het buitenland. Dit lijkt me echt een hele toffe ervaring, echter ben ik iemand die zich graag goed voorbereid en ben heel benieuwd of iemand van jullie ook in het buitenland heeft gewoond/stage gelopen heeft!

 

Ben ontzettend benieuwd naar jullie ervaring(en) 😉

 

Oeeh, dat is cool! Waar ga je stage lopen? En wat voor studie?

Reputatie 7
Badge +9

Kijkend naar dit topic vind ik dit topic ook handig voor mij aangezien ik met mijn nieuwe studie na de zomer dit jaar 10 weken een buitenlandse stage (Engelssprekend land) moet lopen rond mijn tweede leerjaar (eerste keer dat ik dit ga doen ook één week Engeland eind leerjaar een) dus ook ik kan tips en tricks gebruiken voor dan!

Reputatie 4
Badge +4

Hey allemaal!

Ik heb de kans om volgend jaar voor een halfjaar te wonen en stage te lopen in het buitenland. Dit lijkt me echt een hele toffe ervaring, echter ben ik iemand die zich graag goed voorbereid en ben heel benieuwd of iemand van jullie ook in het buitenland heeft gewoond/stage gelopen heeft!

 

Ben ontzettend benieuwd naar jullie ervaring(en) 😉

 

Oeeh, dat is cool! Waar ga je stage lopen? En wat voor studie?

Ik volg de opleiding marketing en communicatie. Zat te denken om naar spanje te gaan, het hele halfjaar lekker weer ;)) kan ik in de vakanties heerlijk zonnen en stappen 

Reputatie 4
Badge +4

Kijkend naar dit topic vind ik dit topic ook handig voor mij aangezien ik met mijn nieuwe studie na de zomer dit jaar 10 weken een buitenlandse stage (Engelssprekend land) moet lopen rond mijn tweede leerjaar (eerste keer dat ik dit ga doen ook één week Engeland eind leerjaar een) dus ook ik kan tips en tricks gebruiken voor dan!

Wat gaaf! Ik hoor van iedereen dat als je de kans hebt zo een internationale stage te doen je het gewoon moet doen! Je krijgt er ook subsidie en financiering voor :)

Reputatie 7
Badge +9

Kijkend naar dit topic vind ik dit topic ook handig voor mij aangezien ik met mijn nieuwe studie na de zomer dit jaar 10 weken een buitenlandse stage (Engelssprekend land) moet lopen rond mijn tweede leerjaar (eerste keer dat ik dit ga doen ook één week Engeland eind leerjaar een) dus ook ik kan tips en tricks gebruiken voor dan!

Wat gaaf! Ik hoor van iedereen dat als je de kans hebt zo een internationale stage te doen je het gewoon moet doen! Je krijgt er ook subsidie en financiering voor :)

Weet niet of dat bij mij ook het geval is zodra ik die studie ga doen (HBO Teacher Education In English/Engels docent Tweedegraads). Voor zover ik weet moet ik die 10 weken durende buitenlandse reis/stage én één week Engeland gewoon zelf betalen voor zover ik weet. Maar met die 10 weken krijg ik wél 2 à 3 weken voor mijzelf en volgens mij wordt ik dan ook vrijgesteld van lessen.

Badge

Kijkend naar dit topic vind ik dit topic ook handig voor mij aangezien ik met mijn nieuwe studie na de zomer dit jaar 10 weken een buitenlandse stage (Engelssprekend land) moet lopen rond mijn tweede leerjaar (eerste keer dat ik dit ga doen ook één week Engeland eind leerjaar een) dus ook ik kan tips en tricks gebruiken voor dan!

Waar in Engeland? Ik ben een paar weken geleden terug van Londen gekomen.

Reputatie 1
Badge +2

hoi Lies,

ik heb zelf 6 maanden in Barcelona waar ik deels mocht werken aan de BSC-CNS en 6 maanden in Bydgoszcz voor nokia gezeten.

wat vooral handig is, is om te kijken hoe andere culturen dingen doen, ik werkte namelijk met een collega en gaf hem feedback op het werk wat hij had gemaakt met pointers wat er fout was en hoe hij het op kon lossen. hier in nederland geven wij dit rechtstreeks zonder dat daar emoties aan hangen. Dit is in zijn cultuur blijkbaar een aanval op zijn eer geweest, ik had hem namelijk de kans moeten geven om zelf uit te zoeken wat er nou fout gaat.

Verder is deze website echt een aanrader, hier heb ik veel van kunnen leren:
https://www.hofstede-insights.com/country-comparison-tool?countries=netherlands%2Cunited+kingdom

Reputatie 7
Badge +9

Kijkend naar dit topic vind ik dit topic ook handig voor mij aangezien ik met mijn nieuwe studie na de zomer dit jaar 10 weken een buitenlandse stage (Engelssprekend land) moet lopen rond mijn tweede leerjaar (eerste keer dat ik dit ga doen ook één week Engeland eind leerjaar een) dus ook ik kan tips en tricks gebruiken voor dan!

Waar in Engeland? Ik ben een paar weken geleden terug van Londen gekomen.

Weet ik nog niet maar ik ga niet een week naar Londen voor school zodra ik de opleiding begin. Veel te duur... 😅 Denk ik. Ik wil ongeveer max. 2000 euro eraan uitgeven, want moet ook nog ergens kunnen slapen en eten enzo die week. 

Badge

Kijkend naar dit topic vind ik dit topic ook handig voor mij aangezien ik met mijn nieuwe studie na de zomer dit jaar 10 weken een buitenlandse stage (Engelssprekend land) moet lopen rond mijn tweede leerjaar (eerste keer dat ik dit ga doen ook één week Engeland eind leerjaar een) dus ook ik kan tips en tricks gebruiken voor dan!

Waar in Engeland? Ik ben een paar weken geleden terug van Londen gekomen.

Weet ik nog niet maar ik ga niet een week naar Londen voor school zodra ik de opleiding begin. Veel te duur... 😅 Denk ik. Ik wil ongeveer max. 2000 euro eraan uitgeven, want moet ook nog ergens kunnen slapen en eten enzo die week. 

Als je een week in Engeland wilt blijven voor school, dan moet het echt lukken zelfs met max 1500 euro. Je moet wel kijken naar de locaties en kosten. Londen is hiervoor een beetje te duur in mijn mening. Mijn tip: doe goed onderzoek hiernaar. Want je krijgt geen specifiek advies als je niet weet waar je in Engeland wilt blijven 😅 sinds veel plaatsen in Engeland anders zijn van elkaar. Misschien zijn Swansea of Oxford (bekende Engelse student steden) wel iets voor je. Hier is een link waar je kan beginnen: https://www.studentcrowd.com/page/best-uk-student-cities

Reputatie 7
Badge +9

Kijkend naar dit topic vind ik dit topic ook handig voor mij aangezien ik met mijn nieuwe studie na de zomer dit jaar 10 weken een buitenlandse stage (Engelssprekend land) moet lopen rond mijn tweede leerjaar (eerste keer dat ik dit ga doen ook één week Engeland eind leerjaar een) dus ook ik kan tips en tricks gebruiken voor dan!

Waar in Engeland? Ik ben een paar weken geleden terug van Londen gekomen.

Weet ik nog niet maar ik ga niet een week naar Londen voor school zodra ik de opleiding begin. Veel te duur... 😅 Denk ik. Ik wil ongeveer max. 2000 euro eraan uitgeven, want moet ook nog ergens kunnen slapen en eten enzo die week. 

Als je een week in Engeland wilt blijven voor school, dan moet het echt lukken zelfs met max 1500 euro. Je moet wel kijken naar de locaties en kosten. Londen is hiervoor een beetje te duur in mijn mening. Mijn tip: doe goed onderzoek hiernaar. Want je krijgt geen specifiek advies als je niet weet waar je in Engeland wilt blijven 😅 sinds veel plaatsen in Engeland anders zijn van elkaar. Misschien zijn Swansea of Oxford (bekende Engelse student steden) wel iets voor je. Hier is een link waar je kan beginnen: https://www.studentcrowd.com/page/best-uk-student-cities

Dankje en klopt, je hebt gelijk. Dankjewel voor de link en ik ga zeker kijken naar die steden. Zat ook te denken aan Canterbury, waar ik ooit ben geweest met mijn middelbare school. 

Reageer